امام جمعه رامسر  با تاکید براینکه مدیریت در پدافند غیرعامل باید مدیریت حاج قاسم گونه باشد،افزود:در جمهوری اسلامی طرح و برنامه زیاد است، اما در مدیریت و اجرای برنامه‌ها دچار مشکل هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۸۳۵۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین تقی پور امام جمعه شهرستان رامسر در نشست پدافند غیرعامل که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و روسای ادارات شهرستان، برگزار شد، با اشاره به اینکه در مشکلات باید از صبر و استقامت بهره گرفت، گفت:‌پدافند غیرعامل شامل هرگونه کار‌ها و اقداماتی برای کاهش آلام بشر از طریق غیرنظامی است که این کار نیاز به صبوری خاصی دارد.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که باید در کار‌ها صبرو استقامت داشت، آغاز هفته پدافندغیرعامل را از مصلای مسجد شهرستان به فال نیک گرفت و افزود: این یک دستور قرآنی مبنی بر انجام کار‌های روزمره مردم است که مساجد محور همه کار‌ها باشند.

امام جمعه رامسر در ادامه به ترفند‌ها و شیوه‌های  دشمن اشاره و خاطرنشان کرد:‌دشمن با سیاست‌های پیچیده و دراز مدت ۵۰ سال آینده مسلمین را که به چه شکلی پیش برود، برنامه ریزی کرده است و امروز وضعیت مسلمین محصول ۱۰۰ سال گذشته بود که توسط برنامه ریزی انگلیس، صهیونیسم و آمریکا صورت گرفت.

خطیب جمعه رامسر با بیان اینکه دشمن برای بشریت، بویژه جامعه مسلمین در منطقه غرب آسیا برنامه ریزی‌های چندین دهه ساله دارد، اضافه کرد: برای نمونه همین غده سرطانی که دشمن آن را در منطقه غرب آسیا رشد داد قبلا یک میکروب ضعیف شده بود اماامروزه  بواسطه یک سری کشور‌های عربی کم مایه در حال عادی سازی روابط خود است.

امام جمعه رامسر در بخش دیگری از سخنان خود پدافند غیرعامل را عاملی برای کاهش مشکلات جامعه در مواقع بحرانی دانست و یادآور شد:‌متاسفانه امروزه گردشگری برای شهرستان به یک معضل تبدیل شده است چرا که گردشگران،آلودگی‌ها را با خود به شهر می‌آورند که یکی از آن‌ها همین مسئله کرونا است.

حجت الاسلام تقی پور به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت سفر‌ها، خاطرنشان کرد:‌وقتی مصوبات ستاد ملی کرونا، اجرا نمی‌شود و راه‌ها برای مسافرت باز است، باید هم شاهد شیوع گسترده کرونا در جامعه باشیم که امروزه به یک بحران تبدیل شده  و این بدان معناست که پدافند غیرعامل نتوانسته به درستی اقدام کند.

امام جمعه رامسر با تاکید بر اینکه اگر دشمن جرات حمله نظامی ندارد، بخاطر قدرت بازدارندگی ایران است، به سیره و روش حاج قاسم در جامعه و سیاست بین الملل اشاره کرد و گفت: حاج قاسم بخاطر مکتبش الگو شد چرا که حاج قاسم علاوه بر اینکه یک پاسدار بود، دیپلمات قوی نیز به شمار میرفت و توانست در مسئله پدافند غیرعامل هم کار‌های بزرگی انجام دهد. برا‌ی نمونه برخی کشور‌ها را برای جنگ با داعش همراه کرد.

حجت الاسلام تقی پوربا تاکید براینکه مدیریت در پدافند غیرعامل باید مدیریت حاج قاسم  گونه باشد، افزود:‌باید پدافند غیرعامل برای مشکلاتی که باعث خستگی، ناامیدی در مسیر رسیدن به اهداف نظامی بوده و جامعه را  بی میل کند برنامه داشته باشد.

امام جمعه رامسر با بیان این مطاب که پدافند غیر عامل یک برنامه حیاتی برای جامعه در مواقع بحرانی است، خاطرنشان کرد:‌در مسئله سیل باید به زیرساخت‌ها توجه کرد که با آمدن سیل کمترین خسارت به مردم و جامعه وارد شود.

حجت الاسلام تقی پور در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که اگر نتوانیم در پدافند غیر عامل درست عمل کنیم، کشور دچار مشکل می شود، افزود:عدم اجرای درست پدافند غیر عامل باعث چندبرابر شدن مشکلات کشور  در زمینه فرهنگی و اقتصادی می‌شود لذا در جمهوری اسلامی طرح و برنامه زیاد است، اما در مدیریت و اجرای برنامه‌ها دچار مشکل هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها