خبرهای داغ:
به مناسبت روز جهانی نابینایان و کم بینایان شنبه شب طی مراسمی از ورزشکاران نابینا و کم بینا خوزستان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۲۸۶۱۸۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

به گزارش بسیج این مراسم که با حضور معاون اداره کل ورزش و جوانان، رییس سازمان بسیج ورزشکاران و رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان برگزار شد به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حمزه مصلح در رشته شطرنج، فرزاد علیزاده در رشته های گلبال‌، شطرنج و فوتبال و حمزه زهیری در رشته گلبال تقدیر به عمل آمد.

 رضا باقری رییس بسیج ورزشکاران خوزستان افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری توسعه ورزش قهرمانی و پهلوانی در جامعه است و تلاش می کنیم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان اقدامات موثری در این راستا انجام دهیم.

وی افزود: بسیج ورزشکاران با رویکردی فرهنگی تشکیل شده و در صدد است روح پهلوانی و منش های اخلاقی و اسلامی را در میان قشر ورزشکاران توسعه دهد و در این مسیر برنامه های متنوعی را انجام می دهیم.

باقری با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هزار ورزشکار بسیجی در سطح استان فعالیت می کنند گفت: نیاز امروز ورزش، ترویج روح پهلوانی و معنوی در فضاهای ورزشی است و ورزشکاران نابینا و کم بینا نقش تعیین کننده ای در این مسیر دارند.

وی افزود: بی شک تلاش و زحمت ورزشکاران نابینا و کم بینا بیش از دیگر ورزشکاران است و ما سعی می کنیم از این اقشار بیشتر حمایت کنیم و آنها را به عنوان یک الگو در جامعه معرفی کنیم.

خوزستان به عنوان قطب ورزش کشور، دارای بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی است.

در ادامه وحید انصاری رییس هیات نابینایان و کم بینایان خوزستان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام ربیع الاول گزارش کوتاهی از عملکرد هیات در سال جاری ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه هیات نابینایان و کم بینایان استان در سال های گذشته همواره در ارزیابی های سالانه مقام های برتر کشور را داشته است گفت:۵۰۰ ورزشکار نابینا و کم بینا در خوزستان فعالیت می‌کنند که در صورت حمایت و وجود اسپانسر تعداد بیشتری از این افراد جذب تیم های ملی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان در پنج رشته گلبال، جودو، دو و میدانی، شطرنج و شنا فعالیت می کنند افزود: اگر حامیان مالی قدری به ورزشکاران کم بینا و نابینا توجه کنند شاهد شکوفایی بیشتر و ارتباط این قشر از جامعه با ورزش خواهیم بود.

رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان افزود: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا یکی از برنامه های مهم ما توجه به امر استعدادیابی، برگزاری دوره های آموزشی و اعزام مربیان استان به کلاس های مربیگری بود تا از این طریق تعداد مربیان موجود در استان را افزایش دهیم‌.

در ادامه ابراهیم نصیری معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان که مهمان ویژه این مراسم بود در سخنان کوتاهی گفت: هیات نابینایان و کم بینایان استان با وجود همه کمبودهایی که دارد همواره باعث افتخار و سرافرازی استان است و ما همیشه سعی کردیم از ورزشکاران این رشته حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: مدال آوری ورزشکاران استان در میادین مختلف داخلی و خارجی نشان از همت والای هیات و تلاش بی وقفه و بدون چشم داشت آنهاست که امیدواریم این راه همچنان ادامه داشته باشد.

نصیری ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم از رییس هیات و ورزشکاران و مدال آوران نابینا و کم بینا تشکر و قدردانی کرد و برای همه ورزشکاران این رشته آرزوی موفقیت بیشتر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها