نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تفکر بسیجی شاخصه‏ هایی ازجمله ایثارگری، زهد، قناعت، تواضع، صمیمیت، ابتکار، خلاقیت، عزت‌نفس، گمنامی، دوری از شهرت‏طلبی، مدیریت، غیرت، تکبر در برابر استکبار و… دارد.
کد خبر: ۹۲۹۴۶۱۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، متن سی و هشتمین خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

تفکر بسیجی در مدت کوتاه می تواند تحولات عظیم به وجود آورد

بسم الله الرحمن الرحیم‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرماید: ما اسرع الساعات فی الیوم و اسرع الایام فی الشهر و اسرع الشهور فی السنه و اسرع السنین (السنه) فی العمر. چه زود می‌گذرد ساعات روز و روزهای ماه و ماه‌های سال و سال‌های عمر. بیانی بسیار عالی و تأثیرگذار برای کسی که عبرت گیر باشد.

 اینکه عمر با سرعت سپری می‌شود و باید دید در پایان در مقابل سرمایه‌ای که دادیم چه سود کردیم؟ این هفته شد سی‌ونه هفته که نماز جمعه در استان تشکیل نشده و ما همچنان در فراغ دیدار دوستان و اجتماع اهل بی‌قراریم و کاری هم نمی‌توانیم انجام دهیم جز دعا و انابه به درگاه الهی که با عفو و مغفرتش به ما نظر کند و ابتلائات را مرتفع گرداند.

 البته می‌دانیم هر سختی که به اهل ایمان می‌رسد کفاره خطاها و یا بالا رفتن درجه‌ای را به همراه دارد. در این نوبت هم چند جمله مکتوب بیان می‌کنم ان شاءالله مورد رضایت خدای تعالی واقع گردد.

 از مهم‌ترین کارهای سیدالکریم عرضه کردن دینشان بود

امروز جمعه ۳۰ آبان مصادف با ۴ ربیع‌الثانی، ولادت یکی از امام زادگان واجب‌التعظیم یعنی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام است که در سال ۱۷۳ قمری متولد شد.

 از روحیه بالای جهادی و انقلابی برخوردار بود و در عصر ائمه توانست با بصیرت، زمان‌شناسی و ولایت مداری، شیعیان و ایتام آل پیامبر را به‌خوبی سرپرستی کند تا جائی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ستاره‌ای درخشان از خاندان پیامبر باشد و امام هادی علیه السلام درباره زیارت مرقدش بفرماید به‌منزله زیارت مرقد سیدالشهدا در کربلاست.

در کامل الزیارات دارد: لَو زُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیم عِندَکمُ لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ علیه السلام. توجه دارید که وقتی امام معصوم تشویق می‌کند که به زیارت کسی بروید می‌خواهد زائر با ویژگی‌های زیارت آشنا شود و انس بگیرد و مثل او شود و ابعاد وجودی او را در خود محقق کند.

مگر عبدالعظیم حسنی چه کرده بود که امام علیه السلام درباره‌اش فرمود: انت ولینا حقاً تا ما هم در آن مسیر حرکت کنیم که شاید مخاطب چنین خطابی بگردیم؟ گذشته از علم و تقوا و شجاعت و بصیرت و انقلابی بودن و فضائل فراوانی که داشت یکی از مهم‌ترین کارهای او عرضه کردن دینش بود به امامش.

قبلاً هم به این مطلب اشاره‌کرده بودم و در این نوبت توضیح می‌دهم که در عرضه دین مسائل مختلفی موردنظر قرار می‌گیرد.

اولاً باورهای دینی، اخلاقی، رفتاری و … که فرد و حتی جامعه دارد مورد بازخوانی و تصحیح قرار می‌گیرد. در مرحله دوم بین بایسته‌ها و دانسته‌ها هماهنگی برقرار می‌شود یعنی تمام رفتارها با آن باورها تنظیم و هماهنگ می‌شود.

و به این وسیله اعتقادات و باورهایی که در شرائط مختلف زمانی و حوادث متعدد، در طول زمان برای انسان پیش می‌آید را حفظ و تثبیت می‌کند.

حفظ دین در دوره‌های مختلفی که بر دین‌داران گذشته فرازوفرودهای فراوان داشته تا رسیده است به عصر غیبت که این دوره بر اهل ایمان حفظ دین سخت‌تر شده و استفاده از روش سیدالکریم در ثبات دین‌داری بسیار تعیین‌کننده است. چون در روایات فراوانی به‌سختی حفظ دین در عصر غیبت اشاره‌شده است.

مرحوم مجلسی در جلد ۱۰۵ بحارالانوار روایتی را از قول رسول مکرم اسلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: أَشَدُّ مِنْ یُتْمِ الْیَتِیمِ الَّذِی انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِیهِ یُتْمُ یَتِیمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا یَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَیْهِ وَ لَا یَدْرِی کَیْفَ حُکْمُهُ فِیمَا یُبْتَلَى بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِینِهِ. سخت‏تر از یتیمی که مادر و پدرش را از دست داده، یتیمی است که از امامش جداشده و توانایی دستیابی به وی را ندارد و حکم و نظر امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمی‏داند.

لذا در روایات فراوانی در دوره غیبت حضرت ولی‌عصر به شیعیان، یتیم آل محمد صلی‌الله علیه وآله اطلاق شده است. و فرموده‌اند: کسی که به تحکیم عقائد، تهذیب اخلاق، تعلیم احکام به ایتام آل محمد صلی الله علیه وآله مشغول باشد، مقام او از عُباد، مجاهدین و متهجدین برتر و والاتر است و از سعادت هم‌نشینی با رسول خدا و از نعمات بهشتی برخوردار خواهد شد.

عبدالعظیم حسنی این سرپرستی را داشت و به‌خوبی به انجام رساند، همان‌طور که علماء ربانی در عصر غیبت به‌عنوان کسانی که ضمن حراست از دین و بلد بودن دین، آن را نشر و گسترش می‌دهند.

قرآن کریم در آیه ۴۴ سوره مبارکه مائده فرمود: إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاهَ فِیهَا هُدًى وَ نُورٌ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُوا لِلَّذِینَ هَادُوا وَ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِن کِتَابِ اللَّهِ وَ کَانُوا عَلَیْهِ شُهَدَاءَ…/ و رسول خدا درباره کسی که سرپرستی ایتام آل پیامبر را قبول کند فرمودند: … فَمَنْ کَانَ مِنْ شِیعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِیعَتِنَا الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا یَتِیمٌ فِی حَجْرِهِ أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِیعَتَنَا کَانَ مَعَنَا فِی الرَّفِیقِ الْأَعْلَى‏.

هر فرد ناآگاه به شریعت ما که از دیدار ما محروم است یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد. و هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود.

باید در دوران غیبت با عالم ربانی ارتباط داشته باشید و ضمن عرضه داشته‌ها و باورهای دینی در حفظ و تثبیت آن‌ها بکوشید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان باورهای دینی را تصحیح کرد توجه به دعاها و زیارات است.

مثل دعای عدیله یا زیارت جامع و کامل آل یس که برای شیعیان در دوران غیبت فرصت عرضه قسمت مهمی از عقائد دینی را خدمت امام علیه السلام فراهم می‌کند و در همه اوقات می‌شود از آن بهره برد.

به‌هرتقدیر ولادت این شخصیت بزرگ را به شما تبریک عرض نموده و از خدای تعالی می‌خواهم که همه ما را از شیعیان و پیروان اهل‌بیت قرار دهد ان شاءالله.

از حساس‌ترین مسائل دوره امام عسکری،آماده‌سازی مردم برای دوران غیبت

۸ ربیع الثانی مصادف با ۴ آذر سال گشت ولادت مولانا امام عسکری سلام‌الله‌علیه است. دوران کوتاه امامت امام عسکری از ویژگی هائی برخوردار بود که به گوشه هائی از آن در نوبت‌های قبل اشاره‌کرده‌ام.

از سخت‌ترین و حساس‌ترین مسائل آن دوره، آماده‌سازی مردم برای دوران غیبت است که حضرت با یک طراحی دقیق در مدت شش‌ساله امامت خود با دقت تمام مقدمات تحقق فرهنگ مهدوی را گفتمان سازی و نشر دادند.

به کلماتی که از آن حضرت به دست ما رسیده دقت کنید. مثلاً در جلد ۲ اکمال الدین در روایتی دارد، امام علیه السلام به احمد بن اسحاق که وکیلشان در شهر قم بودند بعدازاینکه حضرت مهدی ارواحنافداه را به‌عنوان جانشین خود معرفی کردند، فرمودند: وَ اللهِ لَیَغِیبَنَّ غَیبَهً لاَ یَنجُو فِیهَا مِنَ الهَلَکَهِ إلاَّ مَن ثَبَتَهُ اللهُ عزَّوَجلَّ عَلَى القَولِ بِإمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ لِدُّعَاءِ بِتَعجِیلِ فَرَجِهِ.

در دوران غیبت کسی از هلاکت رهائی پیدا نمی‌کند مگر کسی که خداوند او را در اعتقاد به امامت او ثابت و استوار بدارد و دیگر اینکه او را برای دعا به‌تعجیل فرج آن حضرت موفق نموده باشد.

دو مطلب مهم که باید در آن دقت کرد این است که: اول باید به امامت ولیّ عصر اعتقاد داشت و در دل امامت حضرت تثبیت‌شده باشد. در این زمینه ما چقدر کارکرده‌ایم و علماء بزرگوار چه مقدار تبیین کرده و می‌کنند؟

خوب است اینجا برای روشن شدن این مهم به روایتی از خود حضرت عسکری که از امام سجاد علیه السلام نقل می‌کنند اشاره‌کنم که خلاصه‌اش این است که خدای تعالی به حضرت موسى علیه السلام فرمود: اگر می‌خواهی ثواب یک‌عمر عبادت در نامه عملت ثبت شود، مردم را با امام زمانشان آشنا کن. به متن روایت که مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار آورده است توجه بفرمائید.

امام عسکرى علیه السلام فرمودند: امام سجاد علیه السلام فرمود: خدای تعالی به‌سوی موسى علیه السلام وحى فرستاد، مرا محبوب مخلوقاتم قرار بده. و مخلوقاتم را هم محبوب من کن. موسى علیه السلام عرض کرد: ای پروردگار، چگونه این کار را انجام دهم؟ فرمود: نعمت‌های ظاهرى و باطنى مرا به آن‌ها یادآورى کن تا مرا دوست بدارند.

اى موسى ! به خاطر داشته باش، اگر بنده فرارى مرا به سویم برگردانى و یابنده گم‌شده‌ام را به خانه من برسانى، براى تو از عبادت صدسال که روزهایش را روزه بدارى و شب‌هایش نماز به پاداری، بهتر است. موسى علیه السلام عرض کرد: پروردگارا؛ بنده گریخته از تو کیست؟ فرمود: بندگان گنه‌کار. پرسید: گمشده‌ی از در خانه تو کیست؟ فرمود: نادانى که امام زمانش را نمی‌شناسد، و یا اینکه پس از شناخت از او غائب است و از حضور ظاهرى و یا باطنى او بهره نمی‌برد.

همچنین گمراه کسى است که نسبت به احکام دینش جاهل است درحالی‌که تو شریعت و احکام معارف دینش را به وى یاد می‌دهی. امام سجاد علیه السلام در ادامه فرمودند: پس بشارت بادبر علماء شیعه ما به ثواب و پاداش اَعظم و بزرگ و جزاى فراوانى که خداوند براى تبلیغ، خدمات فرهنگى، هدایت‌ها و روشنگری‌هایی که می‌کنند به آنان می‌دهد.

می‌بینید که خیلی روشن حضرت وظیفه‌ای را برای همه و وظیفه‌ای برای علماء مقرر فرموده است. مطلب دومی که امام عسکری علیه السلام فرمودند دعا برای تعجیل فرج بود که اگر توفیق شد در نوبت دیگر توضیح خواهم داد.

حضرت معصومه،امام‌زاده‌ای انقلابی و مبارز

مطابق با نقل بعض مدارک ۱۰ و یا ۱۲ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ قمری وفات دختر موسی بن جعفر، کریمه اهل‌بیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قم در سن حدود ۲۸ سالگی واقع‌شده است که امسال مصادف است با ۶ آذر.

اقوال دیگری هم در تاریخ وفات ایشان بیان‌شده است. به جهت بزرگداشت مقام این بانوی بزرگ که فضائل بی‌شمار من‌جمله شفیعه محشر بودن دارد عده‌ای سه روز از دهم تا دوازدهم را به‌عنوان ایام معصومیه، مراسم سوگواری می‌گیرند.

و البته جا دارد در سراسر کشور لااقل یک مجلس به این امر اختصاص داده شود و در آن جلسه به‌عنوان تجلیل، به بیان مناقب، سیره سیاسی، اجتماعی و خصوصیات حضرت پرداخته شود. مطالعه زندگی ایشان، نقش مهمی که برای اسلام داشته را آشکار می‌کند.

شخصیت علمی که سیاسی هم هست، امام‌زاده انقلابی و مبارزی که هم سخنرانی می‌کند و ظلم دستگاه فاسد را افشاء می‌کند و هم مسئولیت سازمان‌دهی نیروهای مبارز را در زمان حضور و یا زندانی بودن پدر بزرگوارش به عهده دارد. روحیه‌ای شبیه حضرت زینب سلام‌الله علیها دارد.

و چون دوران امامت امام کاظم علیه السلام زمان سختگیری‌های شدید بود و جوّ امنیتی سنگینی حاکم بود کسی جرأت اقدام برای ازدواج با دختران حضرت را نداشت به‌علاوه که بیشتر آنان به‌خصوص حضرت معصومه علیهاالسلام در سطح بالائی از علم و تقوا بودند و کفوی نداشتند.

سرّ برتری او بر دیگر فرزندان پدرش غیر از شایستگی‌های فردی شاید در این باشد؛ بانویی که در آغوش مادری باتقوا و کم‌نظیر در تاریخ رشد و نمو کرده و امام او را تربیت‌کرده و در دامن خودش هم امام، پرورش داده، قطعاً مثل ماه درخشندگی و هدایت دارد.

او دختر امام، خواهر امام و عمه امام است. نکته‌ای که عرض می‌کنم این است که قم به فرموده امام صادق علیه السلام حرم اهل‌بیت است و در آخرالزمان از قم، علم به سایر مناطق عالم منتشر می‌شود. تفیض منه العلم فیضا.

هجرت تاریخ‌ساز این بانوی مکرمه و دفن پیکر مطهره‌اش در قم، مقدمه این اتفاق مهم و تحقق تمدن بزرگ اسلامی در آینده شد. اطراف مضجع شریفش مرکز علم و هدایت گردید و آرام‌آرام محلی تأثیرگذار در ایران و جهان شد. این هجرت منشاء تحولات بزرگ در تاریخ اسلام شد و اتفاقات مهم تمدنی که در این دوره در حال رخ دادن است و خواست گاه آن قم است، اثر همان هجرت تمدن ساز است.

  مخالفت با آمریکای جنایت‌کار نماد استکبارستیزی ملت ایران است/ عده‌ای با عوام‌فریبی، دشمن را تطهیر نکنند.

نکته‌ای هم راجع به مسائل جاری عرض کنم و آن اینکه اگر ایران اسلامی و مردم هوشمند ما با آمریکا مخالفت دارند ربطی به جناح چپ و جناح راست یا به این گروه و آن گروه ندارد که بعضی‌ها نشانی غلط می‌دهند و افکار عمومی را منحرف می‌کنند که بله اگر امروز مخالفتی با مذاکره صورت می‌گیرد چون می‌خواهند در دولت بعد، خودشان قهرمان شوند و کذا و کذا.

مخالفت با آمریکای جنایت‌کار نماد استکبارستیزی ملت ایران است و قدر آن را می‌دانند. عده‌ای به بهانه‌های پوچ و واهی بر طبل عزت سوزی به نام فرصت نکوبند.این‌ها که می گوئید فرصت نیست. فرصت خود ملت ایران و جوانان این کشور هستند که با مدیریت صحیح می‌توانند همه مشکلاتی که با سوء تدبیر و مدیریت لیبرال و سکولار به کشور تحمیل‌شده را از بین ببرند.

توجهتان به داخل باشد. عظمت خودتان و حرف امامین انقلاب را فراموش نکنید که فرمودند: ما می‌توانیم و تا امروز هم هر جا که اراده انقلابی در کشور حاکم بوده کارهایی که عده‌ای از دیگران طلب می‌کردند، در داخل انجام‌شده است. باز عرض می‌کنم عده‌ای با عوام‌فریبی، دشمن را تطهیر نکنند.

همه مشکلاتی که برای کشور فراهم‌شده مربوط به سیاست‌های استکباری نظام سلطه و آمریکاست و فرقی بین دموکرات و جمهوری‌خواه نیست. منصف باشید و تاریخ را فراموش نکنید. من برای کسانی که فراموش کردند یادآوری می‌کنم. ۲۰ فروردین سال ۱۳۵۹ آقای جیمی کارتر دموکرات دستور داد به‌عنوان یک روش همیشگی علیه ایران، همه روابط سیاسی و اقتصادی قطع شود.

اولین اقدام خصمانه از طرف آمریکا و توسط دموکرات‌ها بود و بعد آمار تحریم‌ها و سخت‌گیری‌ها از آن موقع تا امروز را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک از این دو حزب به ایران بیشتر صدمه را زده‌اند، بعد قضاوت کنید که آیا بین گرگی که بالباس میش می‌آید و گرگی که ظاهر می‌آید کدام خطرناک‌تر است؟ به تعبیر رهبری پنجه آهنین را در دست‌کش مخملی قرار داده‌اند.

بعض از آقایان که برای گرفتار کردن کشور مدال هم گرفته‌اند دم از دوستی با این افراد می‌زنند واقعاً اگر شما سیاست بلد باشید می‌دانید که در جهان سیاستی که غربی‌ها بناکرده‌اند و به آن عمل می‌کنند، دوستی و رفاقت معنائی ندارد. منافع مقدم بر دوستی است.

مگر ندیدید که برای رسیدن به منافع مدّ نظرشان حاضرند دوستانشان را نادیده بگیرند؟ و امروز هم که دیگر چیزی از آمریکا باقی نمانده، چرا افول را نمی‌بینید؟ کشوری که ایالاتش متفرق شده و نظام داخلی‌اش دچار هرج‌ومرج سیاسی و اقتصادی شده با آن بدهی عظیمی که دارد و هرروز بیشتر می‌شود با انتخاباتی که هنوز وضعیت روشنی ندارد و معلوم نیست سکان اداره کشور به دست چه کسی می‌افتد، آیا می‌شود به چنین مجموعه‌ای دل بست؟

متأسفانه باز عده‌ای برای هموار کردن مسیر غلطشان با خبرسازی‌های دروغین و ضریب دادن به بعض اکاذیب با جنگ روانی و دوقطبی سازی، سعی می‌کنند در مردم آمادگی ذهنی برای مذاکره با دشمن را فراهم  کنند.

تفکر بسیجی در مدت کوتاه می‌تواند تحولات عظیم به وجود آورد

علاج همان است که رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام گفته‌اند توجه به ظرفیت عظیم داخل و استفاده از جوهره وجودی جوانان برومند کشور. نمونه این ظرفیت، بسیج و تفکر بسیجی است. دارندگان این تفکر از عالی‌ترین درجات ایمان و عمل صالح برخوردار بوده و بهترین پشتوانه برای نظام اسلامی هستند ولو کارت و شناسه رسمی بسیج هم نداشته باشند.

در مدت کوتاه می‌توانند تحولات عظیم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به وجود بیاورند. تفکر بسیجی شاخصه‏هایی ازجمله ایثارگری، زهد، قناعت، تواضع، صمیمیت، ابتکار، خلاقیت، عزت‌نفس، گمنامی، دوری از شهرت‏طلبی، مدیریت، غیرت، جوانمردی، تعهد، وفاداری، صبر و پایداری، ترحم و نوع‏دوستی حتی با دشمنان، عبادت و انابه به درگاه خداوند، تکبر در برابر استکبار و… دارد.

این تفکر وقتی ذیل ولایت قرار می‌گیرد نه‌تنها فرد بلکه جامعه را متحول می‌کند و دروازه‌های پیشرفت و آبادانی را به ارمغان می‌آورد.

 ۵ آذر سال گشت تشکیل بسیج به دستور رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام رحمت‌الله علیه را به همه بسیجیان تبریک عرض می‌کنم.

به‌هرتقدیر امروز همه ما مسئولیت داریم به‌اندازه وسعمان برای رهائی از تمام مشکلات کشور، و قطع دست لیبرال‌ها که امام فرمود نگذارید کار در دست آن‌ها باشد و ضدانقلابی که در دستگاه‌های اجرائی نظام رخنه کرده و برای ناامید کردن مردم فعالیت می‌کند، مقدمات تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را فراهم کنیم.

یکی از شاخص‌های انتخاب التزام عملی به اسلام و قوانین اسلام

نکته استانی: در نوبت‌های قبل به شاخص‌های انتخاب افراد اشاره داشتم، یکی دیگر از شاخص‌ها برای انتخاب این است که منتخب شما التزام عملی به اسلام و قوانین اسلام داشته باشد.

یعنی به انجام احکام الهی در مورد حلال و حرام ملتزم باشد. گاهی افراد ظاهری دارند که با فتوای هیچ مجتهدی نمی‌سازد. التزام به اسلام را می‌شود از ظاهر شخص و وابستگان او تشخیص داد.

رعایت دستورات ستاد ملی را همه بر خود واجب بدانیم

نکته دیگر راجع به محدودیت هائی که برای مردم به جهت قطع چرخه بیماری در نظر گرفته‌شده باید عرض کنم؛ همه باید دستورات را رعایت کنیم.

توجه دارید که وضع قوانین و سخت‌گیری قانونی یک‌طرف قضیه است، آنچه مهم‌تر است و طرف اصلی است، خود ما هستیم که باید همت کنیم و رعایت کنیم و الا هرچه قانون سخت‌تر باشد اما مردم اهتمام به عمل نداشته باشند اتفاقی نمی‌افتد پس رعایت دستورات ستاد ملی را همه بر خود واجب بدانیم تا نتیجه زودتر حاصل شود و زحمات کادر پزشکی و دیگران هدر نرود. به راه‌های پیشگیری و تغییر سبک زندگی در مورد خوردوخوراک و استفاده از دم‌نوش‌ها و امثال این‌ها توجه بیشتری داشته باشید.

خدایا در این روز جمعه: قصدتک و انت الکریم، دعوتک و انت العظیم، رجوتک و انت رب العالمین، نادیتک و انت الرحمن الرحیم، فیا رب ارحم عبدا ناداک و لیس له سواک، اللهم اکشف الغمه عن الامه، اللهم اصرف عنا البلاء، اشفنا شفاءً تاماً و عافنا فی ابداننا و اخرجنا مما نحن فیه من الهم و الحزن و الکرب فانت الله الذی لا یرد سائلا و انت الله القادر علی تغییر الحال باحسنه، یا من یقول للشیء کن فیکون ان ترحم البلاد و العباد اللهم ارحمنا رحمه واسعه و ارزقنا عافیه الابدان و نور الابصار یا کریم یا رحیم یا علیم یا رب العرش العظیم. اللهم نعوذ بک من زوال نعمتک و تحول عافیتک و فجأه نقمتک و جمیع سخطک وصل علی نبینا و سیدنا محمد و علی آله و سلم. فرج مولایمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. ما را از اعوان و انصار و شیعیان و محبان و موالیان حضرتش قرار بده. ما را مشمول دعای آن حضرت قرار بده. دوره امتحان ما را کوتاه بگردان. این بیماری و بلا را از مردم عالم بخصوص اهل ایمان مرتفع بگردان. مجروحان و معلولان عافیت ببخش، شهدا و گذشتگانمان را غریق رحمتت بگردان، رهبر فرزانه و عزیزمان را در پناه خود محفوظ بدار. والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته.

ارسال نظرات