خبرهای داغ:
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین:
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: دوره‌های آموزش تخصصی حقوق کودک به مناسبت هفته ملی کودک به شکل مجازی در قزوین برای متقاضیان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۳۲۳۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، "صدیقه ربیعی " با اشاره به اهمیت حقوق کودکان، افزود: این دوره تخصصی به صورت مجازی ویژه کنشگران حوزه کودک، مشاوران امور بانوان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حقوق کودک برگزار می شود تا در آن نقاط ضعف و قوت سند ملی حقوق کودک مورد بررسی قرار گیرد.


این مسوول گفت: کودکان نیاز به حمایت و مراقبت ویژه دارند و به دلیل گستردگی موضوع، توجه و حمایت از کودکان با مشارکت تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی است.


وی، توانمندسازی و آگاه‌سازی کودکان در حوزه آسیب‌های اجتماعی را دارای اهمیت ویژه دانست و اظهار داشت: بی‌توجهی به این موضوع، مشکلات بیشتری را در دوران نوجوانی و جوانی ایجاد خواهد کرد و براین اساس باید مشکلات کودکان را شناسایی و در همین مرحله سنی آسیب زدایی کنیم.


دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک در استان قزوین تصریح کرد: مشکل اساسی ما در حوزه کودکان وجود خلاءهای قانونی و همچنین اجرایی نشدن قوانین موجود است.


این مسوول با بیان اینکه هم اکنون سند ملی حقوق کودک به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است،افزود: این سند برنامه جامعی است که تمام وظایف نهادهای مرتبط با پیگیری امور کودکان و نوجوانان را تبیین کرده و با همراهی بخش‌های دولتی و غیردولتی به مرحله اجرا در خواهد آمد.


ربیعی تاکید کرد: ماموریت ها، چشم اندازها، اهداف کلان و راهبردهای این سند می‌تواند به عنوان نقشه راهی برای حفظ حقوق کودک در استان قرار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آسیب‌های جدی که در استان‌های مختلف در حوزه کودکان وجود دارد که شامل کودک آزاری، خشونت ، کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان دارای معلولیت است که باید با هم افزایی آنها را حل کنیم.


مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تاکید کرد: برای تحقق اهداف این قانون لازم است کنشگران و افرادی که در حوزه حقوق کودکان فعالیت دارند اطلاعات لازم از این قوانین را کسب کرده و بدانند قانون چه وظایفی برای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی پیش بینی کرده است.


هفته ملی کودک از ۱۲ تا ۱۷ مهر ماه است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها