خبرهای داغ:
"فرح عبادی" بانوی کارآفرین روستایی است او توانسته است در زادگاه خود با برگزاری کلاس های آموزشی انواع صنایع دستی چون سفال، قالیبافی، گلیم بافی و تابلو فرش برای زنان روستای خود و روستاهای همجوار تولید اشتغال داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۸۶۱۲۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج- از همدان - شهرستان اسدآباد: چند سالی است که تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی نرخ بیکاری را در کشور بالا برده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک دهه گذشته با نام گذاری سال ها با عناوینی که محوریت آن اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید ملی، حمایت از تولیدکنندگان و در نهایت جهش تولید است راه برون رفت کشور از این وضعیت وخیم اقتصادی را تنها تکیه برتوان داخلی و تولیدات ملی، معین کردند.
در این راستا روستاها به عنوان میراث داران فرهنگ و هنر ایرانی در زمینه انواع تولیدات محصولات کشاورزی، دام پروری، محصولات لبنی و ... از همه مهم تر رونق بخشیدن و احیا برخی از هنر صنعت های ملی ایران نقش به سزایی در ایجاد اشتغال ، درآمدزایی و کم کردن نرخ بیکاری در کشور دارند.
استان همدان یکی از استان های کشور است که در زمینه هنرصنعت هایی چون گلیم بافی، جاجیم بافی، سفال گری، مرواربافی، چرم، صنایع چوبی، پوستین دوزی، گیوه بافی، سنگ تراشی ، شیشه گری، نساجی و حصیربافی، نامی پرآوازه دارد.
فرح عبادی یک از بانوان جهادگر، هنرمند و کاآفرین ساکن یکی از روستاهای اسدآباد همدان است. سابقه کارهای جهادی او به ۸ سال دفاع مقدس می رسد، روزگاری که بانوان بسیجی و پرتلاش ایران پشت جبهه های دفاع مقدس، فعالیت های چشم گیر، مؤثر و غرورآفرینی را در عرصه های گوناگون فعالیت داشتند البته خانم فرحی بعد از دوران هشت ساله دفاع از ایران و نظام جمهوری اسلامی مسیر جهاد را در زندگی زناشویی با جانباز شیمیایی " اردشیر اسفندآبادی" ادامه داده است.

این بانوی کارآفرین در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه پشتکار و امید دو عنصر اصلی در حرکت به سمت اهداف بلند مدت وی بوده است، گفت: مهم ترین اهداف من حمایت از زنان بی سرپرست و ایجاد اشتغال برای آنها است. همچنین با فراهم کردن زمینه ای برای فروش محصولات خانگی از جمله عسل، ترشیجات و شیرینی های محلی و خانگی ..برای زنان روستا درآمدزایی ایجاد کنم.
در راستای این هدف بزرگ یعنی ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی " عبادی" با استفاده از ظرفیت بانوان هنرمند روستایی، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی قالیبافی در روستا کرد، آوازه این دوره های آنقدر خوش بود که این مهارت ها را نیز در اختیار زنان دیگر روستاها نیز قرارد اد تا جایی که حدود۱۰۰ دار قالیبافی برای آنها آماده کرد.


اسم این بانوی جهادگر جزوء مؤسسین خیرهای پایگاه مقاومت حضرت " ام کلثوم" (س) روستای "مزرعه بید " قرار دارد که قریب به ۲۰سال فرماندهی این پایگاه را بر عهده داشت، وی درنخستین روزهای آغاز به کارش، قسمتی از خانه خود را به آموزش و تولید صنایع دستی و سفال کاری اختصاص داد، با استقبال زنان روستا، کارگاهی برای این دست کار در نظر گرفت و علاوه بر سفال و صنایع دستی، قالیبافی، گلیم بافی و تابلو فرش را آموزش داد.



روند موفقفیت کارهای خانم عبادی که مسئولیت گروه جهادی منتظر المهدی پایگاه روستای شان را نیز برعهده دارد، آنجا نمودار شد که کم کم محصولات کارگاه را در نمایشگاه های بزرگ کشوری از جمله در استان همدان، مشهد، قم در معرض نمایش قرار داد و لوح و نشان زن نمونه و کارآفرین را از آستان قدس رضوی دریافت کرد.


در یک سال اخیر نیز که کرونا پشت بسیاری از مشاغل را بر زمین زده است زنان روستای " مزرعه بید" با همیاری یکدیگر و مدیریت بسیجی وار خانم فرح عبادی با تغییر رویکرد نسبی به سمت دوخت ماسک، قسمت بزرگی از ماسک شهرستان را تولید کردند و با رای زنی با بسیج سازندگی و همینطور عقد قرارداد با نهادها و ادارات مختلف، اقدام به فروش انواع محصولات خود کرده اند.
درادامه تصاویری از کارگاه این بانوی هنرمند روستایی را می بینید:





انتهای پیام/*
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات