مسئول تعلیم و تربیت سپاه مالک اشتر گفت: مسجد، منزل و مدرسه سه ضلع اصلی جذب و تربیت بسیجیان در حلقه های صالحین بسیج هستند.
کد خبر: ۹۲۹۷۰۰۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، به مناسب هفته بسیج با حجت الاسلام سعید جعفری زاده مسئول تعلیم و تربیت ناحیه بسیج سپاه مالک اشتر گفت و گویی را انجام دادیم.

 

آنچه بر دیدگان شما میگذرد بخشی از این گفت و گو است:

 

تعریف شما از صالحین چیست؟

_ برای صالحین تعاریف زیادی آورده شده ولی به نظر بنده صالحین«مجموعه ای از فعالیت ها و برنامه های تربیتی ،معرفتی، بصیرتی ،مهارتی که سرگروه یا مربی با ارتباط موثر و مستمر طی یک فرآیند چند ساله انجام میدهد و به متربی جهت نهادینه کردن سجایای اخلاقی کمک میکند.» در واقع صالحین بستری است برای اجرای سایر برنامه ها.

 

_ شیوه جذب نیروها در حلقات صالحین به چه صورت می باشد؟؟

شیوه های جذب در هر محله به اقتضای همان محل صورت میگیرد ولی برای جذب و تربیت متربیان در حلقات صالحین باید از سه ضلع مسجد ،منزل، مدرسه بهره ببریم، در واقع جذب از طریق مدارس و با برنامه های ورزشی، تفریحی مثل مسابقات فرهنگی، ورزشی واردوهای تفریحی استفاده میکنیم و پس از اینکه مرحله جذب نیروها و سازماندهی آنها در حلقه های صالحین به اتمام رسید مرحله کیفی سازی و تثبیت نیروها آغاز می شود.

 

چه عواملی در تداوم و استمرار حلقات صالحین موثر می باشد؟

_اولین نکته‌ای که در تداوم حلقه های صالحین تاثیر بسزایی دارد استمرار ارتباط موثر سرگروه و مربی با متربیان خود می باشد ، ارتباط سرگروه با متربیان خود نباید محدودبه زمان برگزاری حلقه شود بلکه در زمانی غیر از حلقه داری هم باید این ارتباط ادامه داشته باشد.

 

دومین نکته برنامه ریزی جذاب و متنوع به همراه کار گروهی و جمعی می باشد ، قطعاً اگر این برنامه ریزی با مشورت و همکاری متربیان باشد در تداوم حلقه تاثیر زیادی خواهد داشت

 

با توجه به شرایط کرونایی چگونه پیگیری می شود؟؟؟

_قبلاً هم عرض کردیم که حلقه های صالحین با ارتباط موثر بین ارکان صالحین صورت می گیرد البته با توجه به فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا و حساسیت خانواده ها نسبت به این ویروس شکل برگزاری حلقه های صالحین تغییر کرده به صورت مجازی و با موضوعات مختلف پیگیری می‌شود ،علاوه بر نشست های مجازی ،حلقه های صالحین به صورت گروه های جهادی مشغول به خدمت رسانی هستند.

 

_جهت تقویت علمی سرگروهها و مربیان خود چه برنامه ای دارید؟

برای تقویت شبکه تربیتی صالحین چند برنامه در نظر گرفته شده است

اول اینکه خوشبختانه در شبکه تربیتی صالحین از روحانیون عالم و فاضل استفاده میشود و متربیان می توانند سوالات و شبهات خود را با این بزرگواران مطرح کنند

دوم دوره های آموزشی و توانمندسازی شبکه صالحین که توسط معاونت تعلیم و تربیت استان برگزار می‌شود و امسال هم این دوره ها بصورت مجازی درحال برگزاری می باشد

سوم هر ساله توسط معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج کتاب صالحین با موضوعات متنوع در اختیار سرگروه ها و مربیان حلقه های صالحین برای استفاده قرار داده میشود این کتابها هم اکنون بصورت الکترونیکی و برای سنین مختلف قابل استفاده می باشد

ارسال نظرات