خبرهای داغ:
در دیدار با مسئول انجمن دفاتر گردشگری خراسان جنوبی مطرح شد

توصیه نماینده ولی فقیه در استان به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ترویج فرهنگ اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: صنعت گردشگری، هم درآمدهای اقتصادی و هم صدور فرهنگی و ارزش های انسانی و ایران شناسی دارد و برای آن کسی که وارد بر کشور می شود و با دست پر بر می گردد، لذت بخش خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۸۳۰۲۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار با مسئول انجمن دفاتر گردشگری استان، اظهار کرد: در جامعه اسلامی ما میراث فرهنگی جزء مفاخر ما است و صنعت گردشگری نیز بهترین فرصت غنیمت ما است، اما متاسفانه همانگونه که در بعضی اشیاء ناخالصی مخلوط می کنند، یا به نحوی بر سر افرادی کلاه می گذارند، صنعت ارزشمند گردشگری نیز گرفتار چنین قضایایی شده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب های زیادی به صنعت گردشگری وارد شده است، گفت: ما در فرصت گردشگری می توانیم آن چیزی که مربوط به جامعه خود ما است را در هر منطقه ای از این کشور به گردشگران ارائه دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: باید بر روی آداب و رسوم مختلفی که در هر منطقه وجود دارد، به صورت تخصصی کار شود، تا یک ایرانی در سفر خود به هر نقطه از ایران، ایران شناس و مردم شناس شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: طی برنامه هایی حساب شده می توان فرهنگ اصیل خود را به مهمانان خارجی ارائه دهیم تا پیام‌رسان کشور و انقلابمان به مناطقی که در دسترس ما نیستند، باشند.

وی در ادامه گفت: باید گردشگران خارجی، ایران را با دست پُر و آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی، ترک کنند اما مشاهده می شود که آقای جک استراو نخست وزیر اسبق انگلستان به عنوان گردشگر تمام ایران را می گردد و می رود.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: عوض اینکه فرهنگ اسلامی کشور را به مهمانان داخلی و خارجی ارائه دهیم و از ایران شناسی و منطقه شناسی، بهره های فرهنگی خوب بگیریم، اما مشاهده می کنیم افرادی به اسم گردشگر حرکت می کنند و بدنبال ولنگاری و آسیب زدن به فرهنگ مناطق مختلف هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: این نوع عمل کردن غش کاری و خیانت است و متاسفانه در برخی اوقات کار به جایی می رسد که در برخی از شهرها، مردم به صورت خودجوش از ورود این افراد به مناطقشان جلوگیری می کنند.

وی گفت: نتیجه غش‌کاری این می شود که صنعت گردشگری که می تواند در بعد اقتصادی به ما کمک کند و بر اساس اهداف انسانی و اسلامی صادرات داشته باشیم، همه چیز را تحت الشعاع قرار می‌دهد تا از اهداف خود بازمانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: مطمئنا مسئولینی خواهند آمد و در جهت اصلاح امور اقدام خواهند کرد که کم و بیش اقداماتی در قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی شروع شده و در آینده نیز توسط دولت جدید صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امیدواریم صنعت گردشگری و میراث فرهنگی جای خالی خود را پر کند، گفت: در گذشته متأسفانه به اسم میراث فرهنگی، فلان مسئول ارشد خراسان جنوبی در سخنرانی خود می گوید ما آمده ایم تا فرهنگ این مردم را تغییر دهیم، که برابر همان گفته مسئول، اقداماتی که ربطی به فرهنگ ما ندارد را بر مردم تحمیل می کنند، این نوع عمل کردن، غش کاری با مردم است و به رسوایی خواهد کشید.

وی عنوان داشت: امیدواریم بخش های خصوصی که از فرهنگ این مردم برخاسته اند، نمونه های صحیح گردشگری و میراث فرهنگی را نشان دهند تا مردم قدر نعمت گردشگری را بدانند.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: صنعت گردشگری، هم درآمدهای اقتصادی و هم صدور فرهنگی و ارزش های انسانی و ایران شناسی دارد و برای آن کسی که وارد بر کشور می شود و با دست پر بر می گردد، لذت بخش خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب و قانون اساسی ما تکیه به مردم دارد و امور را باید به مردم سپرد، بیان داشت: اگر اقتصاد ما مردمی شود مشکلی نداریم لذا اگر صنعت گردشگری نیز مردمی شود، مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار