خبرهای داغ:

تشریح ویژه برنامه هفته بسیج شهرستان مسجدسلیمان

مسئول حوزه نمایندگی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران مسجدسلیمان گفت: در بحث رزمایش بزرگی که به عنوان کمک مومنانه که در هفته جاری قرار انجام شود مهمترین برنامه ما در شهرستان است
کد خبر: ۹۲۹۷۶۱۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان. در مسجدسلیمان حجت الاسلام والمسلمین سعید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولایت فقیه شهرستان مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاریی بسیج ویژه برنامه های جاری هفته بسیج این شهرستان را تشریح کرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان ضمن تبریک ایام گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد:
سازمان بسیج ارتش ۲۰ میلیونی جمهوری اسلامی ایران به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تشکیل شد. بسیج شجره طیبه و به ممتازی است از
مبانی و اعتقاداتی که ریشه در اسلام دارد مبانی مثل تکلیف گرایی .

وی گفت : در نگاه تکلیف گرایانه نه این که نتیجه به فراموشی سپرده شود بلکه تکلیف خودش مصداق کسب نتیجه است.
وی گفت: در این بین مهمترین عنصر کلیدی تشخیص وظیفه ، تشخیص تکلیف گرایی
به واقع به این سوال پاسخ داد چطور میشه وظیفه را تشخیص داد و به آن عمل کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی عنوان کرد: در این مسیر جایگاه والا و تیز بینانه مقام معظم رهبری (ص) معنا پیدا می کند.

وی مطرح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از یک طرف با اشراف کامل از دین و از طرف دیگر با اشراف کامل از جامعه موقعیت جبهه باطل را می شناسد و وظیفه و تکلیف دین داران به ویژه بسیجیان را مشخص می کند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاهماسداران مسجدسلیمان افزود: بسیجی مصداق همان پیروی است که با بصیرت کامل دل در گروه فرمان ولایت می گذارد و با مشخص شدن تکلیف برای تحقق آن نهایت تلاش را می کند لذا در این مجموعه تلاش شده بسیج رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در نظر بگیرد همچون عدالت طلبی ، تحقق، مساوات در جامعه ،محور هایی نظیر مجاهدت در راه خدا، حفظ ارزش های اسلامی و دفاع از انقلاب و آرمان های رهبرکبیر امام راحل(ره) این ها محورهایی هستند که بسیجی برای تعیین تکلیف خود و تشخیص وظیفه خود در جامعه مدنظر قرار دارد.
وی در بخش دیگر گفت وگو به تشریح بخشی از ویژه نامه های هفته بسیج پرداخت و اظهار کرد: سازمان بسیج به ویژه بسیج شهرستان مسجدشلیمان مسجدسلیمان همچون سایر شهرستان ها از توده جوانان و قشر انقلابی و مومن تشکیل شده در شرایط گوناگون به یاری مردم شتافته و هیچ وقت صحنه سخت مشکلات مردم را خالی نکرده است.
وی ادامه داد : در شرایطی که شهر درگیر کرونا است بسیجیان شهرستان و جوانان در تلاش هستند بخشی از آلام مردم را در این روزها کاهش دهند.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی مطرح کرد: در بحث رزمایش بزرگی که به عنوان کمک مومنانه که در هفته جاری قرار انجام شود مهمترین برنامه ما در شهرستان است در این برنامه کمک بسته معیشتی حدود ۶۰۰۰ هزار تا بسته دراین رزمایش در سطح پایگاه ها جهت توزیع بین خانواده های کم برخوردار توزیع می شود اگر چه این بسته های معیشتی در برابر مشکلات خانواده ها بضاعت اندکی هستند.

وی گفت: این خانواده ها کاملا شناسایی شدند و با تدابیری که به همت فرمانده ناحیه و پاسداران ما اندیشیده شده با ثبت مشخصات این خانواده ها در سامانه تا آنجایی که شرایط اجازه داد از آسیب های احتمالی این توزیع جلوگیری شد و تلاش کردیم توزیع این اقلام عادلانه صورت گیرد.
مسئول حوزه نمایندگی سپاه پاسداران مسجدسلیمان عنوان کرد: اقدام دیگری که بسیجیان و پاسداران انجام شده بحث ضدعفونی کردن محلات و بازار شهرستان برای مقابله با شیوع کرونا بود.

وی با اشاره به حضور بسیجیان و طلاب در مجوعه تغسل و تدفین و و پرستاری بیماران کرونایی مطرح کرد: زحمتی که توسط بسیجیان و طلاب حوزه علمیه المهدی این شهرستان صورت گرفته حدود ۷ الی ۸ نفر از بسیجیان طلاب به طور روزانه در بخش مراقبت از بیماران کرونایی و مواردی که در این بخش نیاز باشد حضور پیدا می کنند
بحث تغسیل و تدفین اموات کرونایی با تدبیر اداره بهداشت و درمان بحث تغسیل توسط بسیجیان و روحانیون و طلاب حوزه علمیه المهدی انجام می شود و برای ان ها آرزوی صحت و سلامتی داریم
وی در پایان گفت : اقدامات بسیجیان در این ایام متنوع است و عمده برنامه ها در این محور بود که ارائه شد و امیدوار هستیم به همت و اداره به اداره بسیجیان بتوانیم خدمت کوچکی برای مردم این شهرستان انجام دهیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها