خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در آموزش و پرورش ما چه زمانی می خواهد سند تحول، جایگزین سند 2030 شود. درگیر این هستیم که کلاس های مختلط دختر و پسر را در ابتدای بلوغ از یکدیگر جدا کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۳۵۰۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان در نشست ائمه جمعه استان ضمن عرض تسلیت ایام مصائب اهل بیت(علیهم السلام) و اربعین حسینی اظهار کرد: در جامعه بشری اصنافی وجود دارند که هر صنف به کاری مشغول است و یکی از فایده های جامعه بشری نیز همین است که هر انسان به حسب استعداد و میل خودش شغلی انتخاب کرده و در تبادل با دیگران، نیازهایش را برطرف می کند.

وی افزود: مواد اولیه صنف فرهنگ، عقیدتی، سیاسی، تریبون ها، آموزش و پرورش، خانواده، دانشگاه و حوزه، فرزند انسان است که باید توجه داشته باشند چه تولید کرده و تحویل جامعه می دهند، آیا برای انگلیس پیاده نظام تولید می کنند و یا برای امام زمان(عج) سرباز تولید می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خداوند متعال انسان را به گونه ای خلق کرده که با دیگر موجودات فرق می کند و انعطاف پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: حرکت حیوانات یکسان است اما انسان محدودیت ندارد و قابل انعطاف است و میتواند انواع و اقسام کارها را انجام دهد.

وی گفت: خداوند متعال همچنین در خارج از وجود انسان، هرچه مورد نیاز بشر بوده را خلق کرده و اینها همه مقدماتی است برای رسیدن به کمال و جنبه انسانی انسان.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: در اصل دوم قانون اساسی، آرمان های جامعه انقلابی، اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) شرح داده شده است که در واقع همان آرمان های تحقق اصول و عقیده ما است، و در اصل سوم نیز برای تحقق آن آرمان ها و راهکارهای که باید انجام گیرد از جمله به سازمان آموزش و پرورش اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: قبل از آموزش و پرورش خانواده و بعد از آن حوزه و دانشگاه قرار دارند که در کنار همه اینها اصولا فرهنگ اجتماعی عام وجود دارد که بهترین مربی است.

وی عنوان داشت: اگر فرهنگ عمومی ساخته شده باشد و آنچه از معروف ارائه می دهد درست صورت گیرد، جامعه درست می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تجربه نشان داده است که هرگاه جامعه به وظیفه اش درست عمل کرده است، فرزندان آن جامعه دارای رشد فوق العاده ای شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: وظیفه آموزش و پرورش در قانون اساسی این است که آنچه در اصل دوم قانون اساسی آمده را به خوبی اجرا کند، اما گاهی خبرهایی می رسد که مشغول تولید محصولات 2030 استعمارگران است.

وی افزود: در روایات آمده است که ارزش هدایت یک نفر از همه آنچه که آفتاب بر آن می تابد بیشتر است، همچنین گمراه کردن یک نفر به مانند این است که تمام محصول هستی را از بین برده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش ما چه زمانی می خواهد سند تحول، جایگزین سند 2030 شود، گفت: امروز ما درگیر این هستیم که کلاس های مختلط دختر و پسر را آن هم در بدترین شرایط و در ابتدای بلوغ از یکدیگر جدا کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه بشری که می تواند به قله های کمال برسد، شب روز از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، در جهت گمراهی او تلاش می شود لذا باید برای مقابله با طرح های دشمنان، طرح جدیدی ارائه گردد تا فرزندانمان که امانت های الهی هستند از گزند بیگانه و جن و انس نجات پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: با توجه به اینکه امروز شیطان های زمان از همه گزینه ها برای مقابله با ما استفاده می کنند ما نیز باید روش های جدیدی برای مقابله با آنها ایجاد کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها