خبرهای داغ:
نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اندیمشک با حضور خبرنگاران شهرستان اندیمشک برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۵۱۷۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

در این مراسم سرهنگ پاسدار احسان کریم پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اندیمشک به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان اندیمشک پرداختند و به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.
سرهنگ پاسدار احسان کریم پور، با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس، بنی صدر اعتقادی به نقش مردم در جنگ نداشت و تا زمانی که بنی صدر بود درتمام عملیات‌ها با شکست مواجه می‌شدیم ولی در زمانی که بنی صدر عزل شد روند جنگ عوض شده و با بصیرت و نگاه عمیق حضرت امام(ره) به مردم و تشکیل بسیج و اعتماد به بسیج و مردم نتیجه تغییر کرد و در عملیات‌هایی همچون بیت المقدس مردم به صحنه آمدند و همگام با سپاه و ارتش منجر به خلق حماسه ها شدند
وی در ادامه افزود: این شجره طیبه پدیده‌ی عظیمی بود که با بصیرت والای حضرت امام(ره) ایجاد ،و نهالی که در ۵ آذر کاشته شد و امروزه به یک درخت تنومندی تبدیل شده است که در حال نقش آفرینی در محور مقاومت است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اندیمشک با اشاره به یاد و خاطره سردار سرافراز سپهبد شهید قاسم سلیمانی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در ارائه و ایجاد نهضت‌های مردمی در محور مقاومت بزرگترین نقش را ایفا کردند و با جهت دهی به مردم آن کشورها، توانستند خدمت بزرگی به جهان اسلام و محور مقاومت داشته باشند.
وی با اشاره به اقدامات بسیجیان در شهرستان اندیمشک افزود: اقدامات قابل ذکری را در سطح شهرستان اندیمشک انجام شده که میتوان به توزیع ماسک، غربالگری، گندزایی خیابان‌ها و معابر شهری اشاره کرد که توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.
سرهنگ پاسدار احسان کریم پور با اشاره به نقش آفرینی بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران بعد دفاع مقدس، بسیج در عرصه‌های سازندگی وارد شد و امروزه میتوان نقش بسیج را در خدمت‌رسانی به مناطق محروم ، ساخت منازل تحت پوشش کمیته امداد و پروژه انتقال آب به مناطق محروم در حوالی عشایر دوکوهه کرد.
وی افزود: ایران اسلامی چهل و یک سال در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته بود اما بدلیل داشتن روحیه خودباوری و خدا باوری، روز به روز بر اقتدار ما افزوده شد و توانستیم دوران دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر بگذاریم و از این تحریم‌های سخت و شکننده با سربلندی بیرون بیایم
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اندیمشک بیان کرد: ما باید با کادرسازی و تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج رسانه در قشر نوجوان و جوان و فضای مجازی قدم های بزرگی در ارائه خدمات بسیج و سپاه داشته باشیم.
وی افزود: بسیج متعلق به روزهای سخت کشور است و هیچگاه دشمن نتوانسته با حضور بسیج،،، به اهداف و دستاوردهای شوم خود برسد و اکنون با وجود شیوع ویروس محنوس کرونا، بسیج نقش پررنگ‌تری گرفته است.
سرهنگ پاسدار احسان کریم پور، گفت: بسیج نهادی برای تمام فصول است منظور از فصول، تلخ و شیرینی‌های روزگار است و در تمام حال بسیج در کنار مردم است و مردم خودشان را با بسیج بیگانه نمی‌دانند.
وی در ادامه افزود: برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اندیمشک در هفته بسیج در سه سطح پایگاه‌ها، حوزه‌ها و ناحیه برگزار اجرا خواهد شد و از جمله این برنامه‌ها میتوان به بهره‌برداری از مسکن محرومین، آغاز آبرسانی به مناطق محروم، رزمایش بزرگ جهش تولید مهندسین کشاورزی، مانور گشت‌های رضویون محله محور، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، رونمایی از آلبوم شهدا، اعطای کارت ایثار به رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، برگزاری میز خدمت، غبار روبی و گلباران مزار شهدا، پخش بسته‌های معیشتی و کمک های مومنانه ، تجلیل از کادر درمانی و فعالین حوزه سلامت، یادواره مجازی شهدا، رزمایش سایبری، اعزام پزشکان و ویزیت رایگان در مناطق محروم، پویش نذر خون و برنامه های متعدد دیگری خواهیم داشت
بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه توسط رده های بسیج در سطح شهرستان اجرا خواهد شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها