خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خبر داد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: طرح محله محور شهید "حاج قاسم سلیمانی" با هدف کنترل ویروس کرونا در ۹ محله شهرستان بیرجند با همکاری ۱۵۰ بسیجی از ۹ آذر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۴۵۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ حسین خراسانی مطلق فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: طرح محله محور شهید "حاج قاسم سلیمانی" در ۹ محله شهرستان بیرجند با محوریت ۹ مسجد از ۹ آذر اجرا می‌شود.

وی، هدف از اجرای این طرح را مبارزه با ویروس کرونا دانست و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری بسیج در شناسایی بیماران کرونایی، ۱۵۰ بسیجی در این طرح همکاری خواهند کرد.
 
خراسانی مطلق افزود: در مرحله اول تعدادی از بسیجیان به عنوان سلامت یار به صورت تلفنی یا با مراجعه حضوری درب منازل، شرح حال اعضای خانواده را دریافت می‌کنند و در صورت داشتن علائم، گروه پرستاری که آموزش‌های لازم را دیده اند، در محل منزل افراد حضور می‌یابند و به سنجش میزان اکسیژن خون، فشار خون و تب افراد مشکوک می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در معاینات بالینی گروه پرستاری؛ اگر افراد دارای علائمی مبنی بر ابتلا به کرونا باشند، به پزشک ارجاع داده می‌شوند، گفت: تیم پزشکی با حضور در منازل افراد مراحل درمان را آغاز و در صورت نیاز فرد مبتلا قرنطینه یا به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: به جز شناسایی افراد مبتلا به کرونا، حمایت و مراقبت از بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه ای و افراد پر خطر از دیگر عرصه های فعالیت در این طرح است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها