خبرهای داغ:
قرارگاه حافظان سلامت محله شهید حاج قاسم سلیمانی اولین با در استان اصفهان شروع به فعالیت کرد و گزارش آن به تهران ارسال شد و به دلیل اینکه این طرح، جامع و کامل بود برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۰۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ قرارگاه حافظان سلامت حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با کرونا اولین با در کشور توسط سپاه صاحب الزمان (عج) برنامه ریزی شد؛ ماموریت این قرارگاه بسیج نیروهای محله ای برای اقدامات مقابله با کرونا و مساعدت با نهادها با هدف تامین سلامت جامعه و همچنین تخصیص کمک‌های معیشتی به نیازمندان است.

این طرح با توجه به حضور ظرفیت های مردمی در محله ها می تواند دژ محکمی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا باشد.

فعالیت قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اولین  در استان اصفهان

سرهنگ سیدحسن نبوی در این زمینه به خبرنگار بسیج نیوز گفت: قرارگاه حافظان سلامت محله شهید حاج قاسم سلیمانی اولین بار در استان اصفهان شروع به فعالیت کرد؛ این قرارگاه در سطح استان با حضور نماینده ولی فقیه، سپاه صاحب الزمان (عج)، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان امور مساجد، اوقاف، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و نیروی نتظامی و اتاق اصناف برگزار شد.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با توضیح اینکه کار این قرارگاه برنامه ریزی برای پیگیری دو موضوع پیشگیری از بیماری با رعایت دستور العمل ها و اهدای ماسک است، اظهار کرد: کنترل بیماری به صورت پیامد محور بود موضوع دیگری است که نتیجه این فعالیت ها کاهش شیوع و بستری و فوتی ها در سطح استان اصفهان شود.

وی افزود: این کار در سطح استان شروع و گزارش آن به تهران ارسال شد و به دلیل اینکه این طرح، جامع و کامل بود برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ شد؛ قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این طرح را به سراسر کشور ابلاغ کرد.

سرهنگ نبوی با توضیح اینکه این قرارگاه در اصفهان پس از ابلاغ سپاه با قوت بیشتری انجام شد، خاطر نشان کرد: همچنین در هر ناحیه بسیج سطح شهرستان ها یک قرارگاه مرکزی و در هر پایگاه بسیج یک قرارگاه محله محور ایجاد شد؛ رئیس قرارگاه در محله ها امام جماعت مسجد، دبیر آن فرمانده بسیج، رئیس هیئت امنا مسجد، رابط های شبکه بهداشت، کلانتری، هیئت مذهبی، کانون های فرهنگی، مسئولان خیریه ها و مسئول گروه جهادی انتخاب شدند.

تشکیل یک هزار قرارگاه سلامت محور در سطح استان

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار قرارگاه سلامت محور در سطح استان اصفهان تشکیل و مشغول به فعالیت است؛ پیشگیری از بیماری با آموزش دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و توزیع ماسک، کنترل بیماری به صورت پیامدمحور دو بخش فعالیت های این قرارگاه ها در سطح استان است.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: سعی شده است در این قرارگاه به دلیل بسیج حداکثری امکانات به صورت محله محور با محوریت مسجد برای مقابله با کرونا خانه به خانه ارتباط برقرار کنیم و افراد، اگر بیمار هستند شناسایی شده و اگر نیازمند امکاناتی مانند مشاوره بوده، به آن ها مشاوره داده می شود.

وی آموزش چهره به چهره وغربالگری شهروندان را بخشی از فعالیت های این قرارگاه دانست و ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، ثبت داوطلبان برای کمک به کادر درمان از جمله فعالیت های دیگر این قرارگاه است؛ در بیشتر قرارگاه ها، کانال هایی راه اندازی شده و پیامک های هشدار و پیشگیری به آن ها داده می شود.

سرهنگ نبوی گفت: لیست بیماران کرونایی گرفته می شود و اگر درخواستی برای نگهداری داشته باشند، کمک می کنند و همچنین تهیه و توزیع کمک مومنانه در بین خانواده های نیازمند هم انجام می شود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی 9 آبان ماه در نشست هماهنگی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) که در مرکز فرماندهی و کنترل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ‌تلاش ما آن است که خانه به خانه بتوانیم ناقلین کرونا را شناسایی کنیم و اقدامات بعدی را طبق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی انجام دهیم

.وی افزود: انتظارمان از همه فرماندهان این است که همه پایگاه‌های مقاومت که شامل ۵۴ هزار پایگاه در کشور می‌شود، به پایگاه امدادگران و حافظان سلامت کشور تبدیل شوند و ان‌شاءالله بتوانیم نقش‌آفرینی جدی در تشخیص زودرس ویروس کرونا انجام دهیم. چرا که بر اساس دیدگاه‌ها و نظریه‌های اثبات شده پزشکان اگر این بیماری به سرعت تشخیص داده شود و افراد بیمار در قرنطینه قرار بگیرند و بتوانیم افراد سالم را از آنها جداسازی کنیم، زنجیره انتقال این بیماری به صورت طبیعی قطع خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: باید تلاش کنیم هر چه سریعتر افراد سالم را از افراد مبتلا به ویروس کرونا جدا کنیم ضمن اینکه توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانوارهای کم درآمد و توصیه به آنها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از مسائلی است که باید همه سپاه‌های استانی و شهرستانی به خوبی آن را انجام دهند و به قرنطینه کردن بیماران کمک کنیم.

اجرای طرح قرارگاه حافظان سلامت حاج قاسم سلیمانی برای اولین بار به صورت پایلوت در استان اصفهان و در لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب انجام شد و تاکنون ثمرات خوبی برای استان داشته است. شناسایی خانه به خانه بیماران، آموزش چهره به چهره و پیگیری مشکلات هر محله توسط ساکنان این محله و با محوریت بسیج و معتمدان محله موجب شناسایی به موقع بیماری، قطع زنجیره انتقال و حل معضل کرونا از طریق خود مردم شده است.

این طرح هم اکنون به صورت کشوری در همه استان های کشور در حال اجرا بوده و به زودی شاهد تحول در مقابله با این بیماری از طریق استفاده از توان نیروهای بسیجی خواهیم بود. پیش از این در طرح سراسری واکسیناسیون فلج اطفال کشورمان تجربه خوبی در استفاده از ظرفیت های شجره طیبه بسیج داشت و این بر هم در مقابله با پاندمی کرونا بار دیگر این تجربه موفق در حال تکرار است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها