خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی

پیگیری مطالبات مردمی در حوزه نفت و گاز/احداث جایگاه های سوخت در طارم سفلی و کوهین

دکتر محمدبیگی گفت: پیگیر مطالبات گسترده مردمی در استان به ویژه مناطق محروم و روستایی استان که شبکه گازکشی در آنها وجود ندارد، در خصوص نیاز شدید به تأمین کپسول گاز مایع و نفت سفید هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۴۸۵۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به دیدار با مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بیان کرد: به دنبال مطالبات گسترده مردمی در استان به ویژه مناطق محروم و روستایی استان که شبکه گازکشی در آنها وجود ندارد، در خصوص نیاز شدید به تأمین کپسول گاز مایع و نفت سفید دیداری در این زمینه انجام شد.

وی گفت: در این جلسه که با حضور معاون فرماندار قزوین برگزار شد مسائل و مشکلات مردمی در این حوزه مطرح و عمده مشکلات مردمی، بحث کمبود گاز مایع در بخش های طارم سفلی، کوهین، الموت غربی و شرقی، بخش مرکزی استان بود که مقرر شد شرکت پرسی ایران نسبت به کمبود گاز مایع اقدام نماید.

دکتر محمدبیگی اظهار کرد: با توجه به صحبت های مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، هیچ کمبودی در بحث ذخیره و تأمین نفت و گاز مایع و بنزین در استان وجود ندارد بلکه عمده مشکلات در شبکه حمل و نقل و توزیع گاز مایع و مقداری هم در بحث نفت سفید است و با توجه به نامه های مردمی و مراجعات مکرر به دفتر اینجانب و پیگیری که از مسوولان ذیربط استان شد مقرر شد ذخیره سازی سوخت مورد نیاز مناطق روستایی و بخش های تابعه انجام شود و جایگاه های سوخت جدید در مناطق محروم طارم نیز ایجاد شود و سکوی سوخت بخش الموت نیز کاملا ذخیره سازی و بارگیری شود و همچنین مقرر شد به صورت هفتگی از سوی شرکت پرسی گاز تأمین شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه پیمانکار شرکت پرسی گاز از حدود 40 درصد ظرفیت خود برای حمل و نقل گاز مایع استفاده می کند که عمده ترین مشکل استان می باشد و مقرر شد که پیمانکار ظرف دو هفته استفاده از این ظرفیت را به حداکثر برساند و همچنین برای تامین لاستیک نفتکش ها و تریلر های گاز مایع اقدامات عاجل از سوی صنعت و معدن استان صورت گیرد و ما نیز در کمیسیون انرژی مشکلات را به صورت ملی مطرح و پیگیری نماییم.

وی افزود: کارت سوخت روستاییان نیز برای نظام توزیع و شبکه عادلانه و شناسایی میزان سوخت مورد نیاز و میزان دریافت آن وجود دارد و این کارت سوخت به ازای کارت ملی سرپرست خانوار روستایی فاقد گاز، صادر می شود و همه خانواده های که کارت الکترونیکی ویژه سامانه انرژی جهت تهیه سهمیه نفت و گاز مایع دارند مرتب سهمیه خود را دریافت می کنند.

دکتر محمدبیگی اضافه کرد: مقرر شد در مناطقی که مشکل آنتن دهی و یا عدم وجود پوز بانکی می باشد، این امر به صورت سنتی انجام شود اما از همه روستاییان عزیز می خواهیم که با دقت برای الکترونیکی شدن و دقیق تر شدن تأمین میزان سهمیه سوخت از روش الکترونیکی استفاده کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تسهیل روش های الکترونیکی استفاده از کارت سوخت برای روستاییان انجام شود. شرکت نفت منطقه قزوین نیز مقرر شد در منطقه طارم یک جایگاه جدید احداث کند که هم گاز مایع و هم سوخت به بخش های تابعه برسد و همچنین در جاده بین قزوین و شمال در منطقه کوهین، جایگاه های جدید سوخت احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: از سازمان صمت استان می خواهیم که وظیفه نظارت بر جذب گاز مایع را به طور کامل انجام دهند تا توزیع گاز مایع در استان با نظم بهتری انجام شود. در بحث شبکه حمل و نقل گاز مایع و نفت در استان نیز سازمان صمت نظارت کامل داشته باشد و اگر نیاز است پیگیری حقوقی و قضایی به سرعت انجام شود تا مردم در سرما دچار مشکل نشوند.

این مسوول عنوان کرد: متاسفانه پیگیری های به عمل آمده در طول سه ماه اخیر نشان می دهد که درصدی از سهیمه گاز مایع استان توسط بعضی پیمانکاران مفقود شده و یا در خارج استان به فروش می رسد که این موضوع نیازمند پیگیری حقوقی و قضایی است.

دکتر محمدبیگی گفت: نظام توزیع الکترونیکی ارجحیت دارد زیرا کاملا قابل پیگیری و ردیابی است و باعث می شود سوخت کاملا به دست مصرف کننده واقعی برسد. ما هرچه تلاش کنیم که در مناطق روستایی از کارت های الکترونیکی نگار مایع و نفت استفاده کنیم، می توانیم بگوییم که توزیع عادلانه تر خواهد بود و اگر از این نظام توزیع الکترونیک استفاده نکنیم، شاهد قاچاق و فروش این محصولات خواهیم بود که موجب می شود سهمیه سوخت به دست مصرف کننده اصلی نرسد.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها