مسئول آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت همدان در گفت‌وگو با بسیج خبر داد
مسئول آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت همدان گفت: طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» یا گام چهارم مقابله با کووید ۱۹ به صورت مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۰۰۲۹۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

اجرای طرح شهید «سلیمانی» یا گام چهارم مقابله با کووید ۱۹ در همداندکتر جلال عبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» یا گام چهارم مقابله با کووید ۱۹ به صورت مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت محله و خانواده محور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح در هر مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت سه تیم تشکیل خواهد شد.

مسئول آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه این تیم‌ها به درب منازل افراد مشکوک به کرونا یا درگیر با کرونا مراجعه می‌کنند، گفت: وظیفه این تیم‌ها مراقب، رهگیری، نظارت و حمایت است که با مراجعه به درب منزل افراد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین برخورد تیم‌ها در برخورد با افراد مشکوک یا مبتلا قرنطینه آن افراد است، افزود: در این طرح از بیمار تعهد گرفته شده و آموزش‌های لازم به وی داده می‌شود.

عبدی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات این طرح انجام تست سریع از اطرافیان بیمار است که طی ۲۰ دقیقه نتیجه آزمایش مشخص خواهد شد، گفت: در صورت مثبت بودن آزمایش آنها، قرنطینه ۱۴ روزه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم مراقبت، حمایت و نظارت به صورت پنج دوره پیگیری خواهند کرد، گفت: اگر در این طرح کسی نیاز به بسته‌های معیشتی داشته باشد تیم حمایتی این بسته‌ها را برای آن خانواده‌ها فراهم خواهند کرد و این طرح تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات