فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان خبر داد

۶۰ عنوان ویژه برنامه هفته بسیج در شهرستان ماهنشان برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج،۶۰ عنوان ویژه برنامه هفته بسیج در شهرستان ماهنشان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۵۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سرهنگ مصطفی ملکی در نشست خبری برنامه‌های هفته بسیج در سپاه ناحیه ماهنشان اظهار کرد: تفکر بسیجی امید آفرین، نوید بخش، خدمات‌رسان و خستگی ناپذیر است.

وی با بیان اینکه بسیج تنها علاج مقابله با تهدیدات همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد:تفکر بسیجی در محدوده جغرافیایی محصور نیست و هر جا که انسان‌ها از لاک خود خواهی جدا شدند و به هم پیوستند، بسیج، دست قدرت الهی شکل گرفته و همچون سیلی تمامی موانع و مشکلات را از بین برده است.

فرماده سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به اینکه بسیج در راستای مأموریت‌های خود توانسته با آگاهی و هوشمندی میدان دار اصلی انقلاب اسلامی باشد، افزود:بسیجیان شهرستان در موضوعات و بحران‌های مختلف همواره در کنار مردم و مسئولین بوده است.

ملکی به حضور بسیج در حوزه‌های امید آفرینی، امنیتی دفاعی، فرهنگی اجتماعی، محرومیت زدایی، اشتغال اشاره کرد و گفت: بسیجیان شهرستان در راستای گره گشایی از مشکلات مردم و حفاظت از انقلاب اسلامی مردم، هیچ کوتاهی را نخواهند داشت.

 
اولویت برگزاری برنامه‌های هفته بسیج در فضای مجازی است

 
فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان در ادامه با اشاره به اینکه شعار محوری بسیج در این هفته «بسیج پیشرو خدمت و امید آفرینی» است، عنوان کرد: هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه لغایت شش آذر ماه بوده و اولویت برگزاری این برنامه‌ها در فضای مجازی و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ملکی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان بیان کرد: ۶۰ عنوان برنامه اصلی در نواحی و پایگاه‌های مختلف بسیج برگزار می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به گلباران مزار شهدا، دیدار نمایندگان بسیجی با ائمه جمعه، رزمایش کمک‌های مومنانه، طرح معاینه رایگان و اعزام گروه‌های پزشکی، ارایه مشاوره حقوقی، خانواده با فعال نمودن دفاتر مشاوره، انجام خدمات اجتماعی توسط پایگاه ها‌ی مقاومت که هر پایگاه مقاومت یک خدمت اجتماعی را در حوزه استحفاظی خود انجام خواهد داد با عنوان «پویش سلیمانی ها» اهدا جهیزیه برای نوعروسان، تقدیر از خانواده‌های ایثارگر و پیشکسوتان بسیج، برگزاری آموزش‌های توانمندسازی گردان‌های بیت المقدس، سرکشی مسولین شهرستانی از پایگاه‌های مقاومت و… اشاره کرد.

وی با اشاره به افتتاح بیست و پنج پروژه عمرانی محرومیت زدایی در هفته بسیج گفت: عمده این پروژه‌ها شامل ۱۳ مورد ساخت تعمیر و بهسازی خانه‌های محروم، دو مورد رنگ آمیزی مدارس شهرستان، اصلاح و بهسازی مسیر تامین آب شرب و لایروبی قنات، بازسازی و تعمیر سه مورد از مراکز مذهبی مانند حسینیه و مسجد است و تکمیل ده ساختمان پایگاه بسیج، تکمیل قسمت اداری و راه اندازی سوله ورزشی ایلی بلاغی می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه ۴ هزار بسته معیشتی به ارزش دو میلیارد تومان برای نیازمندان تهیه و تحویل شده است.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه در ایجاد اشتغال گفت: در این راستا ۳۵ صندوق راه اندازی شده است که بیش از ۵۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در این صندوق‌ها داده شده که، چون اداره کنندگان امورات صندوق‌ها خود اعضای صندوق هستند مراحل اهدا وام توافقی و بدون هیچ گونه سخت گیری یا بروکراسی اداری صورت میگیرد که هدف ترویج سنت اسلامی قرض دادن و گره گشایی از مشکلات همدیگر است.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان تاکنون بیست و پنج سری جهیزیه برای زوج‌های جوان شهرستان تهیه و بین آن‌ها توزیع شده است.
ارسال نظرات