آمادگی ۲۰۰۰ خانواده گیلانی برای برگزاری روضه‌های خانگی در دهه آخر صفر

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اعلام آمادگی بیش از ۲ هزار خانواده گیلانی برای برگزاری روضه‌های خانگی در دهه آخر صفر گفت: کرونا قادر به کاهش عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) نیست.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۲۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان ارادت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا قادر به کاهش عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت(ع) نیست و مردم در جریان مراسمات عزاداری، ارادت خود را به آن حضرت نشان دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به اهمیت برگزاری روضه‌های خانگی در صفرماه اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون بیش از دو هزار خانواده گیلانی برای برگزاری روضه‌های خانگی در ایام رحلت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اعلام آمادگی کردند.

مهدوی با اشاره به جایگاه ویژه تعظیم شعائر و بزرگداشت ایام عزاداری اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: مردم با توجه به شخصیت والای پیامبراکرم(ص)، امام حسن‌مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و محبتی که نسبت به این خاندان دارند همه‌ساله مراسمات عزاداری را در این ایام با شور و اشتیاق خاصی برگزار می‌کردند.

وی ضرورت توسل و توکل به امامان معصوم(ع) در شرایط شیوع ویروس کرونا و بروز افسردگی‌های روحی و روانی اشاره کرد و بیان داشت: ترویج و احیای روضه های خانگی در این زمینه بسیار اهمیت داشته و تاثیرگذار است و بانوان می‌توانند در این حوزه بسیار نقش‌آفرین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها امسال روضه‌های خانگی را در منازلشان برگزار کرده و تجربه خوبی در این زمینه به‌دست آوردند تصریح کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا امکان و شرایط برگزاری مراسمات عزاداری همانند سال‌های گذشته وجود نداشت و مراسمات متفاوت برگزار شد.

مهدوی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین روضه خانگی را در تاریخ اسلام به‌دلیل فراق پیامبر اکرم(ص) برگزار کردند ابراز داشت: برگزاری نخستین روضه خانگی توسط آن حضرت با تاثیرات فراوانی در جامعه اسلامی همراه بود و موجب هراس طاغوتیان شد.

وی به دیگر تاثیرات نخستین روضه خانگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: امیرالمومنین علی(ع) برای جلوگیری از آسیب به حضرت فاطمه زهرا(س)، خطرات احتمالی و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، بیت‌الاحزانی برای حضرت زهرا(س) در خارج مدینه ایجاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه روضه‌های خانگی در ایام رحلت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود تصریح کرد: ترویج فرهنگ برگزاری روضه‌های خانگی در شرایط کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات