خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

راه اندازی قرارگاه های جهادی مسجد محور در مبارزه با کرونا/ فعالیت 3هزار جهادگر در هفته بسیج

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تا پایان هفته بسیج اکثر مساجدی که این ظرفیت را داشته باشند تیم های جهادی را به صورت قرارگاهی و ستادی راه اندازی کنیم که در زمینه مبارزه با کرونا بتوانند فعالیت کنند.
کد خبر: ۹۲۹۳۱۱۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرمایش رهبری در خصوص حضور دوباره جوانان و جهادگران در مبارزه با کرونا شورای جهادی شهرستانها تشکیل شد.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی با ستادهای کرونا در شهرستانها نسبت به شناسایی اولویت‌های فعالیت جهادگران در هر یک از شهرستانها تصمیم گیری شد و بر این اساس در استان قرارگاه جهادی شهید کاوه برای هماهنگی قرارگاه های شهرستانی ایجاد شد که ذیل مجمع جهادگران استان تشکیل شده و در زمینه‌های مختلف فعالیتشان را از دو هفته قبل آغاز کردند.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به این‌که تأکید مقام عظمای ولایت در محله محور بودن این طرح بود برنامه‌ریزی که انجام شده این‌که ستادهای جهادی و فعالیت‌های جهادی در مساجد با محوریت مساجد ایجاد شود که همه فعالیت‌هایی که قرار است انجام شود به صورت مسجد محور و محله محور با محوریت پایگاه های بسیج، امام جماعت مسجد و تیم جهادی  کارش پیگیری شود.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون یکصد و  پنجاه تیم جهادی در سطح استان سازماندهی شده اند  که در آغاز هفته بسیج تعدادشان به 3هزار نفر خواهد رسید.

هنری با اشاره به اینکه جهادگران در زمینه های مختلف مشغول کار هستند افزود: ضد عفونی کردن منازل خانواده هایی که مبتلا به کرونا هستند و تیم بندی برای تهیه اقلام مورد نیاز خانواده هایی که در قرنطینه هستند.

 وی به حضور جهادگران در برخی بیمارستان‌های بیرجند، قاین و طبس که وضعیت حاد بیمار کرونایی دارند اشاره کرد و گفت: حضور جهادگران آموزش دیده  برای ارائه خدمات داخل بیمارستان و کمک به کادر درمان را در برنامه داریم که تیم های داوطلبی در بیمارستانها حضور پیدا می کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه تولید مایحتاج بهداشتی در چند شهرستان نیاز داشتم که در مرحله اول 36 کارگاه را فعال کرده بودیم بر اساس نیاز شهرستانها 10 کارگاه دیگر فعال شده است. تولید اقلام بهداشتی مانند ماسک و باند و غیره داریم و توزیع اقلام بهداشتی بین محرومین با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین  پیگیری می‌شود.

 وی متذکر شد: در نهضت کمک مومنانه از ظرفیت همه گروه‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اجرای  گام سوم نهضت استفاده می شود که جمع آوری کمک ها هم ازطریق تیم های مسجد محور مشخص شده به صورت محله محور است و با شناسایی که توسط افراد محله شان انجام شده خدمات ارائه می شود.

هنری خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا پایان هفته بسیج اکثر مساجدی که این ظرفیت را داشته باشند تیم های جهادی را  به صورت قرارگاهی و ستادی راه اندازی کنیم که در زمینه های مختلف بتوانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در زمینه تامین محتوا نیز تیم‌هایی کار اجرایی را پیگیری می کنند که با پخش بروشور، تراکت و موضوعات مورد نیاز فرهنگ سازی صورت گیرد و مراقبت های بهداشتی کرونا به مردم گوشزد می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: جهادگران آموزش‌های چهره به چهره، ماشین نویسی و موضوعات مختلفی از جمله پخش دعاهای صحیفه سجادیه از مساجد و تهیه بسته های سلامت مورد نیاز برای مردم و کادر درمان را در  برنامه گذاشتند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی که با مجموعه ها و نهادهای دیگر انجام شده؛ همه مجموعه‌های جهادی در قالب این قرارگاه هماهنگی لازم با هم ایجاد کردند و پشتوانه مالی نیز از طریق قرارگاه ها و کمک‌های خیرین انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها