کتاب حوزه دفاع مقدس و زندگینامه شهید شیخ حسن محمدی با عنوان «حُر گیلان» در رشت رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۱۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، کتاب حوزه دفاع مقدس و زندگینامه شهید شیخ حسن محمدی با عنوان «حُر گیلان» صبح امروز با حضور فرمانده سپاه قدس استان گیلان و خانواده این شهید والامقام در کانون بسیج جوانان رشت رونمایی شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس استان گیلان در این مراسم با اشاره به عنوان کتاب شهید شیخ حسن محمدی اظهار داشت: از کسانی‌که در انتخاب عنوان این کتاب نقش داشتند باید تشکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله محمدی با اشاره به اهمیت معرفی شهدا خاطرنشان کرد: استان گیلان متاسفانه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مظلوم واقع شده است و امروز همه باید شهدایی همچون شیخ حسن محمدی که این‌گونه به امام رضا(ع) عرض ارادت کرد و متحول شد را بشناسند.

وی ابراز داشت: راهی که شهدا پیمودند بهترین‌ راه برای رسیدن به سعادت است و فراموش نشود که راه‌های شیطانی و باطل متفاوت است اما راه حق تنها یک راه است و شهدا این راه را پیمودند و امروز ما را صدا می‌زنند که اگر می‌خواهید به خدا برسید مسیر را به شما نشان می‌دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس استان گیلان با اشاره به ضرورت آشنایی با شخصیت امام(ره) گفت: امام(ره) هنوز مظلوم هستند و چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد اما عده‌ای هنوز شخصیت بی‌نظیر و الهی امام(ره) را نمی‌شناسند.

دختر شهید شیخ حسن محمدی نیز در این مراسم اظهار داشت: واژه "حسرت" در همین فاصله بین من و پدرم خلاصه می‌شود؛ آخرین روزی که از کنارمان می‌رفت و توان جدا شدن از یکدیگر را نداشتیم و هنوز هم آن بی‌قراری‌ها برای پدر را به‌یاد دارم که بسیار سخت و سنگین بود.

فاطمه محمدی افزود: در آخرین دیدار که گفت "می‌روم اما انتظار نداشته باشید بازگردم و بدانید اشک‌های شما اراده‌ام را سست نخواهد کرد" و من تا ته کوچه رفتنش را می‌نگریستم انگار تمام وجودم با او می‌رفت اما این بار تمام وجودم از من جدا شد.

وی ابراز داشت: پدرم تکیه‌گاه آرزوهایم و جزو خاطراتم است و در تک تک ثانیه‌های وجودم قرار دارد اینکه "پدرم دیگر نیست" خطاست زیرا پدرم هست و شهدا زنده هستند.

دختر شهید شیخ حسن محمدی خاطرنشان کرد: پدرم در سرزمین شلمچه شهید شد و کتابش همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) رونمایی شد و امروز امیدوارم من و برادرم بتوانیم راه پدرم را ادامه دهیم و از همه کسانی‌که در چاپ کتاب زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

به گزارش تسنیم، کشتی نجات اباعبدالله‌الحسین(ع)، "حُر" را از ورطه ظلمات به سمت نور هدایت کرد و در تاریخ درخشان نهضت اسلامی و انقلاب نیز غیورمردانی بودند که به‌رهبری بت‌شکن قرن امام خمینی(ره) و پیروی از راه نورانی سیدالشهدا(ع) فدایی اسلام و الگوی عملی بسیاری از آزادمردان روزگار شدند.

"شهید شیخ حسن محمدی" یکی از همین آزادمردان است که با عنایت امام رضا(ع) متحول شد و سرانجام در راه صراط‌المستقیم و در جبهه‌های ایستادگی مقابل باطل به‌شهادت رسید و "حُر گیلان" نام گرفت و امروز کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) و با حضور خانواده‌اش در رشت رونمایی شد.

به‌گفته مسئولان کنگره هشت هزار شهید گیلان؛ 300 جلد از کتاب "حُر گیلان" قبل از رونمایی، بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی توزیع شده بود و در ادامه یکی از کارگردانان رسانه ملی اعلام کرد که کار نوشتن فیلمنامه برای این شهید بزرگوار را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات