فرمانده انتظامي استان مرکزی مطرح کرد:

كشف 722ميليارد ريال كالاي قاچاق در نيم سال98/کسب رتبه سوم کشوری پلیس فتا استان در سطح کشور

سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: رويكرد پليس استان در اجراي اين برنامه ها؛ افزایش سرمایه اجتماعی پلیس، افزایش احساس امنیت در جامعه، افزایش جایگاه منزلت اجتماعی پلیس و ارائه تصویری مقتدر از پلیس است.
کد خبر: ۹۲۸۶۵۳۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛, سردار  حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته گرامیداشت ناجا و نیز تأکيد بر نقش مهم و انکار ناپذير رسانه ها ی همگانی در جهت دهي به افکار عمومي و هدايت صحيح آن در مسير پيشرفت و شکوفايي جامعه، گفت: انعکاس صحيح، دقيق و سريع واقعيت هاي جامعه در سالم سازي اجتماع مهم است.

این مقام ارشد انتظامی در استان مركزي بیان داشت: در مقام عمل به منویات مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شعار "جهش تولید "، هفته نيروي انتظامي با شعار "باهم برای امنیت و سلامت" با بهینه سازی منابع مالی، کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی و استفاده از امکانات موجود سازمانی و کالاهای تولید داخل و مهمتر از آن رعایت شرایط حال افراد در سطح جامعه باتوجه به انتشار موج سوم ویروس کرونا از امروز یکشنبه 27 آبان ماه آغاز شده است و تا روز جمعه 2 آبان ماه سال جاری ادامه خواد داشت .

وي از اجراي 211 برنامه در 22 عنوان در هفته نيروي انتظامي در سطح استان خبر داد و گفت: رويكرد پليس استان در اجراي اين برنامه ها؛ افزایش سرمایه اجتماعی پلیس، افزایش احساس امنیت در جامعه، افزایش جایگاه منزلت اجتماعی پلیس و ارائه تصویری مقتدر از پلیس برای ایجاد مطلوب دو نعمت حیاتی یعنی " امنیت و سلامت" است.

كشف چهار تن و 958 كيلوگرم مواد مخدر و 722 ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان مرکزی

اين مقام ارشد انتظامي افزايش 12 درصدي كشفيات مواد مخدر و كشف چهار تن و 958 كيلوگرم انواع مواد مخدر را نيز بازخورد اقدامات مقابله اي پليس استان در حوزه مواد مخدر خواند و یادآور شد: ‌در عمليات هاي پليس استان در برخورد با معضل مواد مخدر طي سال جاري 9 باند تهيه و توزيع مواد مخدر منهدم و 125 قاچاقچي و چهار هزار و 835 نفر معتاد و خرده فروش نيز دستگير شدند.

وي در ادامه به اشاره به عمليات هاي پليس در برخورد با سارقان گفت: در برنامه ريزي مهار سرقت به عنوان يكي از مهم ترين مطالبات شهروندان، در اقدامات اجرايي انجام شده،67 درصد از سرقتهای صورت گرفته در استان کشف شده است.

سردار مفخمی شهرستانی به برخي ديگر از اقدامات پليس نيز اشاره داشت و ادامه داد: كشف 722 ميليارد ریال كالاي قاچاق، توقيف 332 دستگاه خودرو و دستگيري 670 قاچاقچي از اقدامات ديگر پليس در نيمه نخست سال جاري است كه افزايش 81 درصدي كشف را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه داشته است.

کسب رتبه سوم کشوری پلیس فتا استان در کشفیات جرایم رایانه ای

وي خاطر نشان کرد: راهبرد پليس در حوزه امنيت فضاي مجازي ، کاهش مخاطرات در حوزه فعاليت هاي اجتماعي، حفاظت و صيانت از هويت ديني و ملّي، مراقبت و پايش از فضاي توليد و تبادل اطّلاعات براي پيش‌گيري از فعّاليّت‌هاي غيرقانوني و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهاي جامعه می باشد.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: ميزان كشفيات جرايم رايانه اي و سايبري در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و ميزان كشف به وقوع جرايم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد بوده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به کسب رتبه سوم پلیس فتا استان در کشفیات جرایم رایانه ای در استان گفت: میانگین کشف به وقوع کشوری در نیمه نخست امسال 85 درصد می باشد که پلیس فتا استان با کشف 106 درصدی این جرایم،21 درصد بالاتر از میانگین کشوری توفيقات عملياتي داشته است.

وی در ادامه با اشاره به بيشترين فراواني جرايم در حوزه جرايم سايبري اضافه كرد: برداشت غيرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت بيشترين پرونده هاي تشكيلي در حوزه پليس فتا استان در شش ماهه نخست امسال بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه با اشاره به ميزان كشته شدگان در سوانح رانندگي در سطح استان بیان داشت: در حوزه درون شهري كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي 54 نفر که نسبت به سال گذشته 17درصد كاهش یافته است و در حوزه برون شهری 283نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند که نسبت به سال گذشته در این زمینه تغییری حاصل نشده است.

وي خاطر نشان كرد: ‌از ابتداي سال تا كنون 19 هزار و 744 دستگاه وسايل نقليه متخلف توقيف شده اند كه از این ميزان 12 هزار و 736 دستگاه خودرو و 7 هزار و 8 دستگاه موتور سیکلت بوده است كه این وسایل نقلیه به دليل تخلفاتی از قبیل ايجاد آلودگي صوتي ، عدم ارائه مدارك شناسايي ، سرعت غيرمجاز ، حركات نمايشي و حادثه ساز توقيف شده اند.

تلفن110 در استان مركزي بيش از 548 هزار بار در نيمه نخست سال زنگ خورد

فرمانده انتظامي استان مركزي گفت:‌ در نيمه نخست سال جاري 548 هزارو 199مورد با تلفن 110 تماس گرفته شده است كه 196 هزار و 3 تماس منجر به عمليات شده است.

مصالحه83 درصدي پرونده در دواير مشاوره و مددكاري استان مرکزی

فرمانده انتظامي استان مركزي توجه به تخصصي شدن پليس در سطوح و لايه هاي گوناگون و متناسب با نيازمندي هاي زندگي اجتماعي و تامين نظم و امنيت را نيز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:‌ در بخشي از اين رويكرد به كارگيري كارشناسان و مددكاران مجرب در مراكز مشاوره و مددكاري اجتماعي پليس دنبال مي شود.

وي اضافه کرد:از ابتداي سال تا كنون بيش از سه هزار و 853 پرونده به مركز مشاوره ، مددكاري ارجاع كه در حدود 83 درصد پرونده هاي ارجاع شده به اين مراكز منجر به مصالحه شد.

تقويت سامانه نظارت همگاني 197 از رويكردهاي پليس استان درارتقاء رويكرد پاسخگويي

وي با اشاره به عملكرد حوزه دفتر نظارت همگاني پليس استان نيز اظهار داشت: با برنامه ريزي انجام شده ، كاربران سامانه تلفني 197 همه‌روزه تا ساعات 23 پاسخگوي درخواست هاي شهروندان مي باشند.

سردار مفخمی شهرستانی در پایان با قدردانی ازتلاش وافر خبرنگاران و رسانه های استانی برای انعکاس هرچه بهتر اخبار پلیسی افزود: ‌تلفن 197 به صورت 24 ساعته آماده دريافت گزارش ها، انتقادات و پيشنهادات شهروندان در پيرامون عملكرد پليس در حوزه هاي مختلف مأموريتي می باشد و پلیس استان مرکزی امیدواراست که با تعامل و همفکری دوسویه با شهروندان و اصحاب رسانه، همچنان بتواند با اجرای مأموریتهای موفقیت آمیز پلیسی، از تمامی ظرفیت های خود، برای ارتقاء روز افزون امنیت اجتماعی آنان استفاده کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار