این کارشناس مذهبی گفت:بیستم صفر دارای فضیلت و اعمالی است که مهم ترین آن زیارت اربعین است و در روایات تاکید فراوانی توسط ائمه اطهار(ع) بر انجام آن شده است.
کد خبر: ۹۲۸۴۱۰۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

حجت الاسلام ماشاءالله عبدی کارشناس مذهبی استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان با بیان اینکه زیارت اربعین امام حسین(ع) از زیارت‌نامه‌های معتبر تشیع محسوب می شود افزود: به خواندن این زیارت نامه در روز اربعین سفارش بسیار شده و اثر بخش است.

وی افزود:مردم در پیاده روی  میلیونی و با عظمت اربعین حسینی قدرت جهان تشیع  را به رخ جهانیان کشاندند و این مهم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی استان مرکزی تصریح کرد:دشمنان اهل بیت(ع) حتی بعد از واقعه عاشورا دست از دشمنی بر نداشتند و با توطئه های مختلف از جمله تخریب بقاع متبرکه ، اختلافات عقیده ای و رواج خرافه و ...در صدد  ضربه زدن به مکتب مقدس تشیع بر آمدند.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به اینکه به برکت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) تشیع روز به روز همواره عزت پیدا می کند گفت:شیعیان و همه عاشقان حسینی نسبت به این جریان عظیم تکلیف دارند چرا که برکت وجودی تشیع از این حرکت پر افتخار است.

کارشناس مذهبی استان مرکزی از اهداف مهم و اصلی  اربعین بصیرت بخشیدن به جامعه ، و ترسیم راه روشن برای نجات مردم از جهل دانست و گفت: قرار گرفتن در طرق صحیح و درست نهضت حسینی امروز یک ضرورت محسوب می شود که اربعین در این مسیر چراغ و مشعل راهنمایی است.

وی یکی از راه های زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را پیاده روی اربعین دانست و گفت: زیارت از راه دور امام حسین(ع) در مکتب اهل بیت(ع) سفارش شده است لذا امسال به جهت شیوع گسترده ویروس کرونا از حضور در این مسیر عظیم اربعین محروم هستیم که ان شاءالله به زودی شاهد برچیده شدن این ویروس منحوس باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات