جمالی پور گفت: چند نرخی بودن کالاها در شهر منطقی نیست و نشان می‌دهد در نظارت خوب عمل نکرده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی باید جدی تر وارد کار شوند.
کد خبر: ۹۲۸۵۰۰۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج  از قزوین،استاندار قزوین با بیان اینکه نظارت بر قیمت کالاهای اساسی از وظایف مهم ستاد تنظیم بازار است، بر ضرورت تشکیل کمیسیون نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در استان قزوین تاکید کرد.

وی اظهار کرد: نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات در جای خود لازم است، اما این نظارت‌ها باید سیستمی بوده و منجر به اصلاح سازوکارها شود.

جمالی پور با اشاره به اینکه وظیفه کمیسیون تنظیم بازار قیمت‌گذاری نبوده بلکه برخورد با عوامل برهم زننده نظم بازار و ایجاد ناامنی روانی در جامعه است، بیان کرد: نباید اجازه داد در این شرایط که بسیاری از مردم با بیماری کرونا درگیر هستند، مشکل گرانی و گرانفروشی نیز بر مشکلات مردم اضافه شود و مردم بیش از این به زحمت بیفتند.

جمالی پور اضافه کرد: نظارت بر تولید و توزیع کالاها، مبارزه با گران‌فروشی و مقابله با آن باید با قاطعیت انجام شود تا شاهد نابسامانی در این عرصه نباشیم.

مدیر ارشد اجرایی استان قزوین با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، تصریح کرد: مدیریت کردن در شرایط جنگ اقتصادی بسیار سخت است و از مدیران اقتصادی استان قزوین انتظار دارم که به ماموریت‌ها و وظایف سازمانی خود با دقت توجه کنند و نسبت به مشکلات اقتصادی مردم حساس بوده و بدانند که اعتبار و شأن هرکدام از مدیران دولت در گرو رضایت مردم است.

وی تاکید کرد: باید با حفظ وحدت و انسجام با موفقیت از شرایط سخت تحریمی عبور کنیم و دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت مصوبات کارگروه تنظیم بازار هستند.

جمالی پور با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و کنترل قیمت‌ها می‌تواند به آرامش روحی جامعه کمک کند و بی توجهی به کنترل بازار دغدغه‌ها را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: چند نرخی بودن کالاها در شهر منطقی نیست و نشان می‌دهد در نظارت خوب عمل نکرده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی باید جدی تر وارد کار شوند.

استاندار قزوین تاکید کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار از جلسات اولویت‌دار استان است و همه مدیران اقتصادی استان قزوین باید هر طور شده در این آنها حضور پیدا کنند و عذری در این زمینه از مدیران نمی‌پذیریم.

وی با تاکید بر ضرورت ورود جدی سازمان تعزیرات حکومتی به بازار استان، افزود: سازمان تعزیرات ابتدا باید با روش اصلاح به بازار ورود پیدا کند و برخورد را آخرین ابزار برای تنظیم بازار بداند و باید گزارش عملکرد آن از جلسه آینده ستاد تنظیم بازار به ما ارائه شود.

جمالی پور اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید دقت کنند تا کالاهای اساسی بدون واسطه به مردم برسد چرا که با این کار قیمت‌ها نیز کنترل و تعدیل می‌شود.

ارسال نظرات