اجرای طرح مجازی راه مهندسی در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح مجازی راه مهندسی در دانشگاه های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۱۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, دکتر احمد حقانی خواه گفت: نظر به عدم اطلاع دقیق دانشجویان از چهارچوب رشته هایی که در آن قبول شده اند و عدم آشنایی دقیق با درس خواندن موثر یک دانشجو در دانشگاه، نبود آموزش کافی، مهارت های تخصصی رشته حین تحصیل و قبل از فارع التحصیلی، نبود ارتباط موثر بین دانشگاه و جامعه و عدم آشنایی با مسائل مرتبط با رشته باعث شده است که دانشجو در شروع ترم تحصیلی تا مدت ها دچار سردر گمی شود و سوالات متفاوتی به ذهن او بیاید، که اگر در حین تحصیل و در یک برنامه ریزی دقیق پاسخ آن را نیابد قطعا دچار بی انگیزگی و در ادامه فقط تحصیل برای نمره را انتخاب می کند، که آسیب های جدی   برای دانشجویان و جامعه دارد.

وی از اجرای طرح مجازی راه مهندسی در دانشگاه های استان توسط معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
حقانی خواه بیان کرد: اهداف این طرح شامل، دغدغه مندی دانشجویان مهندسی، افزایش انگیزه برای تحصیل موثر در دانشگاه، آموزش کاربردی و تخصصی مهارت های مورد نیاز رشته است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین درحین تحصیل آشنایی کامل از زوایای رشته تحصیلی و بازار کار رشته، ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، نحوه زیست مجازی دانشجویی، آشنایی با تجربیات دانشحویان فارغ التحصیل و موفق در رشته، آشنایی و مواجهه با مسائل تخصصی این رشته در سطح جامعه و صنعت انجام می شود.

وی در ادامه گفت: این طرح به صورت برنامه ریزی شده در هفت گام ابتدا برای رشته های مهندسی و در ادامه برای حوزه ها و رشته های دیگر برنامه ریزی می شود.

معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار کرد:  این طرح در دانشگاه یاسوج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج است اجرا می شود و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به آدرس اینترنتی rahmohandesi.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار