خبرهای داغ:
نشست مربوط به طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با موضوع مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور ، هرخانه یک پایگاه برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۳۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در مسجدسلیمان نشست مربوط به طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با موضوع مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور ، هرخانه یک پایگاه با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جمعی از مسئولین ناحیه و شبکه بهداشت و درمان، فرمانده هان و گروه های جهادی حوزه ها و پایگاه ها ی مقاومت بسیج این شهرستان در سالن جلسات سپاه پاسداران روز سه شنبه برگزارشد.
قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی طرح ملی است که متشکل از فرماندار به عنوان رئیس قرارگاه، فرمانده سپاه پاسداران فرماندهی قرارگاه، شبکه بهداشت و درمان دبیر قرارگاه می باشدضمن اینکه کلیه مسئولین شهرستان جهت اجرای هرچه بهتر برگزارشدن این طرح ، عضو این قرارگاه هستند.
در ابتدای این نشست جناب سرهنگ‌رحیمی حسینی فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان در خصوص طرح قرارگاه شهید سلیمانی عنوان کرد: با توجه به فلسفه بسیج بنابر فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی و امام خمینی (ره) که همان تبدیل شدن به نیاز جامعه است و الان هم با توجه به شیوع ویروس کرونا و تلفات زیادی که در این زمینه داریم
می طلبد بحث کنترل و پیشگیری بیماری را انجام دهیم.
وی گفت : در این راستا نیاز به اقداماتی همچون آموزش همگانی ، پالایش و جداسازی هست و این مسئله با همکاری و بسیج همگانی پایگاهها ی بهداشتی ، بسیج و همه ادارات میسر خواهدشد.
رحیمی حسینی در خصوص نحوه اجرای این طرح بیان کرد: شهرستان مسجدسلیمان پنج پایگاه بهداشتی دارد و با تقسیم بندی هر بیست و پنج هزار نفر جمعیت تقریبا چهار یا پنج بلوک جمعیتی متشکل می شود که هر قسمت به یک پایگاه بهداشتی وصل می شود..
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان مطرح کرد: در هرشهرستان فرمانده هان حوزه های مقاومت بسیج به فرمانده هان قرارگاه منطقه ای تقسیم بندی می شوند، حوزه های بسیج خواهران نیز در کنار حوزه های برادران همکاری خواهند کرد.
وی ادامه داد: در این طرح رابطین بهداشت و بسیج با حضور در همه منازل در محلات مختلف ، تک تک افراد هر خانواده را از نظر بیماری و عدم بیماری، بررسی می کنند و اگر بیمار شرایط حاد و زمینه ای تشخیص داده شود جهت ادامه درمان به بیمارستان اعزام می شود و در صورتی که شرایط لازم جهت قرنطینگی خانگی را داشته باشد دستورات آموزشی لازم به اعضای خانواده جهت رعایت نکات صحیح بهداشتی ارائه می شود و در صورتی که آن شخص شرایط لازم را برای قرنطینگی خانگی نداشته باشد به نقاهتگاهی که در این ارتباط تدارک دیده شده منتقل می شود و دوهفته پس از بهبودی به خانه باز می گردد.
فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان عنوان کرد: گروه دیگری هم برای اجرای بخش دیگر قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است که وظیفه این گروه نظارت صحیح بر بازار، کسبه، ادارات و اماکن مختلف نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی هست و هرکسی این نکات را رعایت نکند اعمال قانون خواهدشد.
درادامه نیز میرنام جانشین فرماندهی سپاه
پاسداران هم در خصوص انجام این طرح به نحو احسن و رعایت نکات بهداشتی مطالبی را مطرح کرد.
در این جلسه با همکاری مسئولین و رابطین بهداشت اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان کارگاه آموزشی با عناوینی همچون آشنایی با ویروس کووید ۱۹
روش استفاده از وسایل مناسب حفاظت فردی
فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت دست،
پایش بیماران مشکوک، محتمل و قطعی کووید۱۹
نکات مربوط به قرنطینه ی خانگی و رژیم غذایی به حاضرین در این نشست ارائه شد.
یادآور می شود با توجه به ملی بودن این طرح و همچنین حفظ حرمت نام این شهید و به مدد گرفتن از این نام که اجرای طرح با موفقیت مواجه شود شخص فرمانده سپاه پاسداران استان خوزستان رصد هفتگی نسبت به گزارشات نواحی خواهد داشت طبق قوانین ارائه شده تمام ادارات موظف به حمایت از این طرح هستند چرا که جهت اجرای این طرح نیاز به وجود یکسری امکانات هست که با همکاری نهادهاو ادارات میسر خواهدشد.

 

 


گزارش از عملکرد بسیجیان مسجدسلیمان در هفته بسیج

همچنین به نقل از  در کنار فعالیت های اختصاصی سپاه پاسداران مسجدسلیمان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ، حوزه ها و پایگاه های مقاومت نیز در این ایام ویژه برنامه هایی را برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در مسجدسلیمان / به نقل از مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان در کنار فعالیت های اختصاصی سپاه پاسداران مسجدسلیمان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ، حوزه ها و پایگاه های مقاومت نیز در این ایام ویژه برنامه هایی را برگزار کردند.
 مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگار بسیج مسجدسلیمان ویژه برنامه های اجرا شده در سطح پایگاه و حوزه های مقاومت بسیج را با ذکر عناوین این برنامه ها به شرح زیر ارائه کرد:

اقدامات پایگاه حمزه سیدالشهدا حوزه شهید مدنی در هفته بسیج

پایگاه حمزه سیدالشهداحوزه شهید مدنی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ویژه برنامه های متنوعی شامل کاشت نهال، ایست و بازرسی غبارروبی گلزارشهدا ... را انجام دادند

پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهداء حوزه دوم شهید مدنی سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان نیز که پیش از این به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ضدعفونی محلات و ایستگاه سلامت را برپاکرده بود ویژه برنامه های متنوع دیگری را اجرا کرد.

بخشی از این ویژه برنامه ها شامل کوهپیمایی بسیجیان این پایگاه، اجرای دستورالعمل ابلاغیه ایست و بازرسی و منع تردد در جاده محل پل تمبی به مدت دوشب جهت کنترل شیوع ویروس کرونا بود.
همچنین غبار روبی گلزارشهدای کلگه و توزیع ۱۲۰۰ نان صلواتی از جمله اقدامات دیگر این پایگاه بود...
کاشت نهال به یاد شهدای دوران دفاع مقدس پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا ی مسجد صاحب الزمان حوزه شهید مدنی کلگه یکی دیگر از این برنامه ها بود.
محله کلگه شهرستان مسجدسلیمان در دوران مقدس یاداور حملات موشک باران رژیم بعثی عراق است که تعدادی از همشهریان ما در این محله به فیض شهادت نائل آمدند ضمن اینکه رزمندگان و بسیجیان دلاوری از پایگاه و مسجد صاحب الزمان این محله برای دفاع از خاک این میهن به جبهه اعزام شدند و در این راه شهید شدند.
شهید بهنام نقدی و شهید عبدالحسین سلطانی ، شهید آیت اله امینی و،مسعود سهرابی ،غلامرضا محمدی ،غلامرضا کریمی ، محسن امینی ، رحیم صادقی ، عبدالغفور کاظمی ، فتح الله ییلاقی ، رستم کیانپور ،رحیم رضایی ،ایرج سهرابی ، علی ایزدیان ، بهرام پلنگی زاده ، حسن عزیزالهی و مسعود امینی شاپور مختاری و شاپور شجاعی شهدای مسجد صاحب الزمان هستند یاد و نامشان در این ایام گرامی باد..
شهید علی ایزدیان از شهدای مفقودالاثری بود که پیکر مطهر این شهید مدتی پیش در ایام اربعین به شهر خود بازگشت همچنین شهید عبدالغفور کاظمی از جمله شهدای جاویدالاثری بود که پس از سال ها پیکر وی به زادگاهش برگشت و در تاسوعای چند سال پیش تشییع پیکر این شهید برگزارشد.
پیکر این شهدا در گلزارشهدای فتح الفتوح کلگه به خاک سپرده شده اند...

ایست و بازرسی و ادامه رزمایش حاج قاسم گروه جهادی شهید پدوار مسجدسلیمان

به گزارش ایست و بازرسی جاده سرتمبی جهت کنترل منع تردد وسایل نقلیه با پلاک غیر بومی و اجرای مرحله دوم رزمایش حاج قاسم گروه جهادی شهید پدوار پایگاه مقاومت بسیج سلمان برگزارشد
با توجه به ابلاغیه منع تردد خودروهای پلاک غیر بومی گروه جهادی شهید پدوار پایگاه مقاومت بسیج سلمان وزه سوم شهری منطقه افرمبی به مدت پنج روز مسئولیت ایست و بازرسی جاده سر پل تمبی را برعهده گرفتند .
مرحله دوم رزمایش بزرگ حاج قاسم نیز که شامل توزیع ماسک و دستکش بودو پیش از این با همکاری گروه جهادی شهید پدوار پایگاه مقاومت بسیج سلمان حوزه سوم شهری و سازمان تبلیغات و همیاری خانواده شهید امرالله عبدی زاده آغاز شده و تا روز شهادت حاج قاسم ادامه دارد این بار با همکاری این گروه جهادی بین خانواده های منطقه باغ ملی (پانسیون فردوسی) به مناسبت هفته بسیج و به یاد شهید عبدی زاده توزیع شد...


برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت هفته بسیج

همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و باتوجه به شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا پایگاه های حوزه های مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان در قالب طرح پایگاه های سلامت اقدام به برپایی ایستگاه سلامت و توزیع ماسک و بروشور در سطح محلات کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مساجد خوزستان در مسجدسلیمان / به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و باتوجه به شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا پایگاه های حوزه های مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان در قالب طرح پایگاه های سلامت اقدام به برپایی ایستگاه سلامت و توزیع ماسک و بروشور در سطح محلات کردند.
در این راستا پایگاه پایگاه مقاومت بسیج سلامت شهید جهانگیری حوزه دوم (برادران) شهید مدنی ب

 همکاری پایگاه مقاومت بسیج سلامت مطهره حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) اقدام به توزیع ماسک و بروشور در سطح محله کلگه کردند.
پایگاه مقاومت ام ابیها ی حوزه حضرت فاطمه (س) سپاه پاسداران نیز در ایام گرامیداشت هفته بسیج با برپایی ایستگاه سلامت درب مسجد جامع نمره این شهرستان یک اقدام به توزیع ۱۵۰ عدد ماسک رایگان و الکل توزیع برشور می کند.
نشست بصیرتی پایگاه های مقاومت بسیج
به مناسبت گرامیداشت ایام هفته بسیج نشست بصیرتی و کارگاه امر به معروف در سطح پایگاه های مقاومت بسیج شهیدان حوزه شهید مدنی و پایگاه مقاومت قدس حوزه سوم حضرت رسول (ص) مسجد امام حسین (ع) سپاه پاسداران این شهرستان برگزارشد.
در این برنامه جناب سروان میرنام جانشین فرمانده سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان به دو مبحث فراموش شده امر به معروف و
نهی از منکر اشاره داشتند.
میرنام همچنین در نشست بصیرتی که در تداوم این کارگاه اموزشی برگزارشد حول محور ولایت فقیه و مسائل روز مباحثی را پیرامون اعتماد نکردن به دولت جدید آمریکا و تکیه به توان داخلی کشور ا و اینکه از این وضعیت اقتصادی هم رد خواهیم شد مباحثی را مطرح کرد.
وی همچنین عنوان کرد: ترامپ رفت و انقلاب اسلامی استوار مانده است.بایدن هم خواهد رفت و ما با پشتیبانی ولایت ادامه خواهیم داد.
میرنام همچنین حول محور شهید سلیمانی و تفکر بسیجی مطالبی را ارائه نمود.

 

بخشی از عملکرد حوزه حضرت فاطمه (س) ویژه ایام هفته بسیج
همچنین حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان به مناسبت گرامیداشت ایام هفته بسیج ویژه برنامه های فرهنگی متنوعی را به صورت حضور و مجازی
در سطح پایگاه های مقاومت بسیج خود انجام داد.
حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان به مناسبت گرامیداشت ایام هفته بسیج ویژه برنامه های فرهنگی متنوعی را به صورت حضور و مجازی
در سطح پایگاه های مقاومت بسیج خود انجام داد.
این برنامه ها شامل مسابقه کتابخوانی انسان در قرآن شهید مرتضی مطهری، ارسال پیامک‌انبوه تبریک هفته بسیج در سطح فضای مجازی پایگاه ها فضاسازی درب حوزه و پایگاه ها، دیدار با خانواده معظم‌شهدا، تهیه و انتشار بروشور در قالب ویژه نامه های هفته بسیج، کووید ۱۹،الگوی سوم،گام دوم انقلاب،حماسه فاطمی،سبک زندگی فاطمی ارائه مسابقات فرهنگی هنری در این رابطه در سطح فضای مجازی پایگاه ها توسط مجریان حوزه و پایگاه های تابعه ام‌ابیها،رقیه (س) ،ام البنین،نرجس،طاهره در طول ایام هفته بسیج همراه با اهدای جوایز اینترنتی بود..
تقدیر از بسبجیان نمونه حوزه و بسیجیان پیشکسوت ،تهیه پوستر،عکس نوشته، کلیپ و فعالیت در خصوص بسیج در طول هفته و انتشار در سطح فضای مجازی پایگاه ها ، برگزاری نشست های سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی فاطمی، نشست های روشنگری ۴۱سالگی بسیج، بیانیه گام دوم انقلاب، حماسه فاطمی و الگوی سوم در طول هفته به صورت صوت و نوشته در سطح فضای مجازی و گروه های پایگاهی، برپایی موکب سلیمانی ها ، عملیات فرهنگی حاج قاسم که با همکاری خواهران هیئت و پایگاه مقاومت بسیج خواهران رقیه (س) حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه (س) سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان و سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در مسجد صاحب الزمان کلگه نیز از دیگر برنامه ها بود.
خرید آب گرمکن و کمک به تعمیر منزل خانواده بی بضاعت توسط حوزه و خیرین، برپایی ایستگاه های سلامت درب حوزه و سطح محله پایگاه عفاف و مطهره پایگاه ام ابیها برپایی ایستگاه مشاوره در سالن حوزه ، برپایی نشست های تحکیم بنیان خانواده نشست استادیار،سرمربی و مربیان حلقات صالحین، تامین‌جهیزیه برای دونفر و توزیع آرد به پانزده نفر، برپایی ایستگاه سلامت درب مسجد جامع و توزیع ۱۵۰ عدد ماسک و نشست مجازی حماسه فاطمی (الگوی رفتاری زن در خانواده و جامعه توسط پایگاه ام ابیهای این حوزه نیز اجرا شد.
برپایی نشست هیئت اندیشه ورز با محتوای چگونگی جذب حداکثری بسیج ،جلسه مربیان با سرمربی؛ درخصوص چگونگی ایفای نقش بسیج در تمام عرصه های مورد نیاز انقلاب، به خصوص انتخابات ریاست جمهوری و روشنگری به بسیجیان نیز در این ایام توسط این حوزه صورت گرفت.

 

 

ویژه برنامه های هفته بسیج پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) مسجدسلیمان

همچنین به مناسبت ایام گرامیداشت هفته بسیج با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س) حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان ویژه برنامه های فرهنگی متنوعی شامل ، برگزاری مسابقه مجازی، برپایی موکب سلیمانی ها ، و نشست بصیرتی آموزش مهارتهای زندگی انجام شد.
ه مناسبت ایام گرامیداشت هفته بسیج با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س) حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان ویژه برنامه های فرهنگی متنوعی شامل ، برگزاری مسابقه مجازی، برپایی موکب سلیمانی ها ، و نشست بصیرتی آموزش مهارتهای زندگی انجام شد.

مسابقه مجازی شامل تولید کلیپ و پاسخ به سوالات طرح شده در برشور بود که درپایان به قید قرعه به نفرات برتر جوایزی اهداشد.
️موکب سلیمانی ها ، عملیات فرهنگی حاج قاسم که با همکاری خواهران هیئت و پایگاه مقاومت بسیج خواهران رقیه (س) حوزه بسیج خواهران حضرت فاطمه (س) سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان و سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در مسجد صاحب الزمان کلگه برگزارشد.
این موکب شامل برپایی ایستگاه سلامت صلواتی شامل تست کرونا و کنترل فشارخون، توزیع بسته های بهداشتی و فرهنگی (ماسک، دستکش، بروشور بهداشتی و تبریک هفته بسیج ) بود.
️در این موکب اقدامات فرهنگی دیگری همچون ، توزیع خبرنامه مذهبی، برگزاری نمایشگاه کتاب و فرهنگی صورت پذیرفت.
ضمن اینکه نشست آموزش مهارت های زندگی از جمله برنامه های اجرا شده توسط این پایگاه بود.
این نشست با حضور یکی از مشاور مددکار بهزیستی برگزارشد.دهقان مددکار مشاور اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س) حوزه بسیج خواهران حضرت فاطمه (س) پیرامون مباحثی چون چگونگی رفتار اعضای خانواده با یکدیگر، نحوه رفتار با نسل جوان از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه بود که در این زمینه یکی از راهکارهای ارائه شده برای ارتباط گیری بهتر با نسل جوان و پذیرفتن حرف خانواده توسط جوان و احترام به بزرگترها به روز کردن اطلاعات خود ، وقت گذاشتن برای فرزندان، اظهار محبت به آن ها، هم کلام شدن و شنیدن حرف های آنان برای اعضای خانواده بود.
یادآور می شود این نشست در قالب کارگاه اموزشی برگزارشد و مشاور در این کارگاه با ارائه نقش کاراکتر هریک از اعضای خانواده به حاضرین بازخورد رفتار آن ها را در این برنامه بررسی کرد .

️برگزاری نشست بصیرتی پایگاه مقاومت بسیج کوثر مسجدسلیمان
به مناسبت ایام هفته بسیج نشست بصیرتی پایگاه مقاومت بسیج کوثر حوزه حضرت صدیقه (س) سپاه پاسداران شهرستان مسجدسلیمان با حضور بسیجیان این پایگاه برگزارشد.
این نشست بصیرتی سبک زندگی
اسلامی ،ایرانی با موضوع راهکارهای تحکیم بنیان خانواده، نقش جایگاه و مکتب ارزشی مادر در خانواده با حضور حلقه مادران پایگاه مقاومت بسیج کوثر این حوزه و سخنرانی یکی از طلاب بسیجی حوزه علمیه این شهرستان در ایام گرامیداشت هفته بسیج برگزارشد.
این نشست با توجه به شیوع ویروس کرونا با جمعیت محدود و با رعایت نکات بهداشتی برگزارشد...

ارسال نظرات
پر بیننده ها