گزارش؛

از جنگ تحمیلی تا کرونا با دانش آموزان

امروز دانش آموزان با پیشانی بند شهید فهمیده ها، بهنام محمدی ها، مرحمت بالازاده ها در مقابل کرونا این بلای عالم گیر ایستانده اند تا ایران بار دیگر به داشته هایش ببالد.
کد خبر: ۹۲۹۶۴۱۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اگر در زمان جنگ تحمیلی شهید فهمیده ها، بهنام محمدی ها، مرحمت بالازاده ها آستین همت بالا زدند و به جنگ نابرابر دشمن رفتند، امروز دانش آموزان با پیشانی بند آن ها در مقابل کرونا این بلای جهانی ایستاده اند.

دانش آموزانی که فارغ از دنیای مادی انسان ها در آغاز بروز روح بلندشان در اجتماع بی توجه به ریاکاری ها و تظاهرها خالصانه کمر همت بسته اند تا با هرچه در توان دارند در راستای مهار کرونا کنار مردمی باشند که روزگاری نه چندان دور در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند.

نوجوانانی که گام در مسیر شهدای دانش آموز گذاشتند تا ایران همچنان به داشتن فرزندانی چنین بزرگ منش و مرد ببالد و آسمانش بیش از گذشته در پهنای خود زمین پرافتخار ایران را بنگرد.

شاهین انسانی نژاد از چنین دانش آموزانی است که وقتی برای مصاحبه تماس گرفتم خلوص و یکرنگی اش را از پشت تلفن به خوبی احساس کردم و بالیدم به مکتب بسیج و فرهنگ بسیجی که چنین نوجوانانی را تربیت و برجسته کرده است.

این دانش آموز بسیجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی همچون مردان رزم در خصوص فعالیت های خود برای مهار کرونا می گوید: باید ما نیروهای بسیجی تا آخرین لحظه تمام شدن ویروس منحوس کرونا در صحنه باشیم.

انسانی نژاد با اشاره به اینکه بسیجیان در زمان جنگ تحمیلی برای یاری رزمندگان و دفاع از کشور رفتند، ادامه می دهد: اهمیت بسیج در صحنه های مختلف دیده می شود که از صحنه های مهم و تازه تهیه بسته های مومنانه برای افراد محروم جامعه است.

از جنگ تحمیلی تا کرونا با دانش آموزان

به راستی که مرد میدان باید باشی تا بدانی کمک حال بودن یعنی فرقی نمی کند میدان مبارزه با جنگ سخت مانند جنگ تحمیلی باشد یا میدان مبارزه با بیماری عالم گیر کرونا که هر دو نتیجه تکبر استکبار جهانی است و دفاع جانانه می طلبد.

این دانش آموز نخبه بسیجی و برگزیده جشنواره مالک اشتر با اشاره به ویژگی های بسیج و کمک به هم نوعان اضافه می کند: ضرورت بسیج در صحنه های جدید باید آمادگی برای یاری و کمک رسانی به مردم باشد.

انسانی نژاد اضافه می کند: از همان آغاز شیوع کرونا با همکاری آموزش و پرورش به ضدعفونی اماکن عمومی پرداختیم و در کنار آن با تهیه بسته های معیشتی تلاش کردیم از مردم دستگیری کنیم.

وی با همه حسی که در کلامش می توان آن را به وضوح دریافت می افزاید: در بحث کمک مومنانه به مردم در بسته بندی و پخش آن ها کمک کردیم ولی متاسفانه به علت وضعیت نامناسب اقتصاد نتوانستیم کمک بیشتری برای دانش آموزان بکنیم.

انسانی نژاد از اهدای دو تبلت به دو دانش آموز هم با کمک هم سن و سالان خود در حوزه دانش آموزی خبر می دهد و اعلام می کند: همچنان در صحنه هستیم و کمک های بی پایان ما انشاالله به حول قوه الهی خواهد بود.

خداحافظی که می کنم فکر اینکه ایران چنین جوانان نه، نوجوانانی دارد که مردانه پای همه مشکلات سینه سپر کردند به خودم می آورد که ایران با داشته هایش ایران است.

 

رقیه غلامی

ارسال نظرات
آخرین اخبار