خبرهای داغ:
مسوول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد

آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله کرونا در آذربایجان غربی

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح محله محور و خانواده محور شهید قاسم سلیمانى با هدف شناسایی افراد بیمار و برای مقابله با همه‌گیری کرونا آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۳۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

 مهدی فتاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار داشت: این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است.

فتاحی بیان کرد: ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زود هنگام کرونا در افراد در معرض تماس نزدیک در خانوار و محل کار مبتلایان، قرنطینه خانگی، غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقاء کیفیت مراقبت‌های بستری از سیاست‌گذاری‌های این طرح است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای این طرح ۳۸۷ تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی در پنج شهرستان سردشت، ماکو، شاهین دژ و پیرانشهر مشارکت کردند.

وی اظهار داشت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در این پنج شهرستان یک‌هزار و ۹۵ بسته معیشتی، ۲ هزار و ۵۲۰ بسته بهداشتی و ۱۵ سری جهیزیه توزیع شده است؛ همچنین به ۳۲۱ بیمار مثبت کرونا سرکشی و کمک رسانی شده است.

 طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور اجرا می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار