خبرهای داغ:
رونمایی از از شناور اقیانوس پیمای سپاه پاسداران، بازتاب عمومی و رسانه ای منطقه ای و جهانی ویژه ای در پی داشته است.
کد خبر: ۹۲۹۴۴۸۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

شناور جدید اقیانوس پیمای سپاه که با نام شهید رودکی عملیاتی گردید بازتاب منطقه‌ای و جهانی داشت.

یکی از دستاورد های استراتژیک این شناور، این است که این کشتی می تواند یک فرودگاه عملیاتی متحرک برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در هر موقعیت جغرافیای آبی باشد.

همچنین با استفاده از این شناور کمبود و ضعف نیروهای مسلح ایران در نداشتن پایگاه های دریایی در نقاط فرامنطقه‌ای و اقیانوس های دور دست جبران خواهد شد.

از طرفی شناور شهید رودکی می تواند به آسانی قایق های تندرو موشک انداز سپاه و هلی کوپترهای نظامی و ترابری و پهپادهای نظامی و دیگر تجهیزات سنگین دریایی را حمل و نقل کند.

با توجه به قابلیت بالای این شناور لجستیک و عملیاتی بودن آن در تمام جغرافیای آبی دوردست حتما قایق های تندرو موشک انداز سپاه نیز خواهند توانست در هر نقطه آبی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به عملیات بپردازند.

علاوه بر عظیم‌الجثه بودن این شناور، حمل و نقل تجهیزات پرسرعت یگان های عمل کننده در زمان بسیار محدود نیز از محاسن آن است که برای دشمنان به شدت خطر آفرین خواهد بود.

آنچه مهم است این موضوع است که تقویت قوای نظامی و پیشرفت و دستاوردهای بی نظیر نظامی ایران، دیوار دفاعی محکمی را در اذهان عمومی جهان تداعی کرده که این امر موجب شده تا هیچ قدرتی حتی ادعای مقابله نظامی با ایران اسلامی را نداشته باشد.

نگارنده: افتخار شریفی، معاون سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها