محمد رضاجلیلی در وبینار «مواجهه بصیرت مندانه با مسائل سیاسی اقتصادی روز» با بیان این که امروز ایران اسلامی بعنوان نمادی در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان مطرح است، اظهار کرد: مولد شدن و دانش بنیان شدن و مردمی کردن اقتصاد می تواند اقتصاد ما را نجات دهد.
کد خبر: ۹۲۸۸۳۶۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد رضاجلیلی رییس بسیج اساتید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور در وبینار «مواجهه بصیرت مندانه با مسائل سیاسی اقتصادی روز» با بیان این که امروز ایران اسلامی بعنوان نمادی در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان مطرح است، اظهار کرد: مولد شدن و دانش بنیان شدن و مردمی کردن اقتصاد می تواند اقتصاد ما را نجات دهد.

مولد شدن، دانش بنیان شدن و مردمی کردن اقتصاد می‌تواند اقتصاد ما را نجات دهد

وی در این وبینار که باهمکاری بسیج اساتید استان اصفهان، بسیج اساتید کاشان، بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان و  بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان روز شنبه سوم آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت استاد بسیجی یاری‌گری دانشجویان و مردم در کنار جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی است و در خصوص ولایت فقیه هم دشمن درک کرده که جایگاه ولایت فقیه بسیار پررنگ است پس اساتید ما در گفتمان و تبیین  و نظریه ولایت فقیه در کلاس‌ها و در جامعه و حتی در خانواده باید تاثیر خودشان را داشته باشند.

وی با بیان این که از برکات انقلاب اسلامی احیای حیات سیاسی نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، اظهار کرد: انقلاب با محرم شروع شد و تفکرات نهضت حسینی حکمت حسینی و مقابله‌ای که با ظلم و کفر و چهره فساد دارد، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را همیشه بیمه می کند.

جلیلی ادامه داد: علاوه بر این انقلاب اسلامی حضور مردم را در عرصه سیاست بسیار گسترده کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری باعث به اوج رساندن مشارکت مردمی در مباحث سیاسی  مثل مشارکت در انتخابات مقابله با فتنه های داخلی حضور در صحنه های ملی و  استکبار ستیزی شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما توانست نقش دین را در مسائل اجتماعی و انسانی وارد کند و نقش زنان که بسیار پرشور و پر رنگ در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

 رییس بسیج اساتید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور بیان کرد: در مسائل جهان اسلام امروز دفاع عزت‌مندانه ایران خصوصا به برکت جوانان و سرداران رشیدی مثل سردار سلیمانی توانسته ماهیت نهضت حسینی انقلابی را به جهان معرفی کند و همچنان که از مظلومین دفاع می‌کنیم،  با مواجهه با داعش و جریان‌های تکفیری و سیاسی و تفکر پوسیده صهیونیستی وهابیت باید بتوانیم آن را ریشه کن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبیعا این بصیرت افزایی در محیط دانشگاه می تواند بخشی از آرمان‌های انقلاب اسلامی را مطرح کند و در کنار سایر قوا با توجه به ظرفیت‌ها  به تمدن نوین اسلامی که جزو اهداف انقلاب اسلامی است دست یابیم.

جلیلی با بیان این که امروز مسئله فلسطین در صدر مسائل جهان اسلام  قرار دارد، افزود: در مسائل اقتصادی هم باید بتوانیم بر مشکلات فایق آییم اقتصاد اسلامی که مقام معظم رهبری تاکید بر اقتصاد مقاومتی دارد و نکته کلیدی این است اقتصاد ضعیف زمینه ساز نزول و سلطه بیگانگان است.

وی با اشاره به این که هر چند که اقتصاد در اسلام هدف نیست اما بدون آن نمی توان به هدف‌ها رسید، اظهار کرد: در رویکرد جدید سازمان بسیج اساتید هم راه اندازی اندیشکده‌هایی راهبردی، حاکمیتی و ملی که بتواند در عرصه مسائل اقتصادی علمی و فناوری ورود پیدا کنند مد نظر قرار گرفته است.

راه اندازی اندیشکده ها، گروه‌های مسئله محور و تدوین چندین سند 

وی ادامه داد: دانشکده فنی اندیشکده اشتغال را دارد. گروه‌های مسئله محور مهارتی و اندیشکده سبک زندگی و چندین سند در زمینه رونق تولید، جهش تولید، الگوی اسلامی ایرانی و بحث‌های مختلف دیگر را تدوین کرده ایم که این اندیشکده با کمسیون سبک زندگی تلفیق پیدا کرده که بتواند پیشنهادات خوب اقتصادی و سیاسی را به مجلس ارائه دهد.

جلیلی افزود: در قرارگاه جهش تولید هم فعالیم و از چهره‌های شاخص اقتصادی کشور دعوت شده که مسائل مهم خصوصا ارزش پول ملی که اولویت است مطرح شود بحث مسکن و اشتغال از اولویت‌هایی است که سازمان بسیج اساتید دارد پیگیری کند.

 وی با اشاره به برخی عیوب در اقتصاد بویژه وابستگی به نفت تاکید کرد: باید اساتید و نخبگان ورود پیدا کنند و این عیوب برطرف شود.

رییس بسیج اساتید دانشگاه فنی حرفه ای کشور گفت: بودجه بندی معیوب و نامتوازن، عدم  ثبات اقتصادی، عدم توجه به اولویتها این مشکلات را برای مردم ایجاد کرده  است و استاد بسیجی باید نقد سازنده داشته باشند.

جلیلی گفت: مولد شدن و دانش بنیان شدن و مردمی کردن اقتصاد می تواند اقتصاد ما را نجات دهد، مشکلات ما فقط مربوط به تحریم نیست باید از ظرفیت‌های امیدبخش جامعه، منابع خوب و نیروی انسانی مستعد به بهترین نحو استفاده شود.

رییس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در پایان به توانمندی مهم دانشگاه فنی و حرفه کشور در حل مشکلات اشاره کرد و گفت: برای نمونه در مسئله کرونا و زمانی که مشکلات کمبود ماسک داشتیم، این دانشگاه ورود پیدا کرد و با تولید و عرضه سه میلیون ماسک توان خود را نشان داد.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان اصفهان

ارسال نظرات