جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت: ایران اسلامی به برکت بسیج در مقابل دشمنان ایستاده و تمامی این خدمات،برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین بوده است
کد خبر: ۹۲۹۳۸۸۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی صبح امروز در نشست ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، ضمن تبریک فرارسیدن این هفته  با بیان اینکه شعار امسال" بسیج، پیشرو خدمت  و امیدآفرین " است،اظهار کرد:تبیین دستاوردها وخدمات 41 ساله بسیج در این هفته مبارک مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه بسیج در طول دوران گذشته فعالیت های قابل توجهی در عرصه های مختلف فرهنگی،اقتصادی،محرومیت زدایی و... انجام داده است ،افزود: بزرگترین خدمت بسیج در دوران دفاع مقدس در دفاع از اسلام وانقلاب بود که با تمام توان نیروی عظیم مردمی در قالب نیروهای بسیجی وارد عرصه شده و هشت سال در مقابل دشمنان وایادی استکبار ایستادگی ومقاومت نمود و این موضوع برکسی پوشیده نیست.

 

جانشین سپاه انصارالمهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)تصریح کرد:ایران اسلامی به برکت بسیج در مقابل دشمنان ایستاده و تمامی این خدمات،برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین بوده است.

 

طهماسبی در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده بسیج در سال گذشته بیان داشت:سپاه انصارالمهدی(عج) هزار و816 پروژه عمرانی مختلف در قالب بسیج سازندگی وقرارگاه پیشرفت وآبادانی اجرا نموده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه معیشتی سپاه وبسیج قبل از شیوع کرونا نیز کمک کار سایر نهادها ودستگاه های اجرایی در راستای محرومیت زدایی بوده است،تاکید کرد:نمود این کمک ها وهمدلی ها بعد از فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر اجرای  رزمایش کمک مومنانه تجلی یافت.

 

جانشین سپاه استان ادامه داد:اجرای 501 پروژه عمرانی،۱۹۲پروژه فرهنگی ،48پروژه در حال انجام در حوزه آبرسانی و...،توزیع 150 سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد در بین نوعروسان نیازمند،توزیع 5هزار بسته نوشت افزار ولوازم التحریر در بین دانش آموزان،پخت وتوزیع بیش از 50هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم وضدعفونی 12هزار و500نقطه توسط گروه های جهادی وبسیجیان نمونه کوچکی از اقدامات انجام شده توسط سپاه وبسیج استان در سال 98_99می باشد.

 

طهماسبی به تهیه وتوزیع بیش از 220هزار بسته معیشتی در بین اقشار آسیب دیده از کرونا اشاره کرد وگفت:راه اندازی 109کارگاه دوخت ماسک،دستکش وملزومات پزشکی،توزیع 3میلیون ماسک رایگان در بین مردم،فعالیت ۶هزار گروه جهادی در قالب ۳۰هزار نفر در راستای محرومیت زدایی وخدمات رسانی،راه اندازی۵۵۰ صندوق قرض الحسنه پایگاهی در مناطق مختلف،امداد رسانی در شرایط حساس نظیر سیل وزلزله با تمامی توان و تجهیزات،قدردانی از مدافعان سلامت و فعالان عرصه مقابله با کرونا،احداث زیربناهای آموزشی،بهداشتی عام المنفعه و....از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با محوریت فضای مجازی برگزار می شود،خاطرنشان کرد:رویکرد برنامه های امسال نهضت خدمت خالصانه ومومنانه در طول هفته بسیج می باشد.

 

 طهماسبی از اجرای 2 هزار و 608 برنامه در قالب 90 عنوان در طول هفته بسیج در استان زنجان خبر داد و بیان کرد:امیدآفرینی با ایجاد شور ونشاط اجتماعی،تمرکز بر ابتکارات وخلاقیت ، توجه ویژه به شعارسال وتمرکز بر اهداف کلان فرهنگی با معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی از اهداف برنامه های هفته بسیج می باشد.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه معاینه و ویزیت رایگان بیماران مناطق محروم توسط جهادگران سلامت و اجرای پویش  نذرخون از جمله برنامه های هفته بسیج است، افزود: حضور گروه های بسیج برای توجیه ضوابط بهداشتی و توزیع رایگان ماسک در این محلات از دیگر برنامه ها است.

 

وی از اجرای پویش سلیمانی ها همزمان با این هفته خبر داد و گفت: آیین رونمایی از کتاب های دفاع مقدس و افتتاح فروشگاه کتاب های ویژه دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا ، تجلیل از مدافعان سلامت، اجرای گشت رضویون محله محور، بازدید مسئولین ادارات وفرماندهان از پایگاه های مقاومت بسیج ، برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب و وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گرامیداشت روز بسیج دانشجویی با حضور نخبگان دانشجویی بصورت مجازی ،از جمله برنامه های مورد نظر محسوب می شود.

 

طهماسبی از رژه موتور سواری در استان خبر داد و گفت: رزمایش فرهنگی اجتماعی خدمت مومنامه،اجرای طرح جواد الائمه به منظورکاهش آسیب های اجتماعی در محله های آسیب پذیر،کارگاه تحکیم بنیان خانواده وترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی،اجرای گروه های سرود بسیج در محلات و مجتمع های مسکونی،اجرای طرح میز خدمت،رزمایشطرح ثامن و بارگزاری مطالب سیاسی وپرسش وپاسخ با حضور کارشناسان در فضای مجازی، افتتاح طرح های محرومیت زدایی،تقدیر از منتخبین جشنواره مالک اشتر،برپایی ایستگاه های جمع  آوری،کمک مومنانه،طرح اکرام محسنین و ایثارگران،دیدار با بسییجان دفاع مقدس با حضور مسئولین،افتتاح صندوق های قرض الحسنه ،تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر،اجرای طرح صنعت یار و دیدار با خانواده شهدا وایثارگران از دیگر برنامه هاست.

 

طهماسبی در ادامه در زمینه کنگره شهدای استان، اظهار داشت: یکی از سختی های کار ما در برگزاری این کنگره این است که باید در مدت کوتاهی برنامه ها عملیاتی شود.

 

وی ضمن قدردانی از فعالان حوزه کنگره شهدای استان، گفت: از کمیته های تشکیل شده خواستار هستیم فعالیت خود را بیش از پیش کنند.

ارسال نظرات