خبرهای داغ:
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در گفت‌وگو با بسیج خبر داد

انجام بیش از ۲۲۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان از شروع سال ۹۹ تا پایان مهرماه ۲ هزار و ۲۱۹ عملیات اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.
کد خبر: ۹۲۸۸۶۵۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
انجام بیش از ۲۲۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان طی امسالسید صادق پورسینا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: آتش نشانان همدان از شروع سال ۹۹ تا پایان مهر ماه ۲ هزار و ۲۱۹ عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.

وی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه  تعداد ۹۲ هزار و ۵۱۴ تماس (میانگین روزانه ۴۲۹ تماس) با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۲ مورد منجر به عملیات شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: همچنین ۵ هزار و ۸۰۹ مورد جهت راهنمایی و مشاوره، ۱۰ هزار و ۳۰۰ تماس اشتباه و متاسفانه ۱۳ مورد اعلام حریق کذب و ۷۴ هزار و ۱۸۰ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۲۱۹ عملیات انجام شده یک هزار و ۳۶۹ مورد مربوط به عملیات‌های اطفاء حریق بوده است، اظهار کرد: پوشش گیاهان خودرو ۷۱۳ مورد، اماکن مسکونی با ۱۴۹ مورد، وسایط نقلیه با  ۱۲۳ مورد، باغات و فضای سبز ۱۰۵ مورد و مراکز تجاری با ۵۶ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.

پورسینا  با اشاره به انجام ۸۴۳ عملیات امداد و نجات طی ۷ ماه گذشته  گفت: بیشترین میزان این عملیات‌ها شامل ۱۷۹ مورد نجات حیوانات، ۱۷۳ مورد مهار حیوانات، ۱۵۹ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۱۴۲ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف،۵۶ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۳۶ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودرو‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه موقعیت یک هزار و ۳۶۴ مورد از عملیات‌های اطفاء حریق و ۸۴۲ مورد از عملیات‌های امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۶ عملیات خارج از آن بوده است، تصریح کرد: نحوه بروز ۷۵۰ حادثه آتش‌سوزی عمدی، ۵۹۶ مورد غیر عمدی و ۲۳ مورد نیازمند کارشناسی است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۸۲ نفر ازجمله دو آتش نشان در حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۱۵ نفراز شهروندان نیز  فوت شده‌اند، تصریح کرد: آتش‌نشانان در هفت ماه  گذشته با سرعت عمل واز خودگذشتگی ۵۴۲ نفر را در عملیات‌های مختلف نجات داده‌اند.

وی با اشاره به انجام ۵۹ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خاطرنشان کرد: طی هفت ماه نخست سال ۷۲۲ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۲۸۲ مورد پایانکار و تائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات