نفوذ اتفاق می افتد و آدم های بی حال و تنبل و کار نکن در مصادری می نشینند که آن اتفاقی که باید بیفتد و کاری انجام شود، نمی افتد و کاری انجام نمی شود
کد خبر: ۹۲۸۱۰۸۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

 
جهادگران خط شکنان اند/باید مثل دوران دفاع مقدس، معبرها را باز کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با سال جهش تولید، نشست بررسی حل مشکل بازار و بازاریابی در مناطق روستایی با حضور سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور و همچنین مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی بازاریابی و فروش، صندوق های قرض الحسنه و گروه های جهادی برتر در حوزه اقتصادی در مجتمع حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سردار زهرایی در این نشست با تاکید بر اینکه جلسه کاربردی و عملیاتی برای موضوعاتی است که ممکن است مغفول مانده باشد، گفت: ضرورتی که باعث شده که این نشست را برگزار کنیم این است که کارنامه قابل قبولی در زمینه اقتصادی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، افزود: این جنگ، عوامل و کنشگرهایی بیش از جنگ نظامی دارد و به توانمندی ها و ویژگی هایی متفاوت از انواع جنگ مرسوم نیاز دارد.

رییس سازمان بسیج سازندگی به الگوهایی که باید باشند ولی نیستند و الگوهایی که قابل تکثیر می باشند، اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی دارای مبانی ظلم ستیزی و دفاع از مردم مظلوم است لذا جبهه استکبار را همواره در مقابل خودش دارد و همیشه جنگ اراده ها و باورها و اعتقادات در جریان است و جبهه استکبار کمپین فشار اقتصادی علیه ایران اسلامی را به راه انداخته و در همه زمینه ها فعال شده است.

وی تاکید نمود که دشمن می خواهد مردم را ناامید نماید و گفت: دشمن درصدد است که گلوگاه های اقتصادی کشور را فشار دهد در حالیکه نفوذ اتفاق می افتد و آدم های بی حال و تنبل و کار نکن در مصادری می نشینند که آن اتفاقی که باید بیفتد و کاری انجام شود، نمی افتد و کاری انجام نمی شود و استانداردها برای کارآفرینی آن قدر سنگین شود که جنبه بوروکراسی بر آن بچربد.

سردار زهرایی تحریم را بخشی از مشکلات دانست و ادامه داد: اگر به رسته های شغلی و صنایع دقیق شوید می بینید که تحریم تنها بخشی از مشکلات و عقب ماندگی و موانع جهش تولید را ایجاد کرده است، نه همه مشکلات را.

وی به تشکل سازی مردم اشاره کرد و این تشکل سازی را برای غلبه بر قوانین دست و پا گیر عنوان نمود که با تفکر گروه های جهادی ایجاد شده است و گفت: بسیج سازندگی به دنبال کمک کردن به دولت برای مردم پایه کردن اقتصاد است تا نقش و سهم مردم در اقتصاد افزایش یابد زیرا هر جا که مردم کار را در دست گرفته اند موفقیت هم داشته ایم.

وی ایجاد صندوق های قرض الحسنه توسط مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: جریان جهادی توانسته است که گفتمان تولید نماید و به یک گفتمان عمومی تبدیل شود تا به فناوری برای انقلاب برسد بطوریکه ما الان 600 هزار نفر جهادگر در حوزه های مختلف و 24 هزار گروه جهادی فعال داریم.

زهرایی جهادگران را به عنوان خط شکن در مواجهه با مسائل و مشکلات کشور معرفی کرد و اظهار داشت: تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر کشورهای دیگر یا دشمنان ما چنین شبکه ای در اختیار داشتند چه کار می کردند؟ فتح الفتوح در حوزه های مختلف اتفاق می افتاد اما آیا ما توانسته ایم از این ظرفیت لایزال جوشان استفاده کنیم؟

وی بخش خصوصی را از ارکان مقابله با جنگ اقتصادی عنوان نمود و به بیان ویژگی های بانکداری اسلامی پرداخت و افزود: این بانکداری را در قالب صندوق های قرض الحسنه مردم یار اشتغالزا داریم.

وی بر عدم تصدی گری بسیج تاکید کرد و گفت: بسیج به دنبال برانگیختگی اجتماعی و ترغیب و تشویق مردم است که در خصوص صندوق های قرض الحسنه این کار با کمک 1300 نفر تسهیلگر آموزش دیده انجام می شود تا مردم به ایجاد صندوق قرض الحسنه برای گره گشایی معیشتی ترغیب شوند.

سردار زهرایی اضافه نمود: این تسهیلگران توانسته اند 21 هزار صندوق در مناطق حاشیه ای شهرها با یک میلیون نفر عضو راه اندازی نمایند که ظرفیت دوم بسیج برای بخش خصوصی و اشتغالزایی است.

وی مشکل تولیدکنندگان در صندوق های قرض الحسنه را داشتن تولید در عین عدم وجود بازار مطمئن دانست و اظهار داشت: باید کمک نماییم که این تولیدکنندگان به بازار وصل شوند تا به پایدارسازی صندوق ها برسیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی میزان اشتغالزایی این صندوق ها در سال گذشته را تعداد 68 هزار شغل عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی این هدف را پیگیری می کند که میان شبکه گروه های جهادی و صندوق های قرض الحسنه که تولید دارند و همچنین بخش خصوصی که می تواند مکش بازار را ایجاد نماید، تسهیلگری کرده و آنها را به هم وصل نماید.

سردار زهرایی بر پیوند میان بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی تاکید کرد و وظیفه بسیج را کم کردن فاصله امت و امام خواند و گفت: ما باید در کنار همدیگر مثل دوران دفاع مقدس، معبرها را باز کنیم و بر همین اساس 250 گروه جهادی و 500 صندوق قرض الحسنه در 500 شهرستان را به بخش خصوصی معرفی خواهیم کرد تا با یک مدل عملیاتی دقیق جلو برویم.

وی همچنین عقبه جریان جهادی را نه ابتدای انقلاب بلکه 13 شهریور سال 1347 عنوان کرد و در این خصوص گفت: در این سال در شهرستان فردوس در خراسان زلزله ای آمد که 5 هزار خانواده را بدون مسکن نمود و باعث شد مقام معظم رهبری یک گروه جهادی تشکیل دهند و با آن گروه وارد منطقه زلزله زده شوند و دو ماه شخصا در میان زلزله زدگان باشند و کار جهادی نمایند و مهمتر اینکه در کنار کار جهادی، با بصیرت زایی، با رژیم ستمشاهی مبارزه نمایند.

ارسال نظرات