خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سپاه امام حسن مجتبی

هنر، مدرسه عشق است/هنرمند،باید متعهد و انقلابی باشد

سرهنگ حیدری گفت: "هنر در مدرسه عشق، نشان دهنده نقاط کور و مبهم مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۷۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

سرهنگ حیدری، فرمانده ناحیه سپاه امام حسن مجتبی ضمن تکریم و معارفه مسئول کانون هنرمندان سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: امام خمینی پس ازپذیرش قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۸ در پیامی خطاب به هنرمندان و خانواده شهدا در تعریف هنر متعهد فرمودند: "هنردر مدرسه عشق، نشان دهنده نقاط کور و مبهم مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل؛ هنر درعرفان اسلامی، ترسیم روشن عدالت ،شرافت، انصاف، تجسم تلخ‌کامی گرسنگان مجذوب قدرت و پول است.
حیدری، در ادامه بیان سخنان امام خمینی(ره) اظهار داشت: هنر درجایگاه واقعی خود تصویر زانو‌صفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت می‌برند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهان‌خواران شرق و غرب و در راس آنها آمریکا و شوروی را بیاموزد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی ضمن بیان مقام معظم رهبری در مورد هنرمند متعهد، به این نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد: هنرمند هم در باب فرم و قالب هنرِ خودش در قبال مضمون تعهد دارد. کسی که قریحه هنری دارد نباید به سطح پایین اکتفا کند این یک تعهد است.
سرهنگ حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هنرمند تنبل و بی تلاش، هنرمندی که برای تعالی کار هنری خودش و ایجاد خلاقیت تلاش نمی کند، در حقیقت به مسئولیت هنری خودش در قبال قالب عمل نکرده است.

 

1008/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار