لوران فابیوس کسی است که در سال ۱۳۶۴و در دوران نخست وزیری اش با ارسال فرآورده های خونی آلوده به کشورهای دیگر از جمله ایران هزاران نفر به ایدز و هپاتیت مبتلاء شدند.
کد خبر: ۹۲۸۸۵۳۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

پژوهشگر علوم سیاسی با تشریح سوابق اقدامات خصمانه و خیانت های یکی از اعضای اتحادیه اروپا، عضو 1+5 ، مدعی حقوق بشر یعنی ((فرانسه))، گفت: یادآوری خیانت های این کشور برای کسانی است که قرار است برای لوران فابیوس فرش قرمز پهن کنند آنها باید یادشان باشد که دست در دست مقامات چه کشوری می گذارند.

حجت الاسلام علی پناهی اظهارکرد: لوران فابیوس کسی است که در سال ۱۳۶۴ در دوران نخست وزیری اش با ارسال فرآورده های خونی آلوده به کشورهای دیگر از جمله ایران هزاران نفر به ایدز و هپاتیت مبتلاء شدند.

* هدیه ایدز (HIV) به ایرانی ها و خوش رقصی برای صهیونیست نامشروع و غاصب

وی افزود: جدا از  مطالب فوق ، خوش رقصی فابیوس برای صهیونیست ها در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 موضوع دیگری است که سال گذشته به طور گسترده در محافل سیاسی و رسانه ای مورد بحث بود و رئیس جمهور فرانسه اولاند ، گفته بود: فابیوس پادوی اسراییل است، او فقط وزیر امور خارجه فرانسه نیست بلکه نماینده اسراییل در مذاکرات هسته ای با ایران نیز هست.

* نقش فرانسه در فتنه ۸۸

پژوهشگر علوم سیاسی با اشاره به نقش فرانسه در فتنه ۸۸ گفت: سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه که در آن زمان پرونده رسوایی اخلاقی همسر ایتالیائی اش داغ بود، در زمان فتنه ۸۸  دیدن تصاویر اغتشاشات خیابان های تهران در یک سخنرانی خطاب به اراذل و اوباش خیابانی گفت: می توانید برروی سفارت فرانسه در تهران حساب ویژه باز کنید.

حجت الاسلام پناهی اظهارکرد: نازک افشار که یکی از کارکنان سفارت فرانسه بود، اعتراف کرده بود که دستور از سران فرانسه گرفته کوشنر وزیر خارجه وقت فرانسه در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود: سفارت فرانسه در تهران آماده پناه دادن به اغتشاش گران است

* دزدی فرانسه از ایران در سال ۱۳۶۰

وی افزود: در سال ۱۳۶۰مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون دلار دولت فرانسه به بهانه عدم امنیت پیمانکارانی که با ایران قرارداد داشته اند از اموال ملت ایران را مصادره و به یغما بردند و مجبور به ترک ایران شدند و ایران از این قرارداد مبلغ فوق ضرر کرد فرانسه باید بداند که روزی تاوان این ظلم و قلدری را به مسلمانان خواهد داد.

* حقه شرکت توتال به ایران و دریافت جایزه خوش خدمتی از قطر

پژوهشگر علوم سیاسی با اشاره به حقه شرکت توتال به ایران و دریافت جایزه خوش خدمتی از قطر ، گفت: شرکت فرانسوی توتال از ۱۶سال پیش توسعه فازهای دو و سه پارس جنوبی را بر عهده داشت از معرفی یکی از سازنده های گازی به کشورمان عمدا امتناع کرد.

حجت الاسلام پناهی  اظهارکرد: با این اقدام توتال ایران ده سال از برداشت یکی از لایه های پارس جنوبی محروم شد بدون اطلاع کسی این حقه و خیانت شرکت فرانسوی به سود کشور قطر تمام شد و این کشور از جواب خوش خدمتی فرانسوی ها امتیاز استخراج از یک میدان نفتی اصلی را با سود ۴۰درصد به مدت ۲۵ سال به توتال واگذار کردند.

* حمایت و پشتیبانی همه جانبه از منافقین

وی افزود: سالهاست سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در پاریس می خورند و میخوابند چگونه است فرانسه که چهره ی دفاع از حقوق بشر به خود می گیرد به کسانی که نه تنها جنایات ضدبشری علیه مردم ایران و عراق مرتکب شده اند بلکه به اعضای فرقه خود نیز رحم نکرده اند، هتل پنج ستاره می دهند و حمایت همه جانبه می کنند.

* تخلف شرکت پژو و خروج از ایران

پژوهشگر علوم سیاسی گفت: در سال ۲۰۰۳ بین روسای جمهور ایران و فرانسه قراردادی امضاء شد که طبق آن خودروسازی پژو فعالیت خود را در ایران آغاز کرد این قرارداد تا سال ۲۰۱۴ اعتبار داشت اما مسئولان این شرکت از تخلفی آشکار و بدون پرداخت خسارت بدلیل تحریم ها ایران را ترک کرد.

حجت الاسلام پناهی اظهارکرد: شرکت پژو در سال ۲۰۱۲با اعمال فشار شرکت جنرال موتورز آمریکا رابطه اش را با ایران قطع کرد و خودرو سازان داخلی حتی موفق نشده اند از این شرکت قطعه ای وارد کنند و منجر به خسارت سنگین به خودرو سازان و اقتصاد ایران شد.

* کمک های فرانسه به عراق در طول هشت سال دفاع مقدس

وی افزود: بیشترین میزان کمک نظامی به عراق در طول جنگ تحمیلی ازآن فرانسوی هاست. فروش تسلیحات نظامی فرانسه به عراق بیش از  ۵ میلیارد رسید و قرارداد های غیر نظامی بیش از مبلغ۴ میلیارد دلار در قالب قرارداد های بازرگانی و اقتصادی و ... میان دو کشور منعقد شد.

پژوهشگر علوم سیاسی گفت:  هفت میلیارد دلار از مجموع این معاملات به صورت وام بلند مدت بود و تعداد زیادی از جنگنده میراژ  f1، موشک های هوا به هوا مجیک، موشک های اگزوست به عراق فروخته شد و عراق از فرودگاه های ناتو جهت بارگیری مهمات به تعداد خیلی زیادی استفاده می کرد.

* تایید توهین مجله شارلی ابدو به پیامبر(ص)

حجت الاسلام پناهی اظهارکرد: وقتی نشریه شارلی ابدو یک ویژه نامه بسیار توهین آمیز در باره پیامبر(ص) آن هم در تیراژ بالا منتشر کرد، نخست وزیر فرانسه کاریکاتور توهین آمیز پیامبر (ص) را جلوی دوربین ها در دست گرفت و با آن لبخند زد. چگونه است که وقتی پای توهین به مقدسات مسلمانان به میان می آید، اقدام نشریه موهن «شارلی ابدو» مصداق آزدی بیان است اما در مهد ادعایی دموکراسی، هر کس بخواهد از جنایت اسرائیل یا روایت های تاریخی مشکوک صهیونیستی سخن بگوید، آزادی بیان، طنزگونه و تلخ، رنگ می بازد؟

جای سوال است رئیس جمهور سبک مغز فرانسه (امانوئل مکرون) که گماشته و نوکر آمریکا و تابع رژیم صهیونستی است معترضین به نظام سرمایه داری در کشور خود را که دهها هفته است با عنوان جلیقه زرد ها معترضند و حقوق ابتدایی خود را   می خواهند را ارازل و اوباش می خواند و با این وجود توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام و کفرگویی را مصداق آزادی بیان می داند که در جای خود مضحک و احمقانه است.

نتیجه

وی با نتیجه گیری این همه دشمنی ها علیه ایران، افزود: اینها تنها گوشه ای از دشمنی کشور فرانسه و شخصی همچون فابیوس در حق ملت شریف ایران است، یادآوری خیانت های این کشور برای کسانی است که قرار است برای لوران فابیوس فرش قرمز پهن کنند آنها باید یادشان باشد که دست در دست مقامات چه کشوری می گذارند.

پژوهشگر علوم سیاسی گفت: آنها بدانند اگر قرار است یکی از نتایج مذاکرات باز شدن درهای کشور به صادرات و واردات باشد نباید بازار خود را در اختیار کشوری همچون فرانسه بگذارند که با آن همه سابقه سیاهش با سبز شدن چراغ مذاکرات برای قبضه بازار ایران به سرمایه گذاران خود آماده باش داده است.

 

 

ارسال نظرات