سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری باکرونا در استان یزد
ترحمی گفت: مقابله با ویروس کرونا نیازمند یک عزم و مسئولیت اجتماعی است که همه برای شکست این ویروس منحوس به صحنه بیایند.
کد خبر: ۹۲۸۳۱۸۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، احمد ترحمی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا دلهره اور است و شرایطی خوبی در پیش رو نیست اظهار کرد: در روز‌های اخیر امار بستری شکوکین به ویروس کرونا به شدت رو به افزایش است بطوری که تا دیروز ۲۸۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و با امار امروز به بیشت از ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

امروز منکری بالاتر از به خطر انداختن جان مردم نیست

ترحمی با اشاره به تشدید بازرسی و نظارت‌ها افزود: اصل این است که خود مردم در رعایت و مقابله با ویروس کرونا در وسط میدان باشند و حساسیت مردم بر روی اینکه چرا فلان کارمند یا فلان ارباب رجوع پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند خود امر مهمی است و جزو فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است.

سخنگوی ستاد استانی کرونا با بیان اینکه در حال حاضر منکری بالاتر از به خطر انداختن جان مردم نیست تصریح کرد: ساز کار برای بازرسی، اخطار و برخورد هر چه قدر باشد باز در مقابل تعداد مردم کم و محدود است و بزرگترین سازکار برای مقابله با ویروس بازرسی، اخطار و مطالبه گری در این خصوص توسط خود مردم است البته این ناهی وظیفه اصلی ما هم نیست و ما هم باید به وظیفه خودمان درست عمل کنیم.

مقابله با کرونا نیازمند مسئولیت اجتماعی است

ترحمی ادامه داد: مقابله با ویروس کرونا نیازمند یک عزم و مسئولیت اجتماعی است که همه برای شکست این ویروس منحوس به صحنه بیایند.

وی در خصوص وضعیت سفید برخی شهرستان‌ها مانند تفت و اشکذر گفت: دلیل سفید شدن وضعیت برخی شهرستان‌ها به دلیل عدم مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های این شهرهاست و بیماران مشکوک به کرونای این شهرستان‌ها در مرکز استان بستری می‌شوند.

نکات بهداشتی در مراسمات مجوزدار محرم و صفر بخوبی رعایت شد

ترحمی در خصوص برگزاری مراسم‌های روز اربعین در استان یزد ابراز کرد: بنا به نظر سازمان تبلیغات، مقرر شده در فضا‌های باز و با رعایت کامل پرونکل‌ها و با مجوز سازمان تبلیغات، مراسم سوگواری اربعین سیدالشهدا علیه السلام برگزار شود و تا امروز تمام مراسمات محرم و صفر که با مجوز برگزار شده اند به خوبی نکات بهداشتی و شیوه نامه‌ها اجرایی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد افزود: اگر مراسمات مذهبی با مجوز و در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود بسیار بهتر از محفل‌های خانگی است.

وی در پاسخ به استوری گیله مندانه خود در باب عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم گفت: حقیقت این است که هر محدودیتی صورت می‌گیرد برای سلامتی و حفظ جان خود مردم است، اما تا برگزاری برخی مراسمات مذهبی لغو یا محدود می‌شود عده‌ای لعن و نفرین می‌فرستند که شما مخالف امام حسین علیه السلام هستید، در ارائه مجوزها، مراسمات هنری و همایش هم همین برخورد‌ها دیده می‌شود که گاهی نیاز است مطلبی جدی‌تر از هشدار ارائه شود.

ترحیمی تاکید کرد: ادعای این را نداریم که خیلی در همه موارد موفق عمل کردیم، اما تمام وقت و انرژی خود را برای تامین سلامت مردم و حفظ جان همشهریانمان صرف می‌کردیم و باز هم تلاشمان را بیشتر می‌کنیم هر چند که در برخی موارد شرایط استان یزد نسبت به گذشته بسیار بهتر و مناسب‌تر شده است.
ارسال نظرات