در نهمین یادواره شهید گمنام دانشگاه یاسوج چه گذشت؟

نهمین یادواره شهید گمنام دانشگاه یاسوج با روایتگری عظیم ابراهیم پور، توصیه های پدر شهید احمدی روشن به دانشجویان و صحبت های ریاست دانشگاه یاسوج درخصوص تعیین تکلیف مقبره شهید گمنام برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۶۸۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مسئول بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج گفت:نهمین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه یاسوج و مراسم یادبود شهید محسن فخری زاده ، به همت بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی و با حضور میهمانان ارزشمند از جمله سردار حاج عظیم ابراهیم پور و پدر شهید احمدی روشن در فضای مجازی برگزار شد.

سید افضل گنجی افزود: افزود: در این برنامه مدیران ، اساتید و دانشجویان و نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه یاسوج حضور داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: در ابتدای جلسه سردار ابراهیم پور در جمع دانشجویان خاطره ای را روایت کرد که در آن شهید همدانی را به دلیل اخلاصی که داشتند از یک رزمنده کم سواد و معمولی به پدر موشکی ایران تبدیل کرد؛ در ادامه خاطره ای که اهمیت حفظ جایگاه ها را از رفتار شهید باکری مطرح کرد که وی حتی در منطقه ی محدودی که حضور داشتند حساسیت زیادی به خرج می‌دادند.

سردار ابراهیم پوردر ادامه روایتگری خود به جوانان توصیه کردند: که هیچ یک از کارها و مسئولیت ها هرچند کوچک ، بی تاثیر نیستند و تمام تلاش خود را متوجه آن کنند.

سید افضل گنجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در ادامه برنامه توضیحاتی مبنی بر فعالیت هایی که برای پیگیری وضعیت مقبره شهید گمنام دانشگاه انجام دادند گفت: در حال حاضر ۹ سال از حضور شهید بزرگوار در دانشگاه می‌گذرد، این سالها کم لطفی های زیادی از جانب مسئولین در حق شهید شده ، ۹ سال زمانی نیست که قابل توجیه باشد در این مدت مسئولان با حداقل توجه خود می‌توانستند به وضعیت مظلوم مقبره شهید گمنام پایان دهند.

سید افضل گنجی بیان کرد: شهدا تمام دارایی خود را برای این خاک دادند و چنین بی توجهی هایی نسبت به یادمان های آن ها قابل قبول نیست؛ مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه مصمم به رفع مظلومیت شهید گمنام بوده وهمچنان پیگیر خواهد بود.

گنجی تصریح کرد: کما اینکه پیشرفت های حاصله بی ربط به پیگیری های انجام گرفته توسط حوزه شهید میثمی نبوده، به طوری که مداوم مطالبه خود را از نهاد ها و ادارات مربوط از جمله فرمانداری شهرستان بویراحمد، دفتر برنامه ریزی و بودجه استان، بسیج سازندگی استان و ...جهت تخصیص بودجه و شروع کار عمرانی داشته است.

وی افزود : بسیج دانشجویی دست از مطالبه از مسئولین بر نخواهد داشت و تا حصول نتیجه، پیگیری های خود را ادامه می‌دهد.

در ادامه دکتر عریان جهت بیان برخی از توضیحات گفت: من تمام زندگی ، شب، روز و مشکلات خود را جهت برطرف کردن مسائل دانشگاه کنار گذاشته ام اما متاسفانه بی مهری هایی به بنده می‌شود ، زمان ورود بنده، دانشگاه ۲۳ میلیارد بدهی داشته که با تمام تلاش خود توانستم این موضوع را رفع کنم.
رئیس دانشگاه یاسوج اظهار کرد:
در مورد مقبره شهید گمنام نیز این موضوع برای من هم مهم است و ودراین دو سال رایزنی های زیادی انجام داده ایم و در نهایت توانستیم ۲۵۰ میلیون اعتبار را خاصه مقبره شهید گمنام مصوب کنیم، در حال حاضر از شما دانشجویان درخواست دارم به ما کمکی کنند که بتوانیم تمام این بودجه را دریافت کنیم ، که حداقل تغییری در یادمان به وجود بیاوریم. 

عریان در پاسخ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در خصوص سوال قول چه زمانی را جهت تکمیل پروژه مقبره شهید گمنام می دهید که از زیر بار شرمندگی خارج شویم تصریح کرد: نمی توانم زمانی را مشخص کنم، چرا که باید این هزینه به دست ما برسد و آن را به کار بگیریم اما امیدوار هستم که در زمان مسئولیت خودم این پروژه به اتمام خواهد رسید.

در ادامه سید افضل گنجی در خصوص صحبت های پدر بزرگوار شهید احمدی روشن نیز گفت: با تبریک و تسلیت به مناسبت به سعادت رسیدن دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده، گفت: این اتفاق خانواده شهید احمدی روشن را نیز در ماتم عظیم فرو برد و ابراز کردند اگر چه شهدا در بین ما نیستند ولی دستاورد های آنان همچنان همراه ما است.

گنجی اظهار کرد: پدر شهید انتقاد هایی به نوع مدیریت بی تحرک و ناامید کننده مسلط بر کشور داشتند که منجر به بوجود آمده مشکلات اقتصادی، ارزی و... شده است.

رحیم احمدی روشن در ادامه بابیان اینکه همه شما را مثل مصطفی می بینم به مردم و دانشجویان توصیه کرد، مردم چشم و گوششان را باز کنند و فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را نصب العین خود قرار دهند.

 در پایان احمدی روشن تصریح کرد: برداران و خواهران گرامی در حال حاضر ثقل علمی بر روی شماست ، رهبر معظم انقلاب پشتش به شما گرم است و در بیانیه گام 

دوم بیش از ۴۰ بار جوانان را خطاب قرار داده اند به این موارد حتما دقت کنند و در زمان انتخابات نیز صحبت های حضرت آیت الله خامنه ای را در نظر داشته باشید و همچنین مد نظر داشته باشید که ویژگی های شهدا را بشناساند و به آنها بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار