خبرهای داغ:
یاسر متانت
در راستای تجلیل از نخبگان بسیج صورت گرفت:
در راستای معرفی و تجلیل از نخبگان بسیج،مصاحبه ای با نخبه بسیجی گلپایگانی و ورزشکار نمونه کشوری دکتر ایمان گل محمدی انجام شد.
کد خبر: ۹۲۹۹۳۳۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، در آستانه چهل و یکمین سالگرد هفته بسیج،به سراغ یکی از نخبگان بسیج شهرمان رفتیم و مصاحبه ای را با دکتر ایمان گل محمدی ورزشکار و مربی نمونه کشوری صورت دادیم.


ایمان گل محمدی ورزشکار بسیجی، دانشجوی دفاعیه مقطع دکتری تربیت بدنی و مربی تنها پایگاه استعدادیابی کاراته بسیج استان اصفهان  در شهرستان گلپایگان است و تاکنون در رده بندیهای مختلف مقام های استانی و کشوری بسیاری دریافت نموده است.وی نمونه اخلاق و رفتار یک جوان بسیجی در جامعه ورزشی کشور است.

در ادامه مصاحبه این نخبه بسیجی را با خبرگزاری بسیج با هم مرور می کنیم.

بسیج: لطفا خودتون را معرفی کنید و بفرمایید از چه زمانی  ورزش کاراته را شروع کردید؟

نخبه بسیجی:با عرض سلام و وقت بخیر و تبریک به مناسبت  چهلمین سالگرد هفته بسیج خدمت شما و مخاطبان عزیز

از همان روزی که دم مسیحایی خمینی کبیر(ره) گلواژه مقدس بسیج راز نیت بخش نام یاران مخلص و با صفای وجود خود نموده و گوش همه حق طلبان گیتی را وعده تشکیل ارتش بیست ملیونی نوازش داد تا امروز و فردای همه انقلاب ها و نهضت ها نام مبارک بسیج و «ایمان اخلاص مجاهدت ایثار و مقاومت» را تداعی کرده خواهد کرد.

رحمت خداوند بر مجاهدانی که پرچم رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی را بر دوش کشیده و به عنوان پیروی از حضرت اباعبدالله الحسین به شایستگی، پاس داشته و سلام بر شهیدان شاهدی که مصداق« صدقوا عاهدواالله علیه»گردیدند و با خون خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کردند. شهدای مدافع حرم و در صدر آنها سیدالشهدای مقاومت سپبهد شهید حاج قاسنم سلیمانی  و همه عزیزانی که با ایثار و فداکاری خود در جهت تحقق امر پاسداری از ارزشهای الهی، جانفشانی می کنند و به یقین از مصادیق بارز برگزیدگان الهی هستند.

ایمان گل محمدی هستم متولد سال 1367 شهرستان گلپایگان بیست و چهار سال پیش ورزش کاراته را زیر نظر مربی بین المللی استاد احمد صافی در باشگاه ورزشی شهید صافی گلپایگان آغاز کردم.

بسیج: میزان تحصیلات شما چقدر هست و تاثیر ورزش در تحصیلات شما چقدر بوده است.

نخبه بسیجی:فعالیت های ورزشی مستمر و حضور در محافل ورزشی متعدد ،باعث علاقه مندی اینجانب شد تا ورزش را به صورت دانشگاهی نیز پیگیری کنم و به لطف خدا در این مسیر موفق بودم و هم اکنون در مرحله دفاعیه دوره ی دکتری تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزش هستم.

بسیج: از چه سالی به عضویت بسیج در آمدید و فعالیت ورزشی شما در بسیچ از چه سالی شروع شد.

نخبه بسیجی:از سال 1379 به عضویت بسیج در آمدم و طی این سال ها چندین سال عضویت فعال داشته ام و در سال های83-87 به عنوان بازیکن در خدمت باشگاه مقاومت استان اصفهان بودم و پس از آن نیز افتخار همکاری در سمت مربی با باشگاه مقاومت استان اصفهان را دارم. و اکنون نیز مربی پایگاه استعدادیابی کاراته بسیج استان اصفهان هستم.

بسیج: دلیل روی آوردن  شما به ورزش کاراته چه چیز بوده است.

نخبه بسیجی:بنده قبل از کاراته در رشته های مختلف ورزشی بصورت نیمه حرفه ای فعالیت داشتم و در رشته های والیبال، بسکتبال، فوتبال، آمادگی جسمانی و دو میدانی عناوین قهرمانی در سطح آموزشگاهی، شهرستانی و استانی کسب کرده ام و در این بین، هم زمان در رشته ورزشی کاراته نیز فعالیت داشتم وبا توجه به علاقه مندی زیادی که به این رشته داشتم و جذابیت و نشاط بالا و اعتماد به نفس بالایی که از طریق کاراته کسب می شود رشته کاراته را به عنوان ورزش اصلی خود انتخاب کرده ام و البته در سایر رشته ها که همگی برای ذهن و جسم مفیدند نیز همچنان به صورت تفریحی و غیر حرفه ای فعالیت می کنم.

بسیج: اکنون در سمت مربی و بازیکن چه مقام هایی کسب کرده اید؟

نخبه بسیجی:بنده در سال هایی که ورزش قهرمانی کرده ام سابقه حضور در اردوهای تیم ملی کاراته را داشته ام و موفق به کسب چندین مدال کشوری و بین المللی شده ام. همچنین چندین دوره عناوین مختلف قهرمانی در لیگ برتر و سوپرلیگ کاراته را همراه با تیم های مختلف تجربه کرده ام، پس از ورود به عرصه مربیگری موفق شدم چندین نفر از ورزشکاران شهرستان را به تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران معرفی کنم و در چند سال گذشته عناوین متعدد قهرمانی در المپیاد های استعدادیابی بسیج کشورکسب نمودیم، و همچنین در لیگ های مختلف کشور ( لیگ آینده سازان، لیگ برتر و سوپرلیگ کاراته کشور ) به همراه تیم های مختلف عناوین قهرمانی مختلفی کسب نمودم و هم اکنون در سمت مربی تیم کاراته دانشگاه آزاد پر افتخار ترین تیم سوپرلیگ کاراته کشور فعالیت دارم.

بسیج: در مورد پایگاه استعدادیابی کاراته بسیج استان اصفهان توضیحاتی ارائه دهید.

نخبه بسیجی:سازمان ورزش بسیج کشور یکی از فعال ترین ارگان ها در حوزه استعدادیابی و استعدادپروری است و در  اکثر رشته های ورزشی  فعالیت دارد  و در حال حاضر سیزده هزار نفر ورزشکار بسیجی بصورت رسمی در سامانه ورزش بسیج کشور ثبت شده اند و سیصد و پنجاه و چهار پایگاه استعدادیابی در کشور فعال می باشد.

در این پایگاه ها، استعداد های ورزشی در سنین پایین شناسایی می شوند و طی دوره ای تحت آموزشهای ویژه  قرار می گیرند و پس از آن به جامعه ورزش معرفی می شوند، سازمان ورزش بسیج برای نتیجه گیری این استعدادیابی همه ساله المپیاد های فرهنگی ورزشی استعدادیابی را برگزار می نماید و نخبگان ورزشی بسیج، در این میدان آزمایش، توانایی های خود را به منصه ظهور می گذارند و در مسابقات به رقابت با یکدیگر می پردازنند.

با توجه به پتانسیل بالای شهرستان گلپایگان در رشته کاراته ، با تصمیم ریاست اسبق سازمان ورزش بسیج کشور جناب دکتر میرجلیلی و ریاست کنونی سازمان ورزش بسیج کشور جناب سرهنگ قلی پور و مدیر محترم استعدادیابی سازمان جناب آقای نوروزی و نظارت مستمری که بر روی باشگاه فرهنگی ورزشی ما داشتند از سال 1395 امتیاز پایگاه استعدادیابی خودگردان به شهرستان گلپایگان اعطا شد .

 پس از سه سال فعالیت مستمر پایگاه و انجام فرایند استعدادیابی،که تحت نظر متخصصین حوزه ورزش،که از بسیجیان با سابقه همین پایگاه بوده اند صورت می گیرد،که این امر باعث بالا بودن سطح فنی آمادگی جسمانی هنرجویان این پایگاه شد و افتخار آفرینی های پیوسته ای که به همراه همکار و برادر عزیزم جناب آقای سید محمد حسن علوی در امر مربیگری کسب کردیم سرانجام مجوز پایگاه استعداد یابی حمایتی کاراته استان اصفهان را کسب نمودیم.

بسیج: ضمن تبریک به مناسبت کسب عنوان نمونه کشوری پایگاه استعدادیابی کاراته بسیج استان اصقهان در گلپایگان، توضیحاتی در این خصوص ارائه دهید.

نخبه بسیجی:ضمن تشکر از شما، باعث افتخارست که پایگاه استعداد یابی کاراته بسیج استان اصفهان به عنوان پایگاه نمونه کشوری از بین 354 پایگاه انتخاب گردیده است.این پایگاه با توجه به داشتن برنامه های مستمر فرهنگی و ورزشی و داشتن اردوهای منظم فرهنگی تفریحی منظم،داشتن کتابخانه فعال با بیش از یکصد جلد کتاب تخصصی ورزشی و بیش از دویست جلد کتاب فرهنگی، برگزاری مسابقات مختلف طراحی و نقاشی، مقاله نویسی و داشتن چندین قهرمان ملی و قهرمانان آسیایی و جهانی، داشتن ده نفر مربی و داور رسمی زیر نظر فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، تعامل موثر با تمامی دستگاه ها و ادارات شهرستان و استان،همگی باعث شد تا این پایگاه به عنوان پایگاه نمونه کشوری در شش ماهه اول سال 1399 انتخاب شود.

بسیج: در اعطای امتیاز پایگاه استعدادیابی کاراته استان اصفهان به شهرستان گلپایگان چه افراد و سازمانهای با شما همیاری داشتند.

نخبه بسیجی:در ابتدا از نظر بسیار مثبت و ورزشی سردار فدا فرماندهی محترم سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تشکر می کنم ایشان پس از حضور در شهرستان گلپایگان و دریافت گزارش های متعدد که به معاونت وقت تربیت بدنی سپاه حضرت صاحب الزمان جناب سرهنگ پیمان صفت ارائه کردیم تأکید به راه اندازی هرچه سریعتر این پایگاه داشتند.

 سردار دکتر ابوالحسنی ریاست محترم هیت کاراته بسیج کشور و استاد ابوطالبی دبیر محترمشان چندین بار بازدید حضوری و ده ها بار بصورت کتبی و تلفنی پیگیر وضعیت فعالیت پایگاه بودند، جناب سرهنگ وحید رجبی ریاست  محترم تربیت بدنی باشگاه مقاومت استان اصفهان و استاد ایزدی مسئول محترم ورزش قهرمانی سپاه حضرت  صاحب الزمان که از  اساتید باتجربه ورزش هستند و با رهنمود های کارگشای خود به پیشرفت روز افزون پایگاه استعدادیابی کاراته بسیج استان اصفهان کمک کردند،.

جا دارد از حمایت های بی دریغ جناب سرهنگ میر کریمی فرماندهی محترم سپاه گلپایگان و جناب سروان افروخته مسئول محترم تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و نگاه ویژه جناب آقای دکتر میر جلیلی رییس وقت سازمان ورزش بسیج کشور و جناب آقای نوروزی مدیر محترم استعداد یابی سازمان ورزش بسیج کشور،جناب سرهنگ اکبری فرماندهی اسبق ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان، جناب آقای محمد علی اعظمی مسئول اسبق تربیت بدنی سپاه ناحیه گلپایگان، جناب آقای دکتر باروتی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان گلپایگان، جناب آقای استاد حاج اکبر تقیان ریاست محترم هیأت کاراته بسیج استان اصفهان، جناب آقای استاد حاج حمید  مخلصی ریاست هیأت کاراته بسیج شهرستان گلپایگان، مربیان و ورزشکاران کاراته شهرستان گلپایگان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

بسیج: چه توصیه ای برای جوانان و نسل پنجمی های انقلاب دارید؟

نخبه بسیجی:توصیه بنده به جوانان توجه ویژه به سلامت روح و جسم می باشد که سلامت روح را از طریق عبادت خداوند متعال و تحصیل علم و حضور در بسیج و محافل ارزشی و سلامت جسم را از طریق ورزش سالم می توان کسب کرد، همچنین برادران جوانم را به تحصیل کارآمد  که بتواند کشور را در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی خودکفا نماید توصیه می کنم.

بسیج: اگر تقاضایی از مسئولین دارید بفرمایید.

نخبه بسیجی:سازمان ورزش بسیج کشور در عرصه استعدادیابی بسیار خوب عمل کرده است و به نظر بنده اگر به باشگاه های مقاومت استانی این امتیاز داده شودکه بتوانند در لیگ های کشوری به صورت مستقل شرکت نمایند، می تواند موجب انگیزه بیشتر ورزشکاران و به عنوان نقطه عطفی برای ورزشکاران بسیجی قلمداد شود.

بسیج: سخن پایانی شما را با مخاطبان می شنویم:

نخبه بسیجی:تشکر ویژه دارم از شما عزیزان که این مصاحبه را ترتیب دادید. به امید روزی که پایگاه استعدادیابی های دیگری در سطح استان و کشور راه اندازی شود و پیشرفتی که در رشته ورزشی کاراته شهرستان گلپایگان داشته ایم در سایر شهرستانهای کشور نیز شاهد باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها