این طرح محله محور ظرف چند روز گذشته در سطح شهرستان شروع شده و در همین راستا قریب ۱۸۰ تیم مراقبتی، ۳۴ تیم حمایتی و ۲۰ تیم نظارتی برای کنترل اپیدمی کرونا تشکیل شده که به صورت زنجیره بهم پیوسته هستند.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۲۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کرمان : با اشاره به آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در سطح شهرستان جیرفت، گفت: این طرح محله محور ظرف چند روز گذشته در سطح شهرستان شروع شده و در همین راستا قریب ۱۸۰ تیم مراقبتی، ۳۴ تیم حمایتی و ۲۰ تیم نظارتی برای کنترل اپیدمی کرونا تشکیل شده که به صورت زنجیره بهم پیوسته هستند.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرحی است که با استفاده از ظرفیت های مردمی همچون بسیج محلات، تشکل های مردمی و دستگاه های اجرایی از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، فرمانداری، شهرداری، هلال احمر در سطح شهرستان جیرفت در حال اجرا است.

 

وی اظهار کرد: ساختار این طرح به صورت قرارگاهی و با فرماندهی فرماندار و معاونت مجموعه بهداشت است و فرماندهی مجموعه عملیاتی آن بر عهده سپاه است، عمده اقداماتی که در ذیل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می شود توسط مجموعه عملیاتی بچه های بسیج و پایگاه ها انجام می شود.

 

بهروز ابراز کرد: مجموعه پایگاه های مقاومت بسیج، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت تحت عنوان نواحی در این طرح گنجانیده شده اند که مسئولیت هر ناحیه با حوزه های مقاومت بسیج است و در مجموع در سطح شهرستان ۲۷ ناحیه وجود دارد و تیم های زیر مجموعه این نواحی به صورت محله ای در حوزه پیشگیری و مراقبت فعالیت می کنند.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت یادآور شد: امروز شاهد برگزاری نمادین رزمایش این طرح بودیم و به لطف خداوند در بازه زمانی چند روز گذشته که از شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: این طرح بیش از ۳ ماه اجرا می شود و از آنجایی که در آغاز فصل سرما هستیم ان شاءالله پیشگیری و آگاه سازی در خصوص این بیماری با جدیت دنبال می شود و هر کجا که شاهد ابتلا به کرونا باشیم آن نقطه آلوده به ویروس تحت کنترل قرار می گیرد و اقدامات حمایتی در آن منطقه انجام می شود تا بیماری را کنترل شود.

بهروز در خاتمه عنوان کرد: بسته های حمایتی به خانواده های بیماران کرونایی که در قرنطینه ۱۴ روزه بسر می برند و وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، داده می شود.

ارسال نظرات