داود سلطانی گفت: حوزه اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی بازخوردش فوری و عاجل نخواهد بود بنابراین مجموعه این وظایف پروسه ای طولانی و زمانبری نیازی دارد و به نوعی میان مدت محسوب می شود.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۲۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

داود سلطانی کارشناس سیاسی استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان با اشاره به حوزه اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی در شرایط و برهه کنونی کشور ابراز داشت:بازخورد تصمیمات مجلس تا اجرای آن  فوری و عاجل نخواهد بود بنابراین  مجموعه این وظایف پروسه ای طولانی و زمانبری نیازی دارد و به نوعی میان مدت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سوالات زیادی در اذهان اقشار مردم طرح می شود که چرا با تشکیل مجلس جدید نه تنها فضا بهبود پیدا نکرده است بلکه بدتر نیز شده است افزود:شان  و جایگاه اختیارات قوه مجریه به مراتب با سایر قوا قابل قیاس نیست و یکسان پذیر نیست و به تبع نقش دولت خیلی گسترده تر از دیگر قواست.

سلطانی اظهار کرد:مجلس شورای اسلامی در کنار دولت با اصلاح برخی از قوانین و تصویب قوانین راه گشا می تواند در اصلاح وضعیت و بهبود شرایط کمک شایانی نماید.

این کارشناس سیاسی استان مرکزی اقدام سریع بدون عقبه علمی سمی برای شرایط کنونی کشور دانست و گفت: تصویب طرح های بدون کارشناسی و در عین حال سریع نه تنها وضعیت را بهتر نمی کند بلکه سم مهلکی برای شرایط امروز کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین و یا طرح های جدید باید با رویکرد پژوهشگرانه و دارای پشتوانه علمی و منطقی باشد که در میدان عمل راه گشا و تاثیر گذاری خود را به همراه داشته باشد.

سلطانی گفت:بخش دیگر وظایف مجلس که بعد نظارتی خواهد بود و از جایگاه ویژه برخوردار است که نمایندگان با ورود کارشناسی و شجاعت در عمل نسبت به این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات