خبرهای داغ:
رسول مظاهری
آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش آموزی استان اصفهان امروز به صورت وبینار با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور و با اعلام رمز «یا محمد رسول الله» توسط فرمانده سپاه صاحب الزمان این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۰۸۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج  از اصفهان؛ مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش آموزی استان اصفهان صبح امروز در روز حماسه و ایثار اصفهان از طریق ارتباط تصویری با مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب وبینار برگزار شد.

در این مراسم فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان اصفهان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان حضور داشتند.

افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش آموزی استان اصفهان با خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس و روایتگری پژمان گنجی پور، از روایتگران جنگ تحمیلی، که در منطقه شرهانی حضور داشتند همراه بود و در آن یاد و خاطره حماسه 25 آبان اصفهان گرامی داشته شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در این آئین با گرامیداشت یاد شهدای عملیات محرم و یاد و خاطره تشییع 370 شهید اصفهان در روز 25 آبان، فرهنگ ایثار و شهادت را تداوم راه اسلام عنوان کرد و گفت: پیام شهدا، دعوت به همدلی و هم افزایی است.

سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی با اشاره به لزوم پرداختن به راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس، تصریح کرد: همان طور که اگر روایتگری حضرت زینب نبود واقعه کربلا به نسل‌های بعد منتقل نمی‌شد، اگر روایت حماسه‌ها و ایثارگری‌های دفاع مقدس نیز بیان نشود، منجر به فراموشی این حادثه بزرگ خواهد شد.

رمز آغاز عملیات راهیان نور مجازی استان اصفهان در این مراسم توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا، فرمانده سپاه استان اصفهان، با بیان ذکر مقدس «یا محمد رسول الله» اعلام شد. وی با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، این حرکت را ظرفیتی خوبی برای معرفی راه و سیره رزمندگان دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی دانست.

هر سال در این ایام اردوهای راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می‌شد اما امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا همه این اردوها لغو و تلاش شده است با ظرفیت فضای مجازی روایتگری دفاع مقدس برای دانش آموزان انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها