حجت الاسلام عبادی گفت : تعامل کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بسیج محلات و مساجد موجب ارتقای سطح فعالیت ها و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در جامعه می شود.
کد خبر: ۹۲۹۵۰۷۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان ایلام، در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: هم افزایی و‌ هم اندیشی در بین نهادهای فرهنگی و مذهبی امر بسیار مهم و لازمی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی به ویژه سبک زندگی ایرانی و اسلامی در سطح جامعه است.

حجت الاسلام« محسن عبادی» با بیان اینکه هم افزایی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی موجب ارتقای سطح فعالیت ها و برنامه های فرهنگی می شود، گفت: در مجموعه سپاه و بسیج امکانات و ظرفیت های بسیار خوبی به ویژه در سطح بسیج محلات و مساجد وجود دارد که تلاش می شود از این ظرفیت ها در راستای  اجرای برنامه های مشترک با سایر نهادهای فرهنگی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه  هدف نهادهای فرهنگی و مذهبی در نهایت یکی است، ابراز کرد: هر چه جلسات تعاملی با نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی بیشتر باشد به طور قطع تأثیرگذاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی در راستای  جذب جوانان به مساجد و فعالیت های دینی و مذهبی بیشتر خواهد بود و  به طور قطع زمینه ساز توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی خواهد شد.

مسئول  سازمان بسیج مساجد و محلات استان ایلام با تاکید بر همکاری و تعامل با کانون های فرهنگی و هنری مساجد و استفاده این کانون ها از امکانات و تجهیزات بسیج مساجد و محلات، یادآور شد: در حال حاضر ۶۱۶ پایگاه مقاومت بسیج در دو بخش برادران و خواهران در سطح استان داریم که در زمینه فعالیت های گسترده ای در حوزه های مختلف فرهنگی، مذهبی و به ویژه در شرایط  شیوع کرونا از جمله کمک های مومنانه، توزیع بسته های معیشتی، جمع آوری کمک های مردمی و ضدعفونی و گندزدایی معابر  داشته و دارند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه پایگاه مقاومت بسیج محلات و مساجد در بحث توزیع کمک های معیشتی فعالیت های گسترده ای انجام داده اند، ابراز کرد: در این زمینه نیز شاهد همراهی و همیاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به ویژه در زمینه جمع آوری کمک های مومنانه بوده ایم و باید گفت که زمینه های همکاری و تعامل بسیاری گسترده ای بین دو نهاد بسیج مساجد و محلات و کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت های گسترده ای نیز در حوزه مبارزه  با آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها به همت معاونت اجتماعی سپاه و با همکاری بسیج محلات و مساجد در سطح استان انجام می شود که همکاری اعضای کانون های فرهنگی و هنری در این امر نیز بسیار موثر و سازنده خواهد بود.

مسئول  سازمان بسیج مساجد و محلات استان ایلام با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه شهرها در بررسی انجام شده شناسایی شده است، ابراز کرد: در حال حاضر در سطح مساجد به دنبال بررسی های لازم برای تعریف ارکان مساجد، عملیات ها و برنامه های فرهنگی در سطح مساجد هستیم که سلامت و بهداشت جامعه، اربعین حسینی، مبارزه با کرونا، کمک های مومنانه، ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی از مهم ترین این رویکردها و برنامه ها به شمار می رود و بر این اساس ظرفیت ها و پتانسیل هر مسجد در نقاط مختلف شناسایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه امروز کانون های فرهنگی و هنری به پایگاه های مهم فرهنگی در سطح استان تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: تعامل و همفکری کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بسیج محلات و مساجد در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های مشترک بسیار ستودنی و قابل تقدیر است.

ارسال نظرات