مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

آغاز نخستین جشنواره استانی "قصه گویی" با رویکرد توسعه و اشاعه طرح مدرسه خوانا

اصغری از آغاز نخستین جشنواره استانی "قصه گویی" با رویکرد توسعه و اشاعه طرح مدرسه خوانا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۲۶۲۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲


به گزارش خبرنگار بسیج قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره قصه گویی که ظهر روز دوشنبه ۲۲ خردادماه همزمان با آغاز به کار نخستین جشنواره استانی قصه گویی برگزارشد با اشاره به مفاهیم سند تحول بنیادین گفت: باور ما این است که قصه گویی یکی از نیازهای اساسی و حیاتی دانش آموزان در دوره ابتدایی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: به منظور تسهیل فرایند یادگیری کودکان، قصه گویی و کتابخوانی ابزار مناسبی است تا با بهره گیری از کارکردهای آن، در کارایی روش آموزشی معلمان و اثربخشی مباحث آموزشی، هم افزایی شود.

 

 اصغری ضمن اشاره به این نکته که مقطع ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی در آموزش و پرورش است اذعان داشت: تفکر در حوزه تعلیم و تربیت، باید مغتنم شمرده شود،با تشخیص سریع و صحیح اولویت ها، راهکارهای درست را انتخاب کنیم.

 

وی کار در دوره ابتدایی را بسیارمهم و نیازمند همکاری همه اعضای مجموعه دانست و اظهار کرد: مورد انتظار است در حوزه آموزش ابتدایی از روزمرگی در اجرای برنامه هاپرهیزشود و تلاش نمایید با شناسایی آسیب ها و موانع موجود آموزش ابتدایی  را باراهکارهای خلاقانه و برنامه ریزی هدفمند، یکی پس از دیگری رفع نمایید، منتظر ارائه راهکار از جای دیگر نباشید.

 

وی گفت: با ترسیم نقشه راه و برنامه ریزی هدفمند از بروز روزمرگی جلوگیری نمایید و ظرفیت ها، امکانات و فرصت های سازمانی را بصورت مطلوب و با هدف گذاری مشخص نمایید.

 

وی افزود: ازطریق قصه گویی و کتابخوانی، مهارت های خواندن، نوشتن، ابراز وجود، قوه تخیل و خلاقیت  در دانش آموزان پرورش پیدا می کند و تنوع علایق و سلایق شان به رسمیت شناخته می شود.

 

اصغری با ابراز خرسندی از اجرای نخستین جشنواره قصه گویی در استان گفت: هنر قصه‌گویی، جایگاه خاصی در پیشبرد برنامه‌های آموزشی دارد و تجربیات واقعی و عملی قابل توجهی را در اختیار دانش آموزان می‌گذارد.

 

این مقام مسوول تصریح کرد:  هدف اصلی این جشنواره را  ارتقای دانش و مهارت کلامی دانش آموزان از جمله مهارت‌های چهارگانه گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن دانست و تصریح کرد: از طریق قصه گویی، دانش آموزان مهارت های خواندن، نوشتن، ابراز وجود، قوه تخیل و خلاقیت و پرورش پیدا می کنند و تنوع علایق و سلایق شان به رسمیت شناخته می شود.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار