سردار پورشمسی گفت: دشمن می خواهد تا با ایجاد شبهه ها و اندیشه های غیر اسلامی حوزه تفکرات ما را تحت فشار قرار بدهد تا در آخر منجر به تغییر سبک زندگی ما بشود.
کد خبر: ۹۲۹۶۳۸۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، پیش از ظهر امروز سردار رضا پورشمسی در مراسم برگزاری رویداد فرهنگی هنری بسیج یزد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بحث تمدن سازی اظهار داشت: تمدن سازی و حرکت جامعه به سمت تمدن اسلامی و لحاظ کردن این نگاه در همه برنامه‌ها به معنی توجه اساسی به حوزه تفکرات ناشی از شکل گیری حکومت در اندیشه جهادی یک جامعه است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: وقتی ما می‌خواهیم تمدنی را شکل بدهیم باید اندیشه‌های بزرگان جامعه در حوزه نظام سازی شکل بگیرد. اندیشه‌های حضرت امام نیز در جریان انقلاب در ایران جاری شد و نظامات جمهوری اسلامی اعم از نظام حقوقی، تربیتی، آموزشی، خانواده و اقتصادی که همه‌ی آن‌ها ریشه در اندیشه اسلامی دارد شکل گرفت.

وی اظهار داشت: تمام نهاد‌هایی تحت عنوان سپاه، بسیج، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد سازندگی، کمیته انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و همه‌ی ارگان‌هایی که به این شکل تشکیل شدند ریشه آن‌ها اندیشه اسلامی بود.

پورشمسی افزود: متاسفانه به خاطر برخی از اندیشه‌ها بسیاری از نهاد‌های انقلابی که شکل گرفته بود حذف یا به حداقل تاثیر گذاری خود تبدیل شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: یکی از نهاد‌های مقدسی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت بسیج مستضعفین است که الحمدالله کم‌ترین تغییر در رویکرد، رفتار و اصالت را داشته است.

وی گفت: تمام تولیدات فرهنگی اعم از شعر، موسیقی، تولیدات فضای مجازی، هنری، خطاطی و سرود همه این‌ها زمانی می‌تواند به عنوان مقدمه سازی برای تمدن اسلامی به ما کمک کند که درحقیقت براساس تفکر اسلامی و در سازماندهی نهاد‌ها وساختار‌های اسلامی شکل بگیرد و حرکت کند.

پورشمسی ادامه داد: اگر قرار باشد حرکت ما براساس سازمان‌ها و ساختار‌های غربی باشد و براساس آن‌ها تولیدات فرهنگی داشته باشیم نه تنها تمدن سازی بلکه در حقیقت مسیر انقلاب اسلامی و مسیر الهی که تعریف شده و در اندیشه امام است دور خواهیم شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: امروز قصد داریم همه عزیزانی که دلداده انقلاب اسلامی هستند به یاد شهدا و نام شهدا تولیداتی در زمینه‌های مختلف داشته باشند و گروه‌هایی را سازماندهی و ساماندهی کنیم که چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی بتوانند برای اصلاح سبک زندگی اسلامی ایرانی حرکتی داشته باشند. باید به این طریق به نهاد‌ها و نظامات ناشی از اندیشه اسلامی در جامعه به شکل صحیح در حوزه فرهنگی و اجتماعی جهت بدهیم.

وی افزود: دشمن دقیقا همین حوزه را دنبال می‌کند تا با ایجاد شبهه‌ها و اندیشه‌های غیر اسلامی حوزه تفکرات ما را تحت فشار قرار بدهد تا نظامات ما را به هم بریزد و نهاد‌ها تغییر بدهد و در آخر منجر به تغییر سبک زندگی ما بشود.

پورشمسی خاطر نشان کرد: بستر جامعه با تولیدات فرهنگی غیر مفید و غیر متناسب با اندیشه‌های ما سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار کرد: در همین راستا امروز بیش از ۲۰۰ تیم در استان یزد به صورت مجازی و ۱۶ تیم به صورت نمادین در ده رشته انیمیشن، بازی سازی، نرم افزار، فیلم و مستند، طراحی و گرافیک، سرود و نماهنگ، خوش نویسی، داستان نویسی، دل نوشته، نقاشی و شعر با نام و یاد شهدا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اگر دوستان به وصیت نامه شهدا مراجعه کنند خواهند دید توصیه تمام آن‌ها حفظ اصل نظام، حفظ ولایت فقیه و حفظ حجاب بوده است.

پورشمسی در پایان این سخنان با رمز یا امام حسن عسکری (ع) فرمان آغاز رویداد بزرگ فرهنگی هنری در استان یزد با محوریت کنگره ملی ۴۰۰۰ هزار شهید استان یزد را صادر کرد.
ارسال نظرات