خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان درگفت‌وگو با بسیج خبر داد

تهیه و توزیع ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی در استان همدان/فعالیت ۱۵۵ هزار نفر در ۲۸ هزار گروه جهادی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به تهیه و توزیع ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی در استان همدان گفت: حدود ۸ هزار و ۸۰۰ کارت هدیه به ارزش ۶۵ میلیارد تومان نیز توسط نماینده ولی فقیه، شهرداری و کمیته امداد استان همدان توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۴۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

تهیه و توزیع ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی در استان همدان/فعالیت ۱۵۵ هزار نفر در ۲۸ هزار گروه جهادی در همدانسردار مظاهر مجیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری حدود ۷۳ پروژه عمرانی در کنار دستگاه دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج چهار پروژه احداث منزل برای محرومین افتتاح می‌شود، گفت: مرمت و بازسازی ۴۷ منزل مسکونی محرومین نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به افتتاح سالن‌های ورزشی و نماکاری و تعمیرات دو مسجد در هفته بسیج عنوان کرد: مرمت و بازسازی ۱۳ مدرسه، احداث دو پل روستایی، احیاء و لایروبی دو چاه، احداث و بازسازی ۱۰ کیلومتر راه عشایری، احداث ۶۰۰ متر کانون پرورشی شهرستان قهاوند نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه کمپ ترک اعتیاد ملایر در بهمن ماه افتتاح خواهد شد، گفت: جابجایی ۴۴ واحد روستای برفیان در تویسرکان و احداث دو پروژه پزشک قانونی در شهرستان اسدآباد و تویسرکان در دستور کار قرار دارد.

سردار مجیدی با بیان اینکه در راستای اشتغالزایی صندوق‌های قرض‌الحسنه را راه‌اندازی کرده‌ایم، تصریح کرد: در این صندوق‌ها مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

*ایجاد اشتغال برای ۲۵۲۶ نفر

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر ۶۶۹ صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی و حدود ۲ هزار و ۵۲۶ شغل ایجاد شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اعتبارات این صندوق‌ها توسط مردم تامین شده است، گفت: موجودی صندوق‌ها حدود ۸ میلیارد تومان است که با استفاده از آن وام اشتغالزایی داده می‌شود.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در زمینه کمک‌های مومنانه گفت: در مجموع استان ۲۲ میلیارد تومان از مردم جمع‌آوری که صرف تهیه لوازم تحریر، لوازم خانگی، جهیزیه، البسه، بسته‌های بهداشتی، کارت هدیه، پخت غذا، توزیع نان، ذبح گوسفند و پرداخت وام اشتغالزایی شده است.

سردار مجیدی با اشاره به توزیع ۱۷۳ هزار بسته غذایی با اعتبار ۵ میلیارد تومان توسط سپاه و راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: ۶۹ هزار و ۵۰۰ بسته نیز به ارزش ۱۰ میلیارد تومان توسط ستاد فرمان امام(ره)، ۵ هزار بسته توسط آستان قدس رضوی و ۴ هزار بسته غذایی توسط اوقاف تهیه و توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه و توزیع ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی در استان همدان عنوان کرد: حدود ۸ هزار و ۸۰۰ کارت هدیه به ارزش ۶۵ میلیارد تومان نیز توسط نماینده ولی فقیه، شهرداری و کمیته امداد استان همدان توزیع شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح استان جمع‌آوری و واگذار شده است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در کمیته عملیات روانی گفت: در این کمیته و رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و ... نیز با تولید محتوا، موشن گرافی، نماهنگ، فیلم، پوستر، خبر و گزارش فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

سردار مجیدی با اشاره به ایجاد گروه‌های رفع آلودگی گفت: این گروه‌ها در یک مرحله طی ایام عید در سطح استان اقدام به رفع آلودگی کردند و در روزهای اخیر نیز شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان رفع آلودگی شده‌اند و ملایر نیز در اوویت انجام خواهد بود و به ترتیب دیگر شهرستان‌ها رفع آلودگی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات کمیته پیشگیری گفت: به همت بسیج جامعه پزشکی با استفاده از پزشکان عمومی، متخصص و پرستاران در نقاهتگاه‌ها به کادر بهداشت و درمان کمک شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: روابط عمومی سپاه استان نیز در این مدت با برگزاری نشست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهیه و نشر گزارش‌های خبری در نشریات و فضای مجازی و انعکاس اخبار و اقدامات خوبی انجام داده است.

*راه‌اندازی ۲۸ کارگاه تولید ماسک

وی با بیان اینکه در کمیته سازندگی در شهرستان‌ها ۲۸ کارگاه تولید ماسک فعال و راه‌اندازی شد، عنوان کرد: توسط این کارگاه‌ها ۲ میلیون و ۵۰۰ ماسک تولید و واگذار شده است و در کنار کارگاه تولید ماسک، بسیجیان دستکش و مواد ضد عفونی نیز تولید کردند.

سردار مجیدی تصریح کرد: در راستای مقابله با کرونا تعداد ۱۵۵ هزار نفر در ۲۸ هزار گروه جهادی فعالیت داشته‌اند.

وی گفت: توسط اقشار مختلف بسیج در قالب جامعه پزشکی، طلاب، مهندسی صنعت، مهندسی عمران، فرهنگیان، رسانه، ورزشکاران، پیشکسوتان، مداحان، هنرمندان، حقوقدانان، اصناف کارگری، عشایری، کارمندی، کشاورزی، دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید و محلات نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا در راستای ممنوعیت تردد بین شهرها در هفته آینده گفت: در محدودیت‌سازی ترددها بسیج و سپاه نیز در صورت نیاز در کنار نیروی انتظامی در سطح شهر خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید قوی باشیم، گفت: این قوی شدن را می‌شود در ابعاد مختلف بسیج تعریف کرد، در موضوعات امنیتی و دفاعی بیش از ۱۰۰ گردان دفاعی و امنیتی سازماندهی شده است که می‌شود با قوت عنوان کرد که آن چیزی که امام خمینی(ره) انتظار داشت در قالب گردان‌های امنیتی، سایبری و امداد و نجات شکل گرفته است.

سردار مجیدی با بیان اینکه با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در ارتباط با حوادث طبیعی تفاهم‌نامه‌ای در راستای راه‌اندازی گردان امدادی با شهرداری و هلال احمر بسته‌ایم، گفت: این گردان در حوادث طبیعی با در دست داشتن تجهیزات در ساعات اولیه بسیار کمک حال مردم خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که بسیج در دفاع مقدس اقتدار پیدا کرده بود، امروز هم این اقتدار به نحو احسن ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات