سال ۷۹ با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج سازندگی دانشجویان و سایر افراد تشنه خدمت راهی مناطق محروم شدند تا هر جا کاری بر زمین مانده برای رفع نواقص و کاستی‌ها کمر همت ببندند.
کد خبر: ۹۲۹۵۹۶۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سال ۷۹ با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج سازندگی دانشجویان و سایر افراد تشنه خدمت راهی مناطق محروم شدند تا هر جا کاری بر زمین مانده برای رفع نواقص و کاستی‌ها کمر همت ببندند. این حرکت عظیم حالا وارد دوران جوانی‌اش می‌شود و گرچه سالیانی است که جنگ پایان یافته، اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی هم‌چون قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون حاملان بیرقی شده‌اند که نشان زیبای «جهاد» بر آن نقش بسته است، جهادگران امروز هم مانند رزمندگان آن روز، در ازای وقت و توانی که صرف خدمت به خلق می‌کنند مزد نمی‌طلبند که بالعکس، دارایی اندک خود را نیز صرف محرومین می‌کنند.

گروه جهادی ۳۱۳ استان زنجان، یکی از فعالترین گروه‌های جهادی در کشور است که با اقدامات و فعالیت‌های خود توانسته است فعل خواستن را معنا ببخشد.

حسن قربانی؛ مسئول گروه جهادی ۳۱۳ در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به آغاز فعالیت‌های جهادی خود می‌گوید:قبل از سال ۹۷ به صورت پراکنده در فعالیت‌ها و اردو‌های جهادی مختلف شرکت می‌کردم که پس از حضور و خدمات رسانی در زلزله کرمانشاه با دوستان، جرقه راه اندازی گروه جهادی به نیت سلامتی امام زمان (عج) در استان زده شد.

وی با اشاره به اینکه گروه جهادی ۳۱۳ با ۱۰ نفر جهادگر فعالیت‌های جهادی خود را آغاز نموده است، بیان می‌کند:اکنون بیش از ۶۰۰ خواهر و برادر جهادگر بسیجی در این گروه عضو بوده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت میکنند.

قربانی مهمترین انگیزه و هدف از تشکیل گروه‌های جهادی را خودسازی و محرومیت زدایی و نشاندن لبخند بر لبان محرومان عنوان کرده و می‌افزاید:اینک ما در دورانی قرارگرفته‌ایم که جهاد فی سبیل‌الله در شکلی دیگر اگرچه نه به صراحت دوران جنگ، اما با همان دشواری‏‌ها و شاید با ظرافت بیشتر بر دوش همه‏‌ی ما است.

مسئول گروه جهادی ۳۱۳ زنجان در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این گروه جهادی بخصوص در ایام شیوع کرونا در کشور اشاره کرده و میگوید:ساخت بیش از ۲۶ خانه محروم مزین به نام مبارک شهدا تا پایان امسال، تهیه و توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی دربین نیازمندان، کمک به مستاجرین جهت پرداخت اجاره منزل خود، توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق آسیب پذیر، تهیه ۳ دست جهیزیه برای نوعروسان نیازمند از نمونه این فعالیت هاست.

مسئول مجمع جهادگران استان همچنین اجرای پویش همسفره با همسایه را یکی از مهمترین فعالیت‌ها از زمان شیوع کرونا دانسته و بیان می‌کند:در راستای ایجاد و تقویت شبکه معتمدین و خیرین محلی و با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی، نیازمندان آن منطقه توسط معتمدین شناسایی شده و این گروه جهادی با همکاری فروشگاه‌های موجود در همان محل اقدام به ارسال پیامک به این خانواده‌ها جهت خرید بصورت رایگان از فروشگاه مدنظر نمود.

قربانی با اشاره به اینکه ۲ باب خانه محروم در هفته بسیج امسال افتتاح خواهد شد، می‌گوید:این دو پروژه به نام‌های شهید حمید مکی و شهید اباصلت داودی مزین شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه روحیه بسیجی، انقلابی و جهادی؛ راه حل مشکلات کشور است؛ می‌افزاید:با روحیه بسیجی، انقلابی و جهادی است که می‌توان بر هر مشکل و سختی غلبه کرد.
ارسال نظرات