خبرهای داغ:
دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان قزوین

سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت بی نظیر در مقابله با کرونا هستند

بیدخام گفت: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت بی نظیری هستند که می‌توان با تقویت و حمایت از آنها در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا اقدامات موثری انجام داد.
کد خبر: ۹۲۸۶۳۹۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مریم بیدخام دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان با بیان این خبر افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد استان قزوین که مرجع صدور مجوز آنها استانداری و فرمانداری‌های تابعه هستند می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری مجامع عمومی به صورت مجازی و یا حضوری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه ممنوعیتی برای برگزاری مجامع عمومی به صورت مجازی با رعایت اصول و ضوابط قانونی وجود ندارد، اظهار کرد: در صورت لزوم مرجع صدور پروانه می‌تواند نظارت بر برگزاری مجامع را به‌صورت حضوری یا مجازی انجام دهد.

بیدخام با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد با پذیرفتن تعهدات اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌ دیده ناشی از کرونا و انجام اقدامات مومنانه، نقش و ماموریت خود را به خوبی ایفا کرده‌اند تصریح کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد با اقدامات ارزنده و شایسته‌ای که در این ایام انجام دادند میراثی ماندگار در تاریخ ایران برجا گذاشتند.

این مسوول بر ضرورت توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا ضروری است با توانمند سازی سمن‌ها از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی غیر حضوری زمینه ارتقا و افزایش خدمات اجتماعی جامعه، توسط این سازمان‌ها را فراهم آورد.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان قزوین با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز تشکل‌ها در فضای مجازی در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونا، قوانین و مقررات سمن‌ها، بیمه و مالیات از جمله عناوین در دست اقدام جهت آموزش سمن‌ها است.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت بی نظیری هستند که می‌توان با تقویت و حمایت از آنها در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا اقدامات موثری انجام داد.
۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها