خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی قرارگاه محله‌ای مسجد محور گفت: مساجد در چند سال اخیر به محلی برای صرفاً انجام اعمال عبادی تبدیل شدند و این مسئله منجر به حاشیه رفتن مساجد شده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۱۴۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، سردار حمید دامغانی در دیدار با امام‌جمعه گرمسار به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: مساجد در شکل‌گیری و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نقش محوری داشتند.

وی با اشاره به اینکه مساجد در مقابله با جنگ نرم به‌مثابه یک سنگر هستند، تصریح کرد: نقش مسجد باید در جامعه امروزی احیا شود چراکه امروز مساجد به حاشیه رفتند و به محل‌هایی صرفاً برای عبادت تبدیل شدند.

فرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه این مسئله نیازمند یک دغدغه جمعی است، افزود: اگر مسجد بخواهد نقش‌آفرین باشد باید حیطه اثرگذاری خود را در سطح محله گسترش دهد و معطوف به قشر خاصی نباشد.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه محله‌ای مسجد محور به‌عنوان یک ضرورت برای تحقق این هدف دنبال می‌شود، تأکید داشت: بررسی و شناسایی ناهنجاری‌ها با مشارکت و همکاری ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد هم گام با مسئولان پایگاه‌های بسیج هر محله در دستور کار است.

دامغانی جلوگیری از رشد ناهنجاری‌ها را از اهداف اصلی اجرای این طرح برشمرد و گفت: سپس راهکاری مناسب برای ریشه‌کنی ناهنجاری‌ها ارائه و با توجه به شرایط هر محله بومی‌سازی شود.

اجرای 526 فعالیت به مناسبت هفته بسیج در گرمسار

 ایرج گلینی فرماند ه سپاه ناحیه گرمسار نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه شعار «بسیج، پیشرو در خدمت‌رسانی و امیدآفرینی» در محوریت تمام برنامه‌های چهل و یکمین سالروز تأسیس بسیج مستضعفین قرار دارد، اظهار داشت: درمجموع 43 عنوان برنامه شاخص در قالب 526 فعالیت به مناسبت هفته بسیج در گرمسار اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه بسیج همواره در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در حال خدمت‌رسانی به آحاد مردم است، تصریح کرد: در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی هیچ‌گونه تجمعی در سطح شهرستان برگزار نخواهد شد.

گلینی با تأکید بر اینکه ارائه خدمت‌رسانی و فعالیت‌های جهادی در اولویت برنامه‌های هفته بسیج قرارگرفته است، افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت مقابل پایگاه و توزیع ماسک، جمع‌آوری کمک مؤمنانه، توزیع بسته‌های معیشتی ازجمله خدمات مهمی است که در این راستا ارائه می‌شود.

وی از حضور جهادی تعداد زیادی از بسیجیان در عرصه دفاع از سلامت خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح بسیجیان با حضور در بیمارستان و مراکز بهداشتی به ارائه خدمات به بیماران کرونایی می‌پردازند.

فرمانده سپاه ناحیه گرمسار در ادامه با اشاره به اینکه رزمایش بزرگ کمک مؤمنه به‌صورت هم‌زمان در پنجم آذرماه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله از رزمایش دو هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: تبیین دستاوردهای بسیج و تبلیغ خدمات آن در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد در این ایام است.

گلینی از اجرای طرح گشت‌های رضویان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی سمن بانوان مطالبه گر شهرستان گرمسار از دیگر فعالیت‌های مهمی است که در این هفته آغاز به کار می‌شود و در راستای مطالبه گری از مسئولان در حوزه عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت بانوان بسیجی فعالیت خواهند داشت.

وی برگزاری یادواره شهدا، رژه موتوری و ماشین، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در فضای مجازی و فضاسازی محیطی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اضافه کرد: پنج کارگاه تولید ماسک که توسط بانوان بسیجی به‌صورت خودجوش راه‌اندازی و در حال فعالیت هستند نیز بازدید و تقدیر می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها