شورای تبیین بسیج دانشجویی استان همدان در پی شهادت دانشمند هسته‌ای- دفاعی  کشورمان، شهید «محسن فخری‌زاده» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۹۶۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

بیانیه شورای تبیین بسیج دانشجویی استان همدان در پی شهادت دانشمند هسته‌ای کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شورای تبیین بسیج دانشجویی استان همدان در پی شهادت دانشمند هسته‌ای- دفاعی  کشورمان، شهید «محسن فخری‌زاده» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

﴿أُذِنَ لِلَّذِینَ یقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ﴾ (الحج: ۳۹)

هنوز داغ شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی بر دل‌های مردم سرفراز ایران اسلامی سرد نشده که در سالروز شهادت شهید هسته‌ای شهریاری، شهادت یکی دیگر از دانشمندان برجسته صنعت هسته‌ای و دفاعی، جناب آقای محسن فخری‌زاده قلوب ملت مسلمان ایران را جریحه‌دار کرد. بدون شک این اقدام وحشیانه سردمداران نظام سلطه نشان از عجز و زبونی آنان در مقابله با پیشرفت‌های ایران اسلامی و حرکت به سمت قله ایران قوی است. منطقه غرب آسیا آبستن حوادث بزرگ است و معادلات قدرت در حال چرخش تاریخی به نفع جریان مقاومت است. پس طبیعی است که دشمن صهیونیستی- آمریکایی از همه توان خود برای مقابله با محور مقاومت یعنی ایران استفاده کند و با خیالی خام حرکت ملت را کند نماید. در این راستا بسیج دانشجویی با توجه به وظیفه تبیینی و مطالبه‌گری که بر عهده دارد مواردی را با ملت شریف و مسئولین کشور در میان می‌گذارد.

  1. در شرایطی که وادادگی دستگاه دیپلماسی و رئیس و وزیر آن، دشمنان ملت را آن قدر وقیح و گستاخ کرده است که دست به اقدامات وحشیانه می‌زنند با توجه به اقدامات خرابکارانه دشمن در چند ماه اخیر و هم چنین شهادت دکتر فخری‌زاده روشن است که مقامات امنیتی از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر اطلاعات، همچنین دیگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید پاسخگو باشند و سریعا و صریحا در پیشگاه ملت عذر تقصیر خواسته و تدابیر لازم را برای عدم تکرار آن در دستور کار قرار دهند.
  2. از آنجا که دولت به خاطر رویکرد ذلیلانه «مذاکره به هر قیمت» و نفوذ تجربه شده در ارکان آن، سعی در تداوم وضع موجود دارد، از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا با در نظر گرفتن دقیق این جنایت، هر چه سریع‌تر در خصوص توقف کلیه همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کوتاه کردن پای جاسوسان آن از این مرز و بوم قوانین مربوطه را تصویب و با نظارت موثر بر دولت، موجبات اجرای آن را به وجود بیاورد.
  3. از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که با عاملان این جنایت برخورد قاطع داشته باشد. همچنین مجازات ترک فعل مسئولین دست اندرکار را درنظر گرفته و به آنها رسیدگی بکند. روشن است که اقداماتی نظیر این جنایت، بدون استفاده از شبکه نفوذ در داخل کشور امکان اجرا شدن ندارند و قوه قضاییه باید با شناسایی عوامل نفوذ و قطع ید آنان، امید را در دل‌های مردم زنده نگه دارد.
  4. به جهت نا امیدی از اقدام رئیس و اعضای دولتی شورای عالی امنیت ملی، از نیروهای نظامی کشور انتظار می‌رود تا اقدام متقابل با این حادثه را در دستور کار خود بدهند و به نمایندگی از خواست ملت و امر امام جامعه نقش موثرتری به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی ایفا نمایند. همچنین با سلسله اقدامات تلافی جویانه هم وزن و البته سنگین‌تر به توهم دشمن مبنی بر گزاره «ایران پاسخ نمی‌دهد» پایان دهند.
  5. از جامعه نخبگانی کشور انتظار می‌رود که با ادامه دادن مسیر شهدای علم و دانش از جمله این شهید عزیز، جای خالی او را پر کرده و ایران قوی را به نمایش بگذارند. دشمن با ترور افراد شاخص علمی کشور، به دنبال جلوگیری از پیشرفت علمی آنان است که همه نخبگان علمی وظیفه دارند دشمن را مایوس کنند.

در پایان خطاب به رهبر عزیزتر از جانمان عرضه می‌داریم که اماما! دانشجویان بسیجی در رشته‌های مختلف دانشگاهی خصوصا علوم مرتبط با زمینه‌های دفاعی و هسته‌ای که می‌توان از آنها با عنوان «علوم اقتدارآفرین» نام برد تمام تلاش خود را برای ادامه راه شهید و رساندن ملت ایران به آرمان در دسترس «ایران قوی» خواهند کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله

انتهای پیام/

ارسال نظرات