فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری، ایمان، اخلاص و ولایتمداری را از ویژگی های بارز شهید شاخص جامعه عشایری کشور حجت الاسلام محمدعلی قلی زاده دانست.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۰۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، گفت: یکی از برنامه های محوری که در سازمان بسیج مستضعفین تعریف شده و در اقشار مختلف مورد توجه قرار گرفته است انتخاب شهید شاخص در شهرستانها، استانها و در سطح کشور است که این انتخاب منبعث از فرمایشات مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین راه و رسم شهدا در بین نسل جوان و آحاد جامعه است.

سرهنگ پاسدار اعلی اصغر ایزدی، افزود: در این راستا شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج عشایری کشور در بین ده هزار شهید جامعه عشایری کشور در سال 99 معرفی گردید.

ایزدی با بیان اینکه اعتقاد راسخ بر این است که همه شهدا الگو و اسوه هستند و یکی از دلایل شهید شدن این عزیزان با توجه به فرمایشات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که برای اینکه شهید شویم باید شهید زندگی کنیم، تصریح کرد: بر اساس مقتضیات زمان و مکان هر کدام از شهدا در یک مقطعی به جامعه هدف معرفی می شوند و جامعه عشایری کشور در سال 99 این توفیق را داشته است که شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده از عشایر عزیز قشقایی استان چهارمحال و بختیاری به عنوان شهید شاخص سال انتخاب شود.

وی، ویژگی های دینی و مذهبی، ولایتمداری، دشمن شناسی، اخلاقی و رفتاری، اجتماعی، مدیریت و فرماندهی اداره امور و مجموعه تحت امر را در کنار خصوصیات و فضیلت های عشایری نظیر صداقت، پاکی، شجاعت، شهامت، مهمان نوازی، خوشرویی و خوش برخوردی به طوری که لبخند از چهره شهید محو نمی شد، ساده زیستی، مقید به رعایت صله رحم، رعایت حریم و حقوق دیگران، عشق به نماز اول وقت را از دیگر ویژگی های بارز این شهید عنوان کرد.

ایزدی تعامل با جوانان، اهل ورزش، حافظ اموال بیت المال، به روز بودن و آشنایی به مسائل روز جوانان و جامعه، اهل کمک به دیگران را از دیگر صفات این شهید بزرگوار بیان کرد و گفت: ایشان در زمان تبلیغ در مناطق عشایری بارها و بارها در کارهای عشایر از جمله درو محصول گمنامانه کمک می کردند.

وی با اشاره به خاطره ای از زبان یکی از دوستان شهید، گفت: در يكي از روزهايي كه در منطقه عشايري ديناران مشغول تبليغ بوديم و قرار داشتيم ساعت پنج عصر به سياه چادرها برويم، شهيد قلي زاده خطاب به بنده گفت: فلاني من بايد رأس ساعت دو بروم. گفتم: خوب صبر كن تا ماشين بيايد با ماشين برو. اصرار كرد كه بايد زودتر بروم، نميتوانم منتظر ماشين بمانم.
او رفت و سپس ما به اتفاق ساير دوستان با خودرو به سياه چادرها رسيديم. با كمال تعجب ديديم شهيد قلي زاده با تلاش بسيار زياد در حال چيدن گندم هاي يكي از عشاير است. به او گفتم:چرا نگفتي تا با هم بياييم؟ گفت: اين بنده خدا پسر ندارد و محصولش روي زمين مانده. گفتم كمكي به او شده باشد.
با چشم خود ديدم پيرمرد عشايري چنان از ته دل براي شهيد قلي زاده دعا كرد كه واقعاً به حال او غبطه خوردم.

فرمانده ناحیه عشایری حفظ شان روحانیت و اعتقاد راسخ به اینکه این لباس پیامبر(ص) است و باید حرمت آن حفظ شود را از دیگر ویژگی های شهید برشمرد و گفت: داوطلب بودن در کارهای دشوار که نمونه آن داوطلب خدمت و تبلیغ در منطقه هوفل پلنگی در سال 71 که یکی از مناطق صعب العبور و سخت گذر با خطراتی از جمله حیوانات وحشی و عبور از راههای خطرناک و سخت گذر می باشد به طوری که شهید پای پیاده خود را به منطقه رسانده و پس از احصاء مشکلات مردم منطقه و برگشت به مرکز استان در اولین فرصت مسئولین امر از جمله فرماندار شهرستان اردل، استاندار و سایر مسئولین را ترغیب می کند که با چرخ بال از آن مناطق بازدید و مشکلات مردم را برطرف نمایند.

وی بصیرت سیاسی شهید را از دیگر ویژگی های شاخص ایشان بیان نمود و گفت: در فتنه 88 شهید قلی زاده از جمله شاخصینی بود که در ایل بزرگ قشقایی و بختیاری به تبیین و روشنگری ابعاد فتنه 88 می پرداخت.

ایزدی تاکید کرد: روحیه شجاعت و دلاوری شهید زبانزد خاص و عام در سپاه حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) قم است که با وجود اینکه ایشان به عنوان مبلغ به سوریه اعزام شدند اما در عملیات آزاد سازی نبل و الزهرا لباس رزم می پوشد و در کنار سایر رزمندگان در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام تا آخرین قطره خون دفاع می کند و شهید می شوند.

ارسال نظرات