کاهش 50 درصدی بستری‌های مبتلا به کرونا در یزد

محمود نوری شادکام گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها تا حدود 50 درصد کاهش داشته و تعداد فوتی هایی بر اثر کرونا نیز تا حدود 60 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۳۰۰۲۶۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: مراقبت مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت‌هایی که از یک ماه قبل در استان یزد آغاز شده بود و از دو هفته قبل تشدید شد، در روند بیماری کرونا تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: بر همین اساس تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان یزد تا حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی‌هایی بر اثر کرونا نیز تا حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به خروج چهار شهرستان استان از وضعیت قرمز کرونایی، اظهار داشت: با توجه به سرعت کاهش موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های یزد، احتمالا هفته آینده بسیاری از شهرستان‌های دیگر استان هم از وضعیت قرمز خارج شوند.

نوری شادکام تأکید کرد: البته نباید خیلی تفاوت زیادی بین وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و یا حتی سفید قائل باشیم و باید همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها تاکید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز شاهد کاهش موارد ابتلا به ویروس هستیم، بخاطر رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم است لذا باید این مسیر را همچنان ادامه دهیم تا دوباره شاهد اوج گرفتن شیوع بیماری در استان نباشیم.

گفتنی است بر اساس اعلام علیرضا رئیسی سخنگوی قرارگاه ملی کرونا، شهر‌های ابرکوه، خاتم، مهریز و میبد در استان یزد از چهارشنبه ۱۲ آذر وضعیت هشدارشان از قرمز به نارنجی تغییر می‌کند و فقط گروه شغلی ۳ و ۴ شامل محدودیت خواهند بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار