مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ورزقان مردم را با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) به احسان و اجرای کمک مومنانه دعوت کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۲۴۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی گفت: اساس روایت امام محمد باقر(ع) یاری‌رسانی و مواسات در قبال همنوعان از ضرورت‌های رفتاری هر فرد مؤمن در آخرالزمان محسوب می‌شود.

وی افزود: یاری‌رسانی و مواسات در قبال همنوعان از ضرورت‌های رفتاری هر فرد مؤمن و صاحب وجدانی محسوب می‌شود به‌ویژه در شرایط فعلی که جامعه با چالش اقتصادی مواجه است، ضرورت این امر بیش از گذشته احساس می‌شوداز این رو نیاز است قشری از جامعه که توانایی یاری‌رسانی به مستعضفان و مستمندان را دارند، به این کار مبادرت کنند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: هرچند این مسئله توفیقی از جانب خداوند است که هرکس می‌تواند این توفیق را نصیب خویش کند؛ همچنان که پیامبر(ص) در ثواب یاری‌رسانی به همنوعان فرمود «کسى که به دیگرى خدمت کند، مثل کسى است که عمرى خدا را بندگى کند؛ مَنْ قَضَى لِأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَةً کَانَ کَمَنْ عَبَدَ اللَّهَ دَهْراً». (امالی شیخ طوسی، ص 481، ح 1051)

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بر اساس متون متعدد روایی، مواسات و همیاری یکی از مهم‌ترین بایسته‌های رفتاری شیعیان در مقطع آخرالزمان شمرده شده است و این امر از آن روست که شدت ابتلائات و سختی‌ها در این مقطع زمانی به اوج خود می‌رسد و در چنین شرایطی هرکس به اندازه توان خویش باید به امور همنوعش رسیدگی کند و خود را به بی‌تفاوتی نزند.

 

ارسال نظرات