خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان تأکید کرد

لزوم ساماندهی فروش املاک، در دفاتر معاملات ملکی

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بر ضرورت ساماندهی فروش املاک، در دفاتر معاملات ملکی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۷۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

لزوم ساماندهی فروش املاک، در دفاتر معاملات ملکیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس نجفی در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه فروش املاک، در دفاتر معاملات ملکی باید ساماندهی گردد، اظهار کرد: امروز کنترل، نظارت و ایجاد مقررات و ضوابط جامع در تنظیم مبایعه‌نامه‌ها در راستای کاهش دعاوی در حوزه املاک امری ضروری است.

وی عنوان کرد: از آنجا که حوزه املاک و مستغلات جزء مشاغل سودآور است بنابراین تنوع معاملات در حوزه مسکن باعث شده در تعدادی از دفاتر مشاوره و معاملات املاک کوچک‌ترین توجهی به الزامات قانونی فروش ملک نشود و همین امر موجب افزایش مراجعین به موسسات داوری و محاکم؛ پس از خرید و فروش ملک شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ادامه داد: اتحادیه مشاورین املاک باید با واحدهای صنفی متخلف برخورد کند، همچنین مشاورین املاکی که نسبت به رعایت الزامات قانونی بی‌تفاوت هستند، باید پلمب و منع فعالیت شوند.

وی ضمن تأکید بر ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی، عنوان کرد: در حال حاضر ضابطه و مقررات جامع در تنظیم مبایعه‌نامه‌ها در دفاتر فروش و بنگاه‌های معاملات ملکی حاکم نیست و در صورت ادامه روند این معاملات؛ شاهد افزایش دعاوی در حوزه املاک خواهیم بود.

نجفی در پایان آموزش متصدیان و بنگاه‌داران را یک ضرورت اصلی و اساسی در راستای ارتقاء کیفیت تنظیم مبایعنامه‌ها دانست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار